Har du förtroende för svensk media?
Det har inte jag. Nuförtiden är det bara en massa snyftreportage utan granskande fakta och kritiska röster. Svensk media är som ett propagandaorgan för makten.
0 = Inget förtroende
10 = Störst förtroende
Det har inte jag. Nuförtiden är det bara en massa snyftreportage utan granskande fakta och kritiska röster. Svensk media är som ett propagandaorgan för makten.
0 = Inget förtroende
10 = Störst förtroende
Det här var intressant. SVT dementerar nu på Twitter att regeringen styr SVT:s journalistik.
twitter.com/svt/status/644908800433082368
Believe nothing until it has been officially denied.
Det här var intressant. SVT dementerar nu på Twitter att regeringen styr SVT:s journalistik.
twitter.com/svt/status/644908800433082368
Believe nothing until it has been officially denied.
Jag är gäst och kan inte rösta. Ända sedan jag var fjorton har jag insett att pressen är skit, speciellt DN, AB och Expr. Men sen det senaste decenniet kan jag inte längre lita på de "erkända" medierna alls. Jag har NOLL förtroende för svensk media. Detta pga att man mörkar nyheter på extrem nivå. Vill ni läsa riktiga nyheter, läs prisbelönta utrikeskorrespondenter på BBC.com - de berättar om världsläget på ett rakt sätt och inte vittvättat med PK tvättmedel
Nej, för mycket känslor och vinklande av nyheter.
Saknar en tidning som visar sanningen, bara sanningen och hela sanningen. Vill ha vetenskap, inte snyfthistorier.
Vem är lurrekurren som röstat "10"?
Vem är lurrekurren som röstat "10"?
Det vafuckingvar inget. Jag är trött och citerade fel.
Jag håller med om att några av våra svenska medier rätt ofta beskriver en ensidig och onyanserad bild av verkligheten. Därför väljer jag att ta del av medier som beskriver ett händelseförlopp från olika håll.
Jag har mycket svårt att förstå varför vissa medlemmar på Familjeliv/Flashback/Avpixlat är så rädda för att ta del av andras verklighetsbeskrivningar. Det finns många kommentarer att man ALDRIG läser artiklar eller reportage i DN, Expressen, Aftonbladet, Expo, Fria.nu. Vad är man rädd för? Inser man kanske att om man tar del av andra bilder än de som presenteras på Avpixlat så får man svårt att hålla fast vid sin bild av verkligheten.
SVT-företrädare erkänner att EXPO styr vilka som får medverka i deras debattprogram.
Fan vad sjuk public service. Det här betalar man för?
tinyurl.com/p6q86hh
SVT har erövrats av gröna journalister som för maktens talan.
SVT har erövrats av gröna journalister som för maktens talan.
SVT-företrädare erkänner att EXPO styr vilka som får medverka i deras debattprogram.
Fan vad sjuk public service. Det här betalar man för?
tinyurl.com/p6q86hh