• Gert

Har du förtroende för svensk media?

Det har inte jag. Nuförtiden är det bara en massa snyftreportage utan granskande fakta och kritiska röster. Svensk media är som ett propagandaorgan för makten.

0 = Inget förtroende
    10 = Störst förtroende

Give ´em Hell!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för svensk media?
  • Analysera mera
    Gert skrev 2015-09-19 09:11:24 följande:

Det här var intressant. SVT dementerar nu på Twitter att regeringen styr SVT:s journalistik.

twitter.com/svt/status/644908800433082368

Believe nothing until it has been officially denied. 

Skulle vara trevligt att veta vilka tidningar Gert läser.
    Svara mig inte med en hel uppsats, tack.
  • HenryIronstead

Jag är gäst och kan inte rösta. Ända sedan jag var fjorton har jag insett att pressen är skit, speciellt DN, AB och Expr. Men sen det senaste decenniet kan jag inte längre lita på de "erkända" medierna alls. Jag har NOLL förtroende för svensk media. Detta pga att man mörkar nyheter på extrem nivå. Vill ni läsa riktiga nyheter, läs prisbelönta utrikeskorrespondenter på BBC.com - de berättar om världsläget på ett rakt sätt och inte vittvättat med PK tvättmedel

• Anonym (=)

Nej, för mycket känslor och vinklande av nyheter.

Saknar en tidning som visar sanningen, bara sanningen och hela sanningen. Vill ha vetenskap, inte snyfthistorier.

• HenryIronstead

Vem är lurrekurren som röstat "10"?

• Aniiee
    HenryIronstead skrev 2015-09-23 00:22:23 följande:

Vem är lurrekurren som röstat "10"?

Jag. Inte för att jag har 10 förtroende för några medier, utan för att jävlas med Gerts statistik......

Eller så var et någon annan som har förtroende för medier.

Who knows.
    Gire bless me, have I only hot-blooded boys left in my fold?
  • nevermind
    Aniiee skrev 2015-09-23 00:44:41 följande:
    Jag. Inte för att jag har 10 förtroende för några medier, utan för att jävlas med Gerts statistik......

Eller så var et någon annan som har förtroende för medier.

Who knows.
    Gire bless me, have I only hot-blooded boys left in my fold?
  • HenryIronstead
    HenryIronstead skrev 2015-09-22 22:09:53 följande:
    Jag är gäst och kan inte rösta. Ända sedan jag var fjorton har jag insett att pressen är skit, speciellt DN, AB och Expr. Men sen det senaste decenniet kan jag inte längre lita på de "erkända" medierna alls. Jag har NOLL förtroende för svensk media. Detta pga att man mörkar nyheter på extrem nivå. Vill ni läsa riktiga nyheter, läs prisbelönta utrikeskorrespondenter på BBC.com - de berättar om världsläget på ett rakt sätt och inte vittvättat med PK tvättmedel

Kom ihåg vad jag sa. Inom kort kommer det låta bekant... Då blir det nog liv i luckan.
  • HenryIronstead

Det vafuckingvar inget. Jag är trött och citerade fel.

• HenryIronstead
    BCH52 skrev 2015-09-13 10:38:58 följande:

Jag håller med om att några av våra svenska medier rätt ofta beskriver en ensidig och onyanserad bild av verkligheten. Därför väljer jag att ta del av medier som beskriver ett händelseförlopp från olika håll.

Jag har mycket svårt att förstå varför vissa medlemmar på Familjeliv/Flashback/Avpixlat är så rädda för att ta del av andras verklighetsbeskrivningar. Det finns många kommentarer att man ALDRIG läser artiklar eller reportage i DN, Expressen, Aftonbladet, Expo, Fria.nu. Vad är man rädd för? Inser man kanske att om man tar del av andra bilder än de som presenteras på Avpixlat så får man svårt att hålla fast vid sin bild av verkligheten.

Och du, som anser att man ska läsa AB (som bara visar videor numera för alla våra analfabeter, och som är full med clickbait och Expr är lika illa) och Expo, jag antar att du tycker det är helt okej då mao att även läsa Exponerat avpixlat och friatider?

Hur kan du på allvar rekommendera att man ska läsa vänstervridet trash, samtidigt som du buar på högerpopulist-sajter? Jag förstår inte.

Jag håller mig till BBC och vid tillfälle största tidningarna i Danmark och Finland som inte är TOTALT PK-fierade... ännu.
  • Gert

SVT-företrädare erkänner att EXPO styr vilka som får medverka i deras debattprogram.

Fan vad sjuk public service. Det här betalar man för?

tinyurl.com/p6q86hh

Give ´em Hell!
  • Flash Gordon
    .5 19:57:14 följande:
    SVT-företrädare erkänner att EXPO styr vilka som får medverka i deras debattprogram.

" target="_blank">

tinyurl.com/p6q86hh

Nä, Expo styr inte vem som får delta - i betydelsen "tar det slutgiltiga beslutet" - men de som tar beslutet litar blint på Expo.

Tre saker:

1) Han borde ha återkommit till kopplingen till Expo. Fått henne att erkänna fler gånger och på fler sätt att hon litar blint på Expo.

2) Han borde ha tryckt hårdare på att SVT faktiskt inte ringde upp och intervjuade honom - för att kunna göra en oberoende bedömning av hans politiska åsikter.

3) Ha borde ha hållit sig för god för att tjafsa med henne på slutet genom att fråga om hon själv är med i någon vänsterextrem organisation. 

Dessutom var det kul att höra att Josefsson rekommenderade honom för att han är en bråkig jävel, eller vad de sa. Alltså, de väljer ut folk till debatt som är bra på att skrika och gapa i rutan, snarare än folk som kan resonera.

Och ja, slutsatsen blir att journalisterna i fråga inte ens ser problematiken i att blint lita på en organisation som Expo.

En organisation som kartlägger politiska meningsmotståndare (till höger alltså) och som dels hyllar våld mot oliktänkande, dels understödjer detta våld genom samarbeten och direkta personkopplingar. 
  • HenryIronstead
    Gert skrev 2015-09-25 19:57:14 följande:

tinyurl.com/p6q86hh

Bra få svart på vitt. Titta inte på skiten som heter Aktuellt. Följ franska, engelska eller vilka sombhelst andra medier istället. Spansk media skriver fortfarande SOM. DET. ÄR. Npgot jag skulle önska från svensk media.

Fast vet inte alla vid det här laget att SVT är helt åt helvete vridet och vinklat åt vänsterhållet?
Svar på tråden Har du förtroende för svensk media?