• seafree

Värmland/Karlstad med omnejd?? :-)

Finns ni här ute?

/M

• Svar på tråden Värmland/Karlstad med omnejd?? :-)
  • Luthien

Grattis Wikan, det gick ju alldeles utmärkt...kul med vårt första + i tråden, hoppas det smittar av sig till oss andra...

• Mia7676

Grattis Wikan...gud vad kul! Det är alltid lika roligt att höra att det har gått bra i babyfabriken....jag får mer hopp då!!!

Har hållit mig borta i ett par veckor, mkt pga av jobb, jobb och åter jobb. Men hur som helst så har vi ju påbörjat vår utredning.

Min mans spermaprov såg bra ut, och mitt blodprov visade på att jag hade haft ägglossning. Nu väntar jag mitt andra blodprov...vet ej vad det ska ge svar på, är det någon som vet?

Bemma: Hoppas att det blir ett bättre resultat, jag har hört att det kan vara missvisande ibland och att andra provet kan bli bättre (har en bekant vars man fick ett negativt besked 1:a ggr och ett mkt bättre resultat 2:a ggr)....jo jag känner igen mig i din dröm....jag har också drömt att jag har stått och hållit min lilla baby samtidigt som vi har köpt vår barnvagn. Sedan har jag vaknat upp och insett att det var fel och att den där för...bannade mensen kommer.....

Nu ska jag gå och dricka lite te...för buuuhhh vad jag fryser.

• Bemma

Mia: Tack för uppmuntrande ord! Vår hoppas att det kan vara så! Sjukhuset måste ju tro att det kan vara fel på provet oxå...annars skulle de ju inte ha som rutin att ta två och vara noga med att det ska ha gått en tid emellan och så..
    Skönt att era prover såg bra ut!! Jag har ju tagit de blodproverna men läkaren har inte förklarat dem närmare..bara sagt att de såg bra ut. Men som jag har fattat det är det väl hormonprover alltihop eller?

Nästa tisdag ska jag göra sista delen i min utredning: Kontraströntgen. Doktorn sa att jag inte behövde men att han rekomenderade det. Så jag gör det!! Lika bra att fullfölja när det är det enda som är kvar! Så vet vi att jag är frisk OM det nu skulle gå att få till en biopsi då...

• Bemma

..få till en IVF menar jag såklart!! Trött!!

• ellet

Men Wikan GRATTIS!! Oj, att det blev plus i den här tråden... det trode jag aldrig

Lyllos dig alltså!! Har du några symptom du vill dela med dig av kanske...

Bemma: tack för din uppmuntran, behövs ibland!! Och jag håller tummarna för dig nu... hoppas att din mans simmare är piggare nästa försök!! Skönt att dina prover var bra iaf!!

Ja ja... lycka till nu alles, jag väntar på BIM tis nästa vecka, börjar dock tappa modet eftersom jag redan har rejäla mensvärkar och en halvöppen tapp... suck, men man ska ju aldrig ge upp i förtid!! Hoppet från gång till gång är det lilla jag lever på just nu!!

• Wikan

Tack alla för era gratulationer! Jag mår bra, har lite molvärk i magen, är lite illamående ibland och är TRÖTT. Häromdagen så fick jag sova hela natten (för en gångs skull sov dottern bra), fic sovmorgon till kl 8 plus en tupplur mitt på dagen och ändå kunde jag somna sött vid halv elva. Vill bara sova.

Hoppas det blir fler plus här snart!

• Mia7676

Bemma: har din gyn doktor sagt något om Kontraströntgen/om den gör ont eller hur de gör den och hur lång tid den tar? (är lite nyfiken då jag själv kommer att genomgå en sån....tror jag i varje fall).

Jo över till något annat
    Någon som vet: de ägglossningstester man kan köpa via billigatester.com eller apoteket....kan man endast köpa stickor till dessa (har köpt digitalt ägglossningstest...Clearblue 7 st tester och 1 st mätare).

Hm jag fick utslag på mina stickor (för ägglossning) och vi passade på att göra 1 st försökt...sedan var mensen 2 dagar sen....och det kändes konstigt i magen...jag mådde lite illa...och så dag 30 (har max 28 dagar...har aldrig haft en längre cykel), så kom min gulliga fina mens som alltid är sig trogen. Tänk att jag kunde vara så dum & tro att jag kunde bli gravid...men men det är väl hoppet man lever på.....

Luthien: hur går det för Er i Er utredning, har du lämnat blodprov etc? Och har er doktor talat något om Kontraströntgen?

• Luthien

Har nyligen lämnat blodprov och vi väntar på svar på spermaprovet. Om allt är o.k. får vi fortsätta försöka upp till 2 år innan de gör något mer med oss men kontraströntgen skulle jag få göra i alla fall eftersom det hör till utredningen att kolla att man har fri passage och det kan också öka chanserna eftersom man då får bort slem och andra rester från äggledarna som kanske har samlats där. Vad jag har hört så brukar man känna av det, känns som mensvärk. Jag undrar också hur det går till rent praktiskt så Bemma kan kanske skriva några rader när hon har varit där

• Bebisnoja

Har nu skummat igenom hela tråden och vill gärna hänga på.

Jag & sambon har nu snart förskt i ett år utan resultat. Har fått tid för utredning i mitten av augusti. Än så länge känns det bara skönt, äntligen kan man kanske få svar på vad som är fel.

Wikan - stort GRATTIS!

• ellet

Välkommen till oss bebisnoja och hoppas att ni också får plus någon gång!!

• Luthien

Välkommen bebisnoja

Idag känner jag mig nere, borde vara glad att jag är ledig idag, jag och maken åkte till Bergviks köpcentrum för att shoppa lite och så där, men jag började må ganska dåligt för det var bara gravida magar överallt och små bebisar i kundvagnarna och barnvagnarna, vart men än tittade...

Man känner sig som världen knäppaste människa som blir ledsen över sådana grejer men jag kan inte hjälpa det. Ibland går det jättebra, jag tänker bara "skit samma, det är min tur snart" men idag blev jag bara deppig... hoppas nån fattar vad jag menar...

• Ea79

Hallå tjejer, vart har ni tagit vägen? Börjar bli lite tomt i vår tråd och lång mellan inläggen. Saknar er ju. Kramiz på er och hoppas ni inte övergett tråden

• ellet

Hej hej, snyft!! Jag har en riktigt tuff dag idag... Jag smygtestade idag, negativt så klart, vad fan hade jag väntat mig!! Jag har inte BIM förrän på onsdag, men jag kände mig så himla konstig och ville bara veta, FAN!

Jag vet att det kanske kanske kaaaanske är förtidigt men jag tror min mens är på G för jag har fått rejäla mensvärkar redan... nästan direkt efter testet, fan vad patetisk man är!! Skengravid så det bara skriker om det!!

Kram på er!!

• Luthien

Ellet, det är typiskt att man tester och minuterna efter får man mensvärk och börjar blöda. Frustrerande, man kunde ha sparat 70 spänn på det dumma nedkissade negativa testet. Jag har haft så ont i brösten senaste dagarna och konstig mage men mensen började idag en dag innan BIM. 15 försöket åt skogen.....Grrrrrr.....

Svar på tråden Värmland/Karlstad med omnejd?? :-)