VemÄrJagVemVet skrev 2015-09-19 11:34:49 följande:
Du behöver inte mästra mig. Om du skriver på ett forum så är det ju just ordvalet i kombination med texten som man tolkar och reagerar på. Jag är ingen tankeläsare. Jag skrev tidigare vad jag tyckte problemet var, andra har också skrivit och dessutom ifrågasatt hur man så grundligt kan få en hund undersökt på så kort tid.
Jag har inte sett dig komma med input, idéer, lösningsförslag utan enbart leker "trafikpolis". Så sluta mästra folk, låt TS svara för sig själv och har du inget att tillföra sakfrågan som handlar om två stackars hundar, bristande ansvar och en nu dödad hund, behöver du inte sitta här och klaga på andras inlägg.
Men vadå ingen tankeläsare, det står dig fritt att byta ut ordet borttagen mot dödad, avlivad, mördad, slaktad, vad du vill. Jag tycker det vore okänsligt mot ägaren att säga "ja de dödade/mördade sin hund igår" men finkänslighet står inte direkt högt i rank på den här tråden förstår jag.
Det jag menar är att man kan inte sitta och utgå saker som "skaffar djur till höger och vänster" och andra drastiska slutsatser om folks djurhållning utifrån en frågeställning på ett forum. Jag tycker man ska vara lite försiktig med det för i fel sammanhang blir det inte rätt, det kan bli riktigt dumt.
Nej du har inte sett lösningsförslag från mig då hundens ägare gjort sin lösning, ska jag sitta och tipsa om lösningar då? Eller sitta och tracka den för sin dåliga djurhållning som jag inte vet något om (och inte du heller). Era utfrågningar om röntgen mm var ingen input eller idé, det var hånfullt, det förstår alla som kan läsa. Det hade inte med hennes frågeställning att göra. Jag fattade att TS inte lägger ner all sin energi i att svara er, därför skrev hon ytligt om veterinärbesöken men de betyder inte att det inte finns fakta därifrån som hon tagit med sig. Därför tar jag mig inte rätten att fråga ut henne som att hon är dum i huvudet. Det jag reagerade på var tonen här inne och det var den jag kommenterade. Mobbforum. Men visst, fortsätt du med den, om det är den taskig stämning du vill ha i ditt liv och sprida omkring dig. Vill man inte vara trevlig så kan man inte vara trevlig. Lycka till. Tack och adjö.