Intet ont anande köpte jag en hel produktserie - Timewise repair - av en konsulent som bjöd in sig själv till mig för att demonstrera. Dyrt som attan blev det, men jag tänkte att man får väl betala för kvalitet. Efter endast 4 dagar började det svida i skinnet både på ögonlocken och kinderna, jag fick torrhetsfläckar och även plitor i ansiktet, vilket jag aldrig haft förut. Jag har en bra hud och har aldrig haft varken plitor eller finnar. Förstod direkt att det hade att göra med Mary Kay-produkterna. Så jag tog kontakt med konsulenten eftersom hon hade berättat att om jag inte var nöjd med produkterna så kunde jag skicka tillbaka dem. Men det var inte något som hon direkt gick med på utan försökte övertyga mig om att det tar en månad innan huden når balans så mellan raderna menade hon att jag skulle fortsätta med produkterna. Hon erbjöd sig att skicka mig en annan, mer fuktgivande produkt, men jag ville bli kvitt de som orsakade problem så jag stod på mig.
Hon skrev sedan ett sms till mig att hon ringt till någon annan inom Mary Kay som hade längre erfarenhet och den eller de personerna hade sagt samma sak att man måste ha tålamod för det tar ca en månad innan huden kommer i balans. Vilken bullshit, min hud var redan i balans innan detta. Hade jag fortsatt använda produkterna så är jag övertygad om att jag varit skinnflådd inom några dagar. Jag kommer nu att skicka tillbaka produkterna och hoppas att jag får tillbaka pengarna.