• Stiina92

Mary Kay - bu eller bä?

Hej på er!

Jag funderar på att börja som sminkkonsult eftersom mina vänner tycker det är så hiimla bra osv men när jag började googla lite så såg jag massor av negativa saker också... 
    Så skriv gärna era egna erfarenheter av Marykay! Eller kanske deras produkter? 

• Svar på tråden Mary Kay - bu eller bä?
  • MissNastrax

Tycker deras produkter är skit rätt och slätt, hellre gå till en riktig fysisk butik och få hjälp av en utbildad makeup artist som har koll.

• Duckan

Har för många år sen använt lite av deras grejer. De foundations jag har provat var jag rätt nöjd med, men i övrigt känns det svalt. Så mycket enklare att gå till en butik och känna och köpa när man har lust istället för att vänta på att en konsult har tid att komma.

• MissNastrax

Ja det är lite som telefon försäljning, om jag vill ha något letar jag upp det själv för vi har ett sådant samhälle idag.

• fredriksborgare

Deras produkter är svindyra och inte alltid bäst. Testade en kräm. Från lumene som tom var bättre.

• sugarfree

Höga priser? Jag har använt MK i perioder men ser det som ett billigt helt okej alternativ. Produkterna håller väldigt länge iaf, och håller vad de lovar men inte mer än så. Så varken bra eller dåligt tkr jag.

Men tror att det är väldigt kul att vara konsult :)

Sen tycker jag inte att det är något problem att man bara kan köpa av konsulter, det är ju bara att smsa vad man vill ha så har man det i brevlådan dagen efter.

• Nincompoop

Jag tycker om deras produkter, och hudvårdsprodukterna räcker länge. Jag tycker dock inte om att handla på det sättet så jag brukar oftast köpa annat som går att köpa i fysisk butik. 

• MS

Jag har använt Mary Kay i ca 2 år. De är kanonbra, har inga problem med huden längre. Och absolut bäst är att jag bara kan ringa min konsulent och så kommer hon hem med produkterna inom ett par dagar. Inga besök i affärer som tar tid, och hon har uppskrivet vilka produkter som passar min hud. Perfekt! Sen tror jag att sälja själv är jättekul. Se dock till att få många "stammisar". Då kan du bestämma själv hur många sminkpartyn du vill ha och får en regelbunden intäkt genom beställningar som du kan planera lite för. Lycka till.

• MS
    MissNastrax skrev 2015-09-16 12:24:22 följande:

Tycker deras produkter är skit rätt och slätt, hellre gå till en riktig fysisk butik och få hjälp av en utbildad makeup artist som har koll.

Min konsulent har gått många utbildningar via Mary Kay så hon är minst lika kunnig som ngn som jobbar i en sminkbutik.
  • MissNastrax
    MS skrev 2015-09-16 16:54:36 följande:

Min konsulent har gått många utbildningar via Mary Kay så hon är minst lika kunnig som ngn som jobbar i en sminkbutik.

Inom MK ja ett märke är hon kunnig i, istället för att ha flera märken att tillgå.
  • Velmaja

Helt okej produkter, men alldeles för dyra och finns billigare som är lika bra.

• MS
    MissNastrax skrev 2015-09-17 12:04:36 följande:

Inom MK ja ett märke är hon kunnig i, istället för att ha flera märken att tillgå.

Nu hade hon ju förstås utbildning om andra märken innan hon började med MK så det är ju inte som att hon bara kan ett märke. Sen har jag varit inne i många sminkaffärer och visst i storstäder kan du ha tur och träffa ngn som är utbildad och kunnig men i småstäder är det inte alls säkert att den du pratar med är så kunnig som hon/han framställer sig själv...
  • Maggis23

Intet ont anande köpte jag en hel produktserie - Timewise repair - av en konsulent som bjöd in sig själv till mig för att demonstrera. Dyrt som attan blev det, men jag tänkte att man får väl betala för kvalitet. Efter endast 4 dagar började det svida i skinnet både på ögonlocken och kinderna, jag fick torrhetsfläckar och även plitor i ansiktet, vilket jag aldrig haft förut. Jag har en bra hud och har aldrig haft varken plitor eller finnar. Förstod direkt att det hade att göra med Mary Kay-produkterna. Så jag tog kontakt med konsulenten eftersom hon hade berättat att om jag inte var nöjd med produkterna så kunde jag skicka tillbaka dem. Men det var inte något som hon direkt gick med på utan försökte övertyga mig om att det tar en månad innan huden når balans så mellan raderna menade hon att jag skulle fortsätta med produkterna. Hon erbjöd sig att skicka mig en annan, mer fuktgivande produkt, men jag ville bli kvitt de som orsakade problem så jag stod på mig. 

Hon skrev sedan ett sms till mig att hon ringt till någon annan inom Mary Kay som hade längre erfarenhet och den eller de personerna hade sagt samma sak att man måste ha tålamod för det tar ca en månad innan huden kommer i balans. Vilken bullshit, min hud var redan i balans innan detta. Hade jag fortsatt använda produkterna så är jag övertygad om att jag varit skinnflådd inom några dagar. Jag kommer nu att skicka tillbaka produkterna och hoppas att jag får tillbaka pengarna.

Svar på tråden Mary Kay - bu eller bä?