todo nada skrev 2015-09-19 22:05:41 följande:
Hur har politikerna dragit ner på välfärden menar du? Har du något konkret exempel att ge, gärna ett som visar sambandet med flyktingmottagandet som du nämner. (En länk vore toppen!)
Och hur menar du att de andra partierna anser att befolkningen i Sverige inte förstår dig på politik? Det innebär ju att de nedvärderar hela Sveriges befolkning å det grövsta, när hände/sas detta?
Vad är det i SDs politik utöver flyktingpolitiken du menar är "bättre" än hos de andra partierna?
Du har tyvärr inte förstått mitt inlägg men jag kan förklara för dig mer tydligt genom att svara på dina frågor samt vidareutveckla mitt föregående inlägg.
Under en trettioårsperiod har man gått från 10st barn mellan 1-3 år och 14st barn mellan 4-5 år samt 18st 6 åringar med tre heltids pedagoger på dagis till att idag vara 18 barn mellan 1-3 år samt 22-24 barn i åldern 4-5 år och då har man oftast 2,75 pedagoger per avdelning på förskolan. För 20år sedan hade vi serviceboenden där pensionärer kunde flyta in när de känner att de inte orkar med sitt hus och bo hemma och för att få lite hjälp och även få gemenskap genom att kunna äta på servicehusens matsal. Idag får man flytta in på ett äldreboende om man inte längre klarar av att bo själv även om man isoleras av att bo själv idag så får man snällt vänta på en plats på ett äldreboende tills man är svårt sjuk. Skolan har gått från att drivas av staten då de hade god översyn över alla skolor till att på 80 talet tas över och drivas av kommunerna och de skiljer sig väldigt mycket mellan de olika kommunerna. Där har du konkreta exempel på försämring i välfärden.
Det har inget med invandringen att göra! Det menade jag inte heller i mitt föregående inlägg men du tolkade det så och tyvärr gör väldigt många av våra medborgare det också. Problemet är när politikerna drar ner på välfärden (vi har inga pengar fast folket betalar in skatt varje månad via skattesedeln därför måste vi göra besparingar i kommunen) och ändå påstår politikerna att de kan ta emot människor. Vanliga människor kan inte förstå den logiken. Har du inga pengar och drar i svångremmen kan du ju inte bjuda hem folk varje dag.
Eftersom de etablerade partierna inte vill diskutera invandringen så får inte befolkningen höra hur de resonerar utan de säger bara vi tar pengar från biståndet för att hjälpa några promille av världens flyktingar som ändå blir en stor del på vår Lilla befolkning utan att förklara varför och när befolkningen inte förstår eller får förklarat för sig varför det görs på ett visst sätt och att den allt fattigare befolkningen blir fattigare och har inte råd med tandvård, sjukvård eller mediciner skapar politikerna rasism när Johan 40 år ser sin mormor inte har råd med sin tandvård pga en låg pension medan nyanlända som aldrig betalat ett skattekrona får gratis tandvård i deras ögon. Ingen har förklarat hur det finansieras eller varför det görs på ett visst sätt och det skapar ett misstroende bland väljarna.
Och som sagt jag har inte påstått att SD politik är bättre det var du som påstod att jag påstod det, jag vill påstå att den är värre och problemet är att SD kan öppna käften och diskutera och debatera även om deras innehåll inte är allt för smakfullt så tilltalar det vissa av folket i brist på annat medan de övriga sju lider av munhäfta för att de inte vill föra en debatt mot ett av Sveriges värsta partier så de istället föser hjorden till dom istället är ju kontraproduktivt. Och de vill inte ens förklara sig gentemot sina väljare hur de tänker utan enbart pratar skit om SD. Det är att misstro sina väljare. Debatten blir inte intressant för väljarna att höra hur illa de övriga sju partierna tycker om SD politik. Väljarna vill höra vad partierna vill göra för att föra Sverige framåt, gemensamt och för en hållbar utveckling men ingen kan eller vill göra detta pga att vallöften är just löften som de aldrig måste infria.
Och häromdagen hörde jag Stefan Löfven föra en SD politik genom att uppmana svenska folket att sluta ge tiggarna pengar i muggarna så vi kan hjälpa dom i Rumänien istället. Några dagar senare kom Anna Kinberg Batra med SD politik genom att säga att vi bör hjälpa flyktingarna på plats i flyktinglägren i närområdena. Hur kommer det sig att två partiledare för Sveriges två största partier kommer dragandes med samma politik som SD exakt hade för 1-1,1/2 år sedan och har gjort om den till sin egna.
Det är ju uppseendeväckande att för 1-2 år sedan stod S och M och fördömde SD för att de tyckte man kunde hjälpa i närområdet när de gör detsamma 1-2 år senare. Folk är inte dumma!
Det fanns en enda partiledare som vågade utmana SD och det var nyvalda Ebba Bush Thor och hon hade bara ett kort att spela när hon blev vald till KD partiledare och det var att våga föra debatten mot SD och vinna eller försvinna så hon började debatera de ämnen som de övriga inte vågat ge sig på just för att hon var ny och behövde sticka ut. Pga henne har de andra sex partierna vågat föra en liten blygsam diskussion i ämnet men långt ifrån vad som behövs.
Sedan finns det ett ännu större problem och det är de som sitter och sätter etiketter på människor ute på nätet utan att ha en blekaste aning i hur de röstar men försöker tysta sin meningsmotståndare genom att kalla dom för SD:are, främlingsfientlig och rasist. Det är definitivt inte att föra en diskussion utan tyder på en helt annan sorts teknik.