Anton Chigurh skrev 2015-09-20 10:51:21 följande:
Inte ärligare än någon annan härinne, inklusive dig, FD, men oerhört skicklig. Ja. Definitivt.
Mvh //Anton
(Förresten har jag över medel).
Mm, jag vet att du tycker det, Anton.
Men iom att det vore mig främmande att se dina åsikter som ett facit eller ens som en riktningsangivelse jag tror på så har jag ingen avsikt att fortsätta diskussionen.
Det inlägg du skrev som jag besvarade kan tolkas på två helt olika sätt - det roade mig att peta dit min tolkning och göra den till din
Men det är klart att jag förstår att du anser att den massiva SD-dominansen på samhällsforumen korresponderar mot ett folkligt missnöje.
Det gör inte jag, Anton. Jag ser det som att ett forum där 80-procent av deltagarna är kvinnor inte skulle ha den profil på debatten som Familjeliv har om det inte vore för att det utövar en stark lockelse för SD-aktivister, aktivister där det dessutom är några få figurer som under ständigt nya nick står för en stor del av inläggen.
Faktum är att jag anser - om jag får vara lite självgod, Anton - att om det inte vore för att ett 20-tal av oss Sverigevänner bestämt oss för att motverka SD-klottret så skulle samhällsavdelningarna ha varit helt sönderklottrade av SD-aktivister.
Ha en bra dag nu, Anton och lycka till med dagens övningar!