lågt/ högt KUB test / kön?
Hej jag undrar vad ni har haft för siffror på KUB test.
När jag väntade sonen hade jag 1: 17 000
och nu 1: 4050 , undrar hur det har varit för er ?
Hej jag undrar vad ni har haft för siffror på KUB test.
När jag väntade sonen hade jag 1: 17 000
och nu 1: 4050 , undrar hur det har varit för er ?
Vi fick 1:54....
Jag ska bara se att jag förstår dig rätt. Tänker du så att vid 1:300 är det 50% högre än rekommendation för FP under 1:200? Och 900% vid 1:1800?
Har jag förstått dig rätt då så håller jag helt med dig. Betydligt bättre sätt att se det! Hade jag inte gått in med den vetskapen när vi ska göra KUB och då fått t.ex 1:300 så hade jag nog blivit orolig.
TACK TS och allihop för er input!
Vi fick 1:54....
Hur känner ni för dom oddsen? Vad sa barnmorskan?
Oh! En lättnads suck för er! Vad skönt att höra att dottern där inne är frisk.
Var ni någonsin osäkra på att göra ett FP? Vad för risker sägs det att man tar som genomgår ett FP?
Ja det kallas för nipt test och kostar runt 10000 i dagsläget men det håller på och utvecklas och ska som jag förstod det förhoppningsvis vara gratis i framtiden. Verkar riktigt bra!
Ja det kallas för nipt test och kostar runt 10000 i dagsläget men det håller på och utvecklas och ska som jag förstod det förhoppningsvis vara gratis i framtiden. Verkar riktigt bra!
I Stockholm är nipt gratis för dom som fått dåligt resultat på kub testet (under 1:200).
Fast NIPT är inte diagnostiskt så som fvp eller mkp är, utan NIPT ger också bara en sannolikhet, dock mer korrekt sannolikhetsberäkning än KUB. Med fvp eller mkp får man veta säkert om barnet har eller inte har de sjukdomar man testat för, men det kan man alltså inte veta säkert vare sig med KUB eller NIPT.
I Stockholm är nipt gratis för dom som fått dåligt resultat på kub testet (under 1:200).
Jag kollade runt bland de som erbjuder NIPT på www.nipt.se och det går att få betydligt billigare om det enbart är NIPT man vill ha
Fick 1:44.. Visade sig efter moderkaksprov vara ett friskt barn och vi kan nu pusta ut!
Jag är 26 år och sambon 29.
Vi är fullt friska båda två och ingen av oss röker eller snusar. Dricker gör vi nästan aldrig heller.
Ingen är överviktig.
När vi gjorde KUB tänkte jag att vi skulle få så lågt som alla andra man läst om.
Mellan 1/10 000 och 1/20 000.
Men istället fick vi 1/2683...?
Blev jätte nojig över den siffran faktiskt...
Vet att det är en väldigt låg risk, men hur sjutton kommer det sig att vi fick en sådan hög siffra jämfört med andra som tom är äldre :/
Får hoppas på det bästa såklart, men kommer att älska barnet oavsett såklart <3