• Anonym (?)

Koppling mellan psykiatrin och socialen?

Hej! Det här handlar egentligen inte om missbruk men antar att flest har kunskap i det området. Om man har kontakt med psykiatrin lite sporadiskt för att man har adhd sen så hamnar man i fyllecell ett antal gånger så att socialen börjar misstänka något, kan dom få reda på vad som står i ens journal då? Och kontakta psykiatrin och ge information/få information? Eller finns det ingen kontakt mellan dessa? Samma med polisen?

(Är en ung men myndig tjej som har sämsta självkontrollen när det gäller alkohol annars väldigt skötsam men så nervös för vad de kan göra och även om jag kan bli av med min medicin och så vidare).

• Svar på tråden Koppling mellan psykiatrin och socialen?
  • Anonym (?)
    klyban skrev 2015-09-20 16:14:22 följande:

Det beteende du har med alkoholen, är inte alls säkert att dricka cider hjälper.

Då man kommer till ett tillstånd sen skiter i sin regel, och beställer in en snabb bricka som man sen tar.

De problem du beskriver med alkohol, så borde det vara hur enkelt som helst att komma till beslutet att jag kan inte använda alkohol mer.

Nej eftersom jag har roligare än någonsin när jag dricker så ser jag ingen anledning att sluta led tid, tiden kommer komma när jag ledsnar och har annat att göra än ut och supa mig full. Just nu ser jag ingen anledning till att jag inte kan använda allohol, vill ändå inte ta körkort så!
  • klyban
    Anonym (?) skrev 2015-09-20 17:45:30 följande:
    Nej eftersom jag har roligare än någonsin när jag dricker så ser jag ingen anledning att sluta led tid, tiden kommer komma när jag ledsnar och har annat att göra än ut och supa mig full. Just nu ser jag ingen anledning till att jag inte kan använda allohol, vill ändå inte ta körkort så!

Tyvärr så ser jag bara problem i din framtid.
    Ditt förhållande till alkohol är problematiskt.

En sak jag tänker "varför chansa".

• Anonym (Vakna!)

Fem besök i fyllecell i din unga ålder??? Tragiskt!!! Du har nog lyckats bättre med det än de flesta a-lagare som sitter bänkade i parken har gjort. Hur drar du till dig uppmärksamheten undrar jag...är du uppkäftig mot polisen? Högljudd? Bråkig? Jag hoppas verkligen vi har att göra med ett troll här, annars ber jag dig på mina bara knän att hitta en bättre hobby än att förstöra livet med alkohol.... Lycka till TS.

• Anonym (?)
    klyban skrev 2015-09-20 18:34:18 följande:

Tyvärr så ser jag bara problem i din framtid.

Ditt förhållande till alkohol är problematiskt.

En sak jag tänker "varför chansa".

Vilken 19 åring tycker inte det är kul att gå ut och festa på helgerna? Det är väl nu man ska passa på jag är inte direkt ensam om det? Oftast går det ju bra? När jag börjar på universitetet sen så kommer jag plugga de flesta helger säkert. Så min framtid är det nog ingen fara med :)
  • mirandaekstroem
    Anonym (?) skrev 2015-09-21 00:18:48 följande:

Vilken 19 åring tycker inte det är kul att gå ut och festa på helgerna? Det är väl nu man ska passa på jag är inte direkt ensam om det? Oftast går det ju bra? När jag börjar på universitetet sen så kommer jag plugga de flesta helger säkert. Så min framtid är det nog ingen fara med :)

Du är en märklig typ du... Först är du skraj som fan, frågar samma saker om och om och om och om igen, älter och älter och älter och älter. Sen när du får svar på tal så försöker du bara rättfärdiga ditt beteende. Sök hjälp eller fortsätt som du gör så ska du se vart du hamnar. Men snälla, SNÄLLA - stäng tråden och var tyst.
  • Anonym (?)
    Anonym (Vakna!) skrev 2015-09-20 23:58:14 följande:

Fem besök i fyllecell i din unga ålder??? Tragiskt!!! Du har nog lyckats bättre med det än de flesta a-lagare som sitter bänkade i parken har gjort. Hur drar du till dig uppmärksamheten undrar jag...är du uppkäftig mot polisen? Högljudd? Bråkig? Jag hoppas verkligen vi har att göra med ett troll här, annars ber jag dig på mina bara knän att hitta en bättre hobby än att förstöra livet med alkohol.... Lycka till TS.

Meen vad vissa överdriver. Antar att jag är igenkänd från dom två första gångerna så dom håller ett extra öga på en eller så har jag bara haft väldigt otur har jag redan skrivit. Är aldrig uppkäftig eller bråkig framförallt inte mot poliserna gud vem tar ni mig för. Jag kommer inte förstöra mitt liv med alkohol dricker inte mer än någon annan och tänkte kanske ha nån vit månad nu dessutom. Tack för det. End
  • Anonym (?)
    mirandaekstroem skrev 2015-09-21 00:21:53 följande:

Du är en märklig typ du... Först är du skraj som fan, frågar samma saker om och om och om och om igen, älter och älter och älter och älter. Sen när du får svar på tal så försöker du bara rättfärdiga ditt beteende. Sök hjälp eller fortsätt som du gör så ska du se vart du hamnar. Men snälla, SNÄLLA - stäng tråden och var tyst.

Aa gärna men vet inte hur man stänger den annars hade jag redan gjort det.
  • mirandaekstroem
    Anonym (?) skrev 2015-09-21 00:25:14 följande:

Aa gärna men vet inte hur man stänger den annars hade jag redan gjort det.

Då räcker det med att du kniper igen. Denna tråden är så meningslös. Du gapar efter uppmärksamhet.
  • klyban

Inget du tar upp där, har med det jag har i åtanke.
    Du kommer om 30år säga, den där hade rätt.
    Sett för många i mitt liv, och som har en sådan relation till alkohol som du verkar ha.Till bli jävligt illa för dom , alkoholism och trasiga förhållanden
    Och resonera sen ska jag sluta och dricka, ja sen brukar aldrig bli nu.

Bara inse, din hjärna klarar inte av alkohol, det är så jävla enkelt.

• Anonym (....)

eh,, du verkar inte bara ha adhd ts utan lite annat smått och gott..läs multipel.  jag får då inte ihop dina inlägg öht :S extremt förvirrande och lämnar ett stort ? bara..

tips:
    -bestäm vad du vill ha ut av en tråd mer konkret samt ställ frågor och bejaka / bemöt svaren du får.

• Anonym (Tryffel)

Psssch!! Du kommer nog inte undan festandet där;)
  • Anonym (Tryffel)

DU KOMMER INSE ATT ALKOHOLEN ÄR KNEPIGT FÖR DIG I MER VUXEN ÅLDER. DU BLIR EV INTE PARKBÄNKSALKIS (gjorde likadant i din ålder fast inget med polisen) JAG REKOMMENDERAR DIG ATT: BEJAKA DIG SJÄLV!!! JU MER DU GÖR DET, VINNER DU MASSOR.

• evaeva18
    Anonym (Tryffel) skrev 2015-09-23 13:55:58 följande:

DU KOMMER INSE ATT ALKOHOLEN ÄR KNEPIGT FÖR DIG I MER VUXEN ÅLDER. DU BLIR EV INTE PARKBÄNKSALKIS (gjorde likadant i din ålder fast inget med polisen) JAG REKOMMENDERAR DIG ATT: BEJAKA DIG SJÄLV!!! JU MER DU GÖR DET, VINNER DU MASSOR.

Bra skrivit
  • Anonym (Tryffel)
    evaeva18 skrev 2015-09-23 14:17:39 följande:

Bra skrivit

Tack. Jag kan peka på dem som verkligen har gjort det och wow vilka människor, så harmoniska. Ingen ångest. Det är skönt att vara kring dem. Inget självhävderi då de redan provat så pass mycket att det inte behövs bevisas något.
Svar på tråden Koppling mellan psykiatrin och socialen?