• Analysera mera

Så lever en genomsnittlig SD-väljare!

Svara mig inte med en hel uppsats, tack.
  • Svar på tråden Så lever en genomsnittlig SD-väljare!
  • Ego Lovers
    Anonym (Anonym) skrev 2015-09-27 17:46:13 följande:

Jag som i så många år
    har funderat så mycket,
    på hur SD kan gå framåt så otroligt mycket och fort.

Efter att ha läst i denna tråd
    så gick äntligen ljuset upp för mig
    (Det är inte så svårt när man läser facit)

Det är ju inte tack vara SD som man går framåt
    det är ju för alla andra trångsynga, odemokratiska,
    självutnämda rättesnören som skall ha ensam rätt på att tycka
    som gör att SD går framåt.

Klaga lite till och SD får snart egen majoritet i riksdagen och regering.

Undrar om övriga partier kommer att stå utanför dörren
    och begära överläggningar och samarbete då.

En helt korrekt analys!
    Tyvärr fattar inte de andra partierna det och det är beklagligt.
  • Anton Chigurh
    Solidaritet skrev 2015-10-22 07:57:15 följande:
    dysfunktionella.

Jösses

Om du inte klarar av att använda det svenska språket korrekt, hur ska någon kunna ta dina samhällsanalyser på allvar? 

Kom upp på tvåans hopptorn istället för att slösa tid med att plaska i babypoolen. 
    Men visst fan kan du använda ordet "infunktionell" så som Digestive gjort här. 

Eller menar du att ett ord inte existerar för att det inte är med i SAOL ???

Bara undrar.
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Solidaritet
    Anton Chigurh skrev 2015-10-22 08:20:41 följande:
    Men visst fan kan du använda ordet "infunktionell" så som Digestive gjort här. 

Eller menar du att ett ord inte existerar för att det inte är med i SAOL ???

Bara undrar.
    Det är fint av dig att försvara henom. 
    Även om du uppenbarligen helt missar poängen. 
  • Anton Chigurh
    Solidaritet skrev 2015-10-22 08:36:50 följande:
    Det är fint av dig att försvara henom. 
    Även om du uppenbarligen helt missar poängen. 
    Fint !!!  Jaja, där ser man.

Poängen var väl att du skulle förolämpa och förlöjliga skribenten men då kan du inte "anklaga" folk på felaktiga grunder, Soli.

Oavsett deras värderingar.
  • Solidaritet
    Anton Chigurh skrev 2015-10-22 08:44:43 följande:
    Fint !!!  Jaja, där ser man.

Poängen var väl att du skulle förolämpa och förlöjliga skribenten men då kan du inte "anklaga" folk på felaktiga grunder, Soli.

Oavsett deras värderingar.
    Har inte du lite bloggar att läsa, eller någon konspirationsgrupp att delta i så här på morgonkvisten?
  • Anton Chigurh
    Solidaritet skrev 2015-10-22 08:49:34 följande:
    Har inte du lite bloggar att läsa, eller någon konspirationsgrupp att delta i så här på morgonkvisten?
    Du sprider påhopp som den bästa bonde sprider sin dynga, Soli. Du får nog tagga ner lite, du vet att det har noll effekt här....
  • Solidaritet
    Anton Chigurh skrev 2015-10-22 08:53:31 följande:
    Du sprider påhopp som den bästa bonde sprider sin dynga, Soli. Du får nog tagga ner lite, du vet att det har noll effekt här....
    Sjas.
  • Anghammarad
    Rutgers skrev 2015-09-27 19:12:02 följande:
    Vilken prognos har du läst?

SD i aug 20,7
    SD i sep 21,4

Gått upp med 0,7 snarare. Om man går på medel på 6-8 mätningar.

Jag antar att du refererar till sajten status.st.

Här har vi faktiskt en rätt intressant iakttagelse som rätt tydligt visar hur statistik fungerar. Tittar man idag så ser man att stödet enligt den sajten ligger oförändrat på 21,4% om man jämför september och oktober. När man studerar de enskilda mätningarna närmare upptäcker man dock att fyra av fem mätningar i oktober visar på en liten nedgång och den sista på oförändrat stöd. I september baserades dock medlet på sju mätningar och de två som inte redovisat något resultat för oktober låg båda under medelnivån för september. Så trots att det ser ut som ett oförändrat stöd är det rimligt att anta att man, om alla institut visade mätningar i oktober, skulle se en lite (icke statistiskt säkerställd) nedgång. 
  • nordanvind

Det är intressant för det visar på hur viktig utbildning är för att förstå samhället och det visar även på hur en känsla av att vara utsatt kan vara sammankopplad med en maktlöshetskänsala pga av livssituation! Det är intressant för att det visar att det är en utanförsjapskänsla som får folk att vilja exkludera andra. Och det finns faktiskt en hel del bildat folk som kan svara med nävarna haha

Men du har helt rätt i att deras åsikt räknas jag skulle säga att den faktiskt är viktigare än de etablerade individernas åsikt eftersom den talar om att samhället inte lyckats med att göra alka medborgare del av gemenskapen.

Anonym (Tjej) skrev 2015-09-27 23:05:18 följande:

Varför är det ö h t intressant vem som röstar på SD? 

Den informationen du gett mig säger mig spontant, om man ska vara fördomsfull som alla andra är: Det låter ju som en grupp i samhället som vore en dålig att reta upp då mina fördomar säger mig att dessa män inte drar sig för att ta till knytnävarna sas. 

Men deras åsikter i samhället är ju inte mindre värda för det, deras röster räknas lika mycket som alla andras(hur mycket du än misstycker). Det är ju det som brukar kallas demokrati. 

asar och runor står mig bi
  • Digestive
    nordanvind skrev 2015-10-22 09:29:33 följande:

Det är intressant för det visar på hur viktig utbildning är för att förstå samhället och det visar även på hur en känsla av att vara utsatt kan vara sammankopplad med en maktlöshetskänsala pga av livssituation! Det är intressant för att det visar att det är en utanförsjapskänsla som får folk att vilja exkludera andra. Och det finns faktiskt en hel del bildat folk som kan svara med nävarna haha

Men du har helt rätt i att deras åsikt räknas jag skulle säga att den faktiskt är viktigare än de etablerade individernas åsikt eftersom den talar om att samhället inte lyckats med att göra alka medborgare del av gemenskapen.

På tal om absolut ingenting - vilken fantastisk avatar du har! Av alla rungaldrar så trollbinder verkligen ægishjálmur en. Det går ju knappt att vända bort vare sig blicken eller sinnet ifrån den, när den väl skymtats. Riktigt häftigt, för att inte säga mäktigt.

Sorry för off topic.
  • HenryIronstead

Jag hade gissat att det var en maskrosboll med "utslagna" fröer.

"ensamhush. el barnlösa par kan vackert akta på sig f att ge plats åt flyktingar som behöver bostäd. mer" - FL
Svar på tråden Så lever en genomsnittlig SD-väljare!