Så lever en genomsnittlig SD-väljare!

Jag som i så många år
har funderat så mycket,
på hur SD kan gå framåt så otroligt mycket och fort.
Efter att ha läst i denna tråd
så gick äntligen ljuset upp för mig
(Det är inte så svårt när man läser facit)
Det är ju inte tack vara SD som man går framåt
det är ju för alla andra trångsynga, odemokratiska,
självutnämda rättesnören som skall ha ensam rätt på att tycka
som gör att SD går framåt.
Klaga lite till och SD får snart egen majoritet i riksdagen och regering.
Undrar om övriga partier kommer att stå utanför dörren
och begära överläggningar och samarbete då.
Det är intressant för det visar på hur viktig utbildning är för att förstå samhället och det visar även på hur en känsla av att vara utsatt kan vara sammankopplad med en maktlöshetskänsala pga av livssituation! Det är intressant för att det visar att det är en utanförsjapskänsla som får folk att vilja exkludera andra. Och det finns faktiskt en hel del bildat folk som kan svara med nävarna haha
Men du har helt rätt i att deras åsikt räknas jag skulle säga att den faktiskt är viktigare än de etablerade individernas åsikt eftersom den talar om att samhället inte lyckats med att göra alka medborgare del av gemenskapen.
Varför är det ö h t intressant vem som röstar på SD?
Den informationen du gett mig säger mig spontant, om man ska vara fördomsfull som alla andra är: Det låter ju som en grupp i samhället som vore en dålig att reta upp då mina fördomar säger mig att dessa män inte drar sig för att ta till knytnävarna sas.
Men deras åsikter i samhället är ju inte mindre värda för det, deras röster räknas lika mycket som alla andras(hur mycket du än misstycker). Det är ju det som brukar kallas demokrati.
Det är intressant för det visar på hur viktig utbildning är för att förstå samhället och det visar även på hur en känsla av att vara utsatt kan vara sammankopplad med en maktlöshetskänsala pga av livssituation! Det är intressant för att det visar att det är en utanförsjapskänsla som får folk att vilja exkludera andra. Och det finns faktiskt en hel del bildat folk som kan svara med nävarna haha
Men du har helt rätt i att deras åsikt räknas jag skulle säga att den faktiskt är viktigare än de etablerade individernas åsikt eftersom den talar om att samhället inte lyckats med att göra alka medborgare del av gemenskapen.
Jag hade gissat att det var en maskrosboll med "utslagna" fröer.