ölburk2 skrev 2015-09-25 13:07:00 följande:
Men det är jui precis det som den sittande regeringen gjort, direktiv har utgått till kummunerna om hur den här typen av problem ska lösas, men tydligen så tolkar/tillämpar kommunerna lagarna olika.
I Stockholm så avhyser man, i Malmö gör man inte ett skit, å i Göteborg så har man på egen hand hittat en helt annan lösning, som tydligen fungerar bra...
Så än en gång, det finns fungerande lösningar å lagar, så skyll på dina kommunpolitiker, det är dom som helt klart är odugliga.
Du ska få ett tips, ett tips som jag garanterar kommer att få dina kummunpolitiker att agera på samma sätt som du vill att dom ska agera mot olaglig ockupation.
Dra ihop en massa folk å ockupera kommunhuset, fyll det till sista rum å vägra sen lämna det, ta heller inte med några ID-handlingar. Spärra in/utfarter, skräpa ner, förslagsvis så tömmer ni era sopor där, o.s.v.
Gör ni det, så lovar jag att ni kommer att bli avhysta, med våld om så behövs, trots avsaknaden av era identiteter, å ni har därmed bevisat att politikernas svammel inte stämmer med deras "sanningar".
Lite civil olydnad kan ibland behövas för att nåt ska hända..
Om jag förordar det här?
Nej eg inte, men ibland så måste vi gräsrötter agera för att politikernas egna beslut ska bli verklighet.
Å låt det förstås inte gå ut över tiggarna, då drar ni bara på er ännu mer å fler problem, ge er enbart på politikerna, för det är dom å enbart dom, som klantat till det.
Jag vet att vår nuvarande regering har agerat helt rätt. Tyvärr jamsade förra lite för länge. Om alla kommuner vägrar tillåta dessa läger så blir det ju inget problem. Men både i Malmö, där jag bor och på fler orter ordnar ju kyrkor och andra organisationer boende åt dem och då uppstår ju problemet. Kanske dags för myndigheterna att tuffa till sig mot dessa blåögda människor att då får de ta hem Eu-migranterna.