• Simone

Ta med barnvagn på flyg

Jag och min sambo ska åka utomlands i mars nästa är. Vårt barn kommer då vara ca 5 månader. Vi ska åka med ryanair och har tittat lite på deras hemsida vad som gäller när man ska ta med vagn (vi har en brio happy superior) på deras hemsida står det att man får ta med en vagn utan extra kostnad, Max vikt 20kg. Men när jag läser på andra forum så har massa skrivit att det inte är så. Är det någon som vet??

Vet ju att om man inte gör rätt från första början så kan det bli jäkligt dyrt

• Svar på tråden Ta med barnvagn på flyg
  • Ramborg

Vi flög med Norwegian för två år sedan och då fick vi ta både barnvagn och bilbarnstol utan kostnad. Men man vet aldrig hur incheckat bagage hanteras, så vi köpte en begagnad vagn att ha på resan istället för vår "riktiga".

(Varken vagnen eller bilbarnstolen blev skadade på flyget.)

Norwegian är ju också ett lågprisflyg så de kanske har samma regler som Ryanair?

42.
  • Trippelmamma76

Med charterflyg var det gratis i alla fall. Däremot ville de att man hade en sådan där särskild transportbag som man hyr på flygplatsen.

• Dixie
    Simone skrev 2015-09-25 08:38:03 följande:

Jag och min sambo ska åka utomlands i mars nästa är. Vårt barn kommer då vara ca 5 månader. Vi ska åka med ryanair och har tittat lite på deras hemsida vad som gäller när man ska ta med vagn (vi har en brio happy superior) på deras hemsida står det att man får ta med en vagn utan extra kostnad, Max vikt 20kg. Men när jag läser på andra forum så har massa skrivit att det inte är så. Är det någon som vet??

Vet ju att om man inte gör rätt från första början så kan det bli jäkligt dyrt

om det står på deras hemsidan måste det ju gälla - men vill du vara säker - maila deras kundtjänst och fråga! 

vi har flygit mycket med vagn (dock inte med ryan air) men aldrig betalt extra för vagn. 
Svar på tråden Ta med barnvagn på flyg