• liberotutte

Tomorrowland/sömnparalys (barnförbjuden)

Jag ska dra en lång historia väldigt kort.

Jag åt extacy 4 dagar i streck på tomorrowland.

När jag kom hem och skulle sova så hände de nått riktigt skjukt

Så fort jag blundar o slappnar av och tänker somna så baaam!!! Ja får alltså elektriska stötar( tänk dig ett bil batteri kopplad mot ditt huvud ) från topp till tå, och direkt efter öppnar ögonen sig som en blixt , livrädd om vad som hände.

stötarna avtog med tiden men sömnparalysen varade bra mycket längre.

sömnaparalysen kom när stötarna hade avtagit. första natten och höll på i ca 2 veckor.

Jag var med om den värsta skräcken som en levande människa kan vara med om.

Jag har varit med om riktig läskig psykos men detta tog priset över huvudet.

På nätterna så kröp ja intill min sambo och grät i tystnad.

Berätta därefter allt jag vart med om för jag kunde inte sova med släckt lampa , är idag 24 år

Du som har varit med om detta,

Hur kom du över detta ?

Tänker du på det än idag ?

Hur fick du din sömn paralys?

Jag är ingen knarkare rökt några gånger och tagit extacy . Inget mera

Nu såhär några månader efter tml så tänker jag: jag kommer inte ta e eller röka eller något bara ta hand om mitt välmående och träna.

Det läskiga är att folk förstår inte mig när ja berättat detta, eller tror mig.

Därför vill jag hitta dig som haft detta snälla ! Och berätta .

Idag förstår jag hur jävla farligt knark ( kan bli ) du kommer aldrig fatta hur farligt det är innan det händer dig nått .

Jag vill bara varna alla som tänker: det är roligt .

Nu mår jag någorlunda men tänker på det ofta.

• Svar på tråden Tomorrowland/sömnparalys (barnförbjuden)
  • klyban

En sak man ska veta om MDMA, det ska inte användas mer än 4 gånger per år.
    Då det dränerar ens serotonin nivåer totalt.

Ta MDMA(ecstasy) 4 dagar i rad, då mår man inte speciellt bra efter detta.
    Eller jag menar, man mår för jävligt illa efter en sån runda.
    Och inte ens efter en gång, så mår man speciellt bra.

Är du så dum att du ska ta droger, så läs upp dig först.
    Så slipper du såna här upplevelser, som du nu fick.

• Anonym (?)

Jag har alltid fått sömnparalyser när jag varit väldigt stressad. Kan dock inte hjälpa dig om hur du ska komma över det eftersom jag växt upp med det (hade första sömnparalysen när jag var 3-4år).
    Jag brukar vara skakis i några timmar på dagen men den otäcka känslan är borta till när det är dags att gå och lägga mig på kvällen därpå.

• liberotutte

Okej tackar .

Jag är väldigt påläst om e .

Men när man var på tml så tänkte man inte ett dugg , det fanns inte på kartan.

Då adrenalinet bara pumpade, för at det var så otroligt sjukt.

Men som sagt jag har lärt mig något !

Och hoppas andra som läser detta får sig en tankeställare :)

• Satinsilk

Vad upplevde du under sömnparalysen som fick dig att känna skräck? Förutom själva paralyserad då?

• liberotutte

Min 2 åriga dotter sover emellan mig o sambo.

Första natten så att säga var den ja (aldrig kommer att glömma, jag (vakna) men kunde absolut inte röra mig , jag rullar ner för sängen fastbunden och med blodiga händer på mig och ja skriker högt till min sambo!!! Hjälp mig du måste hjälpa mig , jag har tagit e och du måste hjälpa mig det händer något !!

Just då har ja lovat sambo att inte ta e men jag skriker det rätt ut att jag har tagit och att hon får göra slut men hjälp mig bara !!

Lovat att aldrig mera ta e har jag sagt, så jag är ju verkligen i medvetandet när bag erkänner att ja tagit e.

Detta hör ju inte hon fatta ja när ja vakna upp som en blixt, som man gör varje gång efter sömnparalysen.

Jag försöker att ta mig upp till dörrhandtaget och de går inte så jag rullar vidare till nästa dörr !!

Då! Då händer de sjukaste i väggen bredvid dörren kommer min dotter utkrypande helt blodig och ser ut som ett spöke.

Osså fortsätter de så till ja vaknar, men när ja vaknade på riktigt så hade jag en stor blodig klibbig hand på mig som försvann efter en sekund.

Veckor efter så kunde de va rätt milt ifrån den här klibbiga blodiga handen till skåp öppna sig o jag pratade med kompisar som sedan blev överkörda av bilar.

Detta var så otroligt verkligt så de finns inte.

Tml var i juli , och just idag börjar ja känna mig i lite balans med hård träning mat osv , druckit alkohol 2 gånger sedan tml.

Ja tycker de e lite jobbigt att skriva om de o tänka tillbaka så skriver inte mera nu.

Jag tror att jag höll på att bli riktigt galen under den här tiden.

Jag vet ju att hjärnan spelar ett spratt och vad ja har förstått så är just de inte farligt förutom stötarna.

De farliga dom kan hända är att man blir knäpp av att man inte pallar de o börjar proppa i sig lugnande osv.

Jag tänkte under den här tiden att de får vara så jobbigt de vill men ja kommer aldrig ta medicin benco osv.

Hade inte ja haft min dotter o sambo så vettifan alltså !

Min sambo tror mig inte riktigt om min historia o de e jobbigt. Men utan dom ändå så hade ja fan kolat, så illa var de .

• liberotutte

Glömde också att skriva att under denna tiden var ja otroligt rädd för att somna. Så sista tiden somnade jag alltid till tv och helt tänt i rummet och min dotter fick och sova i soffan

• Satinsilk

Fy fan! :( Du är verkligen stark som orkar skriva och uppleva allt genom minnena en gång till!

Lyssna på det jag skrev först: Du är stark!! Du fixar detta utan alkohol eller experimentera med mediciner på egen hand!

Jag vet inte vad mer jag kan säga. Jag har bara upplevt sömnparalys, alltså att jag är vaken men kan inte röra mig. Jag förstår att det du upplever känns otroligt verkligt. Men innerst inne så vet du att det är fantasier och att du vaknar.

Ush lider verkligen med dig och önskar jag kunde göra något för dig :(

• liberotutte

Det är skönt att höra av dig verkligen !

Men när du har dina paralyser drömmer du otäck eller hur blir de för dig (enkelt förklarat ?)

Själv tror ja att när allt detta är helt över så på något konstigt sått så tror jag att man blir otroligt mycket starkare i psyket (min åsikt)

Just nu så sover jag med sänglampan tänd och i taket släckt o de funkar bra för mig :)

Är alltid lite orolig/ eller ska man säga lite rädd för att gå upp på övervåningen o sova när sambon jobbar natt haha . Låter löjligt men, det är bara att se framåt !

Jag blev glad när du skrev att ja var stark iaf . Kändes riktigt bra :)

• Satinsilk

För min del så är jag bara klarvaken, men kan helt enkelt varken prata eller röra mig. Drömmer aldrig om något otäckt under dessa. Men jag har aldrig tagit droger, och dricker mycket lite alkohol. Jag har kräkfobi och är livrädd för att bli yr, för då mår jag illa. Så man kan nästan säga att jag inte tål alkohol.

Har du hållt dig borta från droger och alkohol under dessa dagar? Anklagar dig inte om du inte har det, men vill att du ska veta att det finns folk som bryr sig om dig, trots att jag inte känner dig :)

• klyban
    liberotutte skrev 2015-10-03 13:09:01 följande:
    Nepp ingen alkohol eller droger !:)
    Vad fick dig att ta en drog 4 dagar i rad, som bara funkar fullt ut 4 gånger per år?
    Du måste ju totaldränerat dig på serotoniner, och blev deprimerad?
  • liberotutte

Jag hade tagit e innan hade bra koll på de trodde jag.

När ja kom ner till TML så hade alla pratat om att e:n där är helt sjukt grymma. Tog en halv första kvällen och jag blev så såld på det och till musiken och allt runtomkring där.

Känslan att stå på Main stage på tml går inte att beskriva ! Man tänker inte man bara följer med i vinden eller vad jag ska säga.

Jag vet inte vad som fick mig att ta e 4 dar i rad . Jag har dessvärre ingen bra förklaring på det tyvär .

Men som sagt jag har lärt mig nått väldigt väldigt viktigt att jag från och med nu kommer alltid att tänka mig för innan jag handlar.

• liberotutte

Det är som du skriver jag tror jag fick en sån jävla depression så ja knappt var medveten om vad som hände just.

Det låter väldigt logiskt de du skriver ja.

Därför just ingen alkohol eller drog på minst ett år för att verkligen komma på fötter igen :)

Svar på tråden Tomorrowland/sömnparalys (barnförbjuden)