AmIAlone skrev 2015-10-02 15:39:17 följande:
Tack för ditt svar, det ger mig hopp och får mig att slappna av lite. Men det är så himla svårt att inte oroa sig.
De första försöken var på något sätt jobbigare, nu när mensen kommer tänker jag mer "ja, vad trodde jag egentligen?"
Det är klart. Det är nog omöjligt att inte göra det, så jag vet att det mest bara är ord när jag skriver till dig att försöka ta det lugnt. Jag tog det inte alls lugnt, men eftersom jag ångrar det så här i efterhand kan jag inte låta bli att åtminstone ge det ett försök med dig ;)
Man oroar sig för att det är så mycket att förlora. Men jag tror att du precis gått in i den värsta perioden. Det allra värsta är just när man blir så cynisk och tror att det aldrig kommer att hända och inte ens blir förvånad, utan bara mer och mer bitter.
AmIAlone skrev 2015-10-02 15:35:17 följande:
Jag vet precis hur du känner. Jag är besatt av att läsa allt om fertilitet och dittan och dattan. Men har så himla svårt att föreställa mig att det nånsin ska gå. Jag tror på riktigt att jag skulle svimma direkt om jag fick ett plus på stickan, så osannolikt känns det.
Ibland kan jag önska att tiden gick snabbare så jag fortare kan få göra utredning och få svart på vitt att nåt är fel så jag äntligen får mina misstankar bekräftade...
Det känns omöjligt, men lita inte på att den känslan har någon som helst grund. Jag inte bara trodde utan
visste att det aldrig skulle gå, men så fel jag hade tack och lov. Men det är som i triss-reklamen (fast med betydligt högre sannolikhet ;) ) - Plötsligt händer det, och då är det verkligt.
Det är himla skönt när man vet vad som krånglar. Jag blev så sjukt lättad över att vi fick en diagnos. Jag vet att varje månad kommer vara kämpig tills något händer, men jag hoppas ändå att du kommer klara det bättre än jag gjorde och kunna släppa det i perioder åtminstone. Det mesta talar för att det kommer gå en vacker dag, den stora frågan är hur långt fram i framtiden det kommer ske och på vilket sätt. Men ge inte upp hoppet om att det kommer gå, det är ganska få som aldrig lyckas.