Chokladbuffé
Visste inte riktigt var jag skulle göra av den här, men.... here goes.
En av mina bästa väninnor ska gifta sig i december, jag är bjuden både på bröllopet och på möhippan. Bruden en stillsam tjej som inte tycker om jippon på det sättet, så det kommer mer bli tjejdag/kväll med mat, vin, godis, dåliga filmer och en massa tjatter, snarare än springa runt och göra mer eller mindre taskiga grejer. Nu har en av de andra tjejerna (som är mer hands on på att arrangera möhippan, då de bor i samma land) frågat om jag kan göra en chokladbuffé som vi kan äta av under dagen/kvällen. Jag kände genast "självklart", och sa ja. Tjejen och de två andra som fixar önskar att chokladbuffén på något sätt representerar bruden och oss väninnor, och eftersom vi har rest en del i olika konstellationer med bruden så tänker jag mig att var och en av oss får representera ett land bruden har varit i med en (eller flera) av oss, och smaksätta choklad (praliner, tryfflar och/eller glass, tänker jag) efter varje land. Vi är 12 stycken, inklusive. bruden (som älskar choklad nästan lika mycket som jag. Men bara nästan =P)
Nu till min fråga: Är min idé bra? Är jag helt knäpp som tar på mig det här? Eller är det bara att köra?