• krakel

Charter i jan/feb vart? Bolag?

Hej allesamman som planerar eller har varit på charter i jan/feb. Vi pratar o disskuterar att resa till solen i början av året. Men det finns ju såååå mycket att tänka på osv

. Vi vill ju att det ska va varmt samtidigt som vi inte känner för att sitta på planet i 10-12 h. Så ja en svensk sommar har vi insett får "duga" ja Teneriffa verkar ju va varmast stämmer det tro?? Nån som varit där??

Sen är ju den stora frågan med vilket bolag man ska åka?? En liten sån där "vore kul om vi fick på köpet" är ju Lollo o bernie. Så då blev det ju ving. Men skiljer sig prisern då helt plötsligt då de vill locka barnfamiljer??

Sist men inte minst all-inklusive eller inte?? Vi vill ha det SMIDIGT inte tjafsa om vart och vad man ska äta. Tänkte lite att med det så får alla (barn) det de iaf förmodligen hade valt på restaurang dvs hamburgare pasta eller pizza. ????

Snälla kom med alla tips och idéer.

• Svar på tråden Charter i jan/feb vart? Bolag?
  • Frontline

Teneriffa är det ju som kallast den tiden utan ska man ha lite säker värme och vatten som går att bada i får man nog åka längre.
    All inc är ju jättebra att ha men det beror ju på vart man reser, vi ska själva till Thailand i februari och där väljer vi inte all inc då det är en spännande matkultur där samt billigt att äta ute.
    Har valt ett Lollo och Bernie och det kostar en slant extra men tror våra 3 barn uppskattar det.

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Alexi

Vi åker för tredje vintern i rad till Kanarieöarna i vinter. Nu blir det Teneriffa, de två tidigare gångerna (en gång i februari och en gång i november) var det Gran Canaria. Alltid sunwing resort med all inclusive. Bekvämt och fantastiskt mysiga resor. Värt varenda krona.

• krakel

Ja det är ju solen man vill åt. Bli lite brun och så ha ha vi bangar Thailand men kommit in lite mer på Egypten. Varit där nån gång?? Men va är det för väder på Kanarieöarna i jan då alexi??

• Alexi
    krakel skrev 2015-10-02 14:35:23 följande:
    Ja det är ju solen man vill åt. Bli lite brun och så ha ha vi bangar Thailand men kommit in lite mer på Egypten. Varit där nån gång?? Men va är det för väder på Kanarieöarna i jan då alexi??
    Januari har vi inte varit där men andra veckan i februari var det 25 grader och sol. Men grejen är ju med den årstiden där att man kan ha otur, då kan det vara en hel del regn osv. Men vi har haft tur hittills.

Egypten vill jag inte åka till, pga magsjuka och oroligheter i samhället.
  • krakel

Alltså detta är ju verkligen jättesvårt. Vill inte åka iväg på semester så är det regn hela veckan. Har läst lite om Egypten och ja det är ju just det som du pratar om. Hmm nått annat tips på resmål????????

• Breathe Me

Hej, vi va i Egypten i våras. Ingen magsjuka hos oss. Är man ute efter sol och bad och vara på hotellet är de ingen fara. Vi var i marsa alam och kombinerade med Kairo.
    Annars jag kan rekommendera Dubai. Typ lika lång flygtid och garanterat sol :)

• krakel

Tack för svar. Ja alltså det är ju jättesvårt. Vill ha sol och man är ju livrädd att blir sjuk. Men antar man kan blir det vart som. Kollat lite på Dubai med men ja jag vet inte. Just nu är vi inne på Teneriffa även om det inte är superväder där.

• marlinire

Jag rekommenderar Egypten, mer specifikt områdena utanför Hurghada såsom Sahl Hasheesh och Makadi Bay. Har varit flera gånger både med och utan barn, AI. Aldrig minsta problem med magsjuka och långt ifrån politiska oroligheter (i den mån de nu förekommer). Bra priser, ganska kort flygresa och solsäkert i jan/feb, om än lite kyligt i hav och ej uppvärmda pooler. Det lönar sig dock självklart att researcha hotell så man får ett som passar ens förväntningar och behov. Då jag inte utgår från Sverige kan jag dock inte tipsa om bolag.

• krakel

Tack för allas svar uppskattas verkligen. Vaggat in mannen i Teneriffa planen men inte 100 ännu men ska absolut kolla Madeira varit inne på det men inte kollat ordentligt.

Svar på tråden Charter i jan/feb vart? Bolag?