När kommer magen med tredje barnet?
Jag har precis fått veta att jag är gravid med tredje barnet och är lite nyfiken på när ni andra som fått treor fått mage? Tidigare än andra gången?
Jag har precis fått veta att jag är gravid med tredje barnet och är lite nyfiken på när ni andra som fått treor fått mage? Tidigare än andra gången?
Direkt, ha ha! Gick inte att dölja...
Hrm då kanske det inte är helt ologiskt att jag tycker jag svullnat upp redan i vecka 6. ;)
innan jag plussade! blev så rund om magen och kunde inte ens knäppa byxorna, då tog jag testet typ samma dag mensen skulle kommit och ja...det var ju en bebis på gång!
Intressant! Hur döljer man för till exempel syskon då, innan man passerat de 12 första? Jag är dessutom ganska smal, 55 kg, så en liten magkula blir så märkbar.
Andra magen kom snabbt på mig!
Fick börja med mamma jeans i v 6-7. Såg ut att vara i v 20 när jag var i v 12.
Försökte dölja men det var så uppenbart att jag tillslut undvek folk.
Om bilden kommer med är det från v 10-11 med nr 3
Oj Flisan79 vilken fin mage! Jag längtar, dels för att komma ur den inte alltför trevliga illamåendefas jag är i nu och för att jag längtar efter att det ska synas.
Vilken fin mage!
Tack! Nu var det ju ett tag sen men som ni förstår var det väldigt svårt att dölja.
Som tur var lugnade takten ner sig runt v 14 och magen blev i slutändan "normalstor". Antar att det var svullnad och förslappade magmuskler samt att kroppen minns.
Tack! Nu var det ju ett tag sen men som ni förstår var det väldigt svårt att dölja.
Som tur var lugnade takten ner sig runt v 14 och magen blev i slutändan "normalstor". Antar att det var svullnad och förslappade magmuskler samt att kroppen minns.
lever tråden än ? :) jag är i v.5, tredje barnet och har svårt att dölja min mage. svullnade upp direkt på BIM i princip. Svullen även på morgonen. Alltid lite jobbigt när man ska dölja det för alla och får hålla in magen. Speciellt på jobbet tycker jag :O
Den lever! :) Jag är i v6 med tredje barnet. Lite mage kanske men inte så mycket än.
Känner ni andra gravidsymtom?
Den lever! :) Jag är i v6 med tredje barnet. Lite mage kanske men inte så mycket än.
Det här är min tredje graviditet och jag mår jätte dåligt!!! ( har mått rätt bra med mina andra två ) mår jätte illa, är yr och jätte trött! Känns som man går runt och är ordentligt bakis hela dagarna :p
Provade dessutom mammabyxor igår, och oj va skönt dom satt över "lilla" magen ;)
Hihi men känns rätt behaglig än så länge precis som med kidsen jag har innan. Men jag är bara i vecka 6 så det hinner ju ändra sig förstås.
När jag var i vecka 8 med trean frågade chefen när det var dags... fick konstant frågan om det var tvillingar. Men han är bara en...
Jag är i v 11 med trean och har inte fått mage. Framåt em eller efter lunch kan jag svullna upp lite men är platt om magen resten av tiden. Har inte gått upp i vikt heller.
Jag är i v 11 med trean och har inte fått mage. Framåt em eller efter lunch kan jag svullna upp lite men är platt om magen resten av tiden. Har inte gått upp i vikt heller.