Natulcien skrev 2015-10-09 22:17:30 följande:
Jag är uppvuxen i ett sånt hus och i ett sånt rum. Jag upplevde det aldrig som litet. Det var ju ett eget rum! Det räckte. Vad är det din dotter vill göra i sitt rum?
Jag hade, i alla fall, sängen under snedtaket med förvaringslådor under. Skrivbord med vägghyllor över på andra långsidan, och en bokhylla bredvid skrivbordet. På kortsidan, bredvid dörren hade jag en garderob och en till hylla bredvid den.
Hon vill nog inte göra något annat, hon känner nog bara att kompisarna har större rum... Hon säger också att hon vill kunna ha sängbord och ställa skrivbordet annorlunda. Hon har älskat Fixa rummet på tv och det är ju så mycket coola rum som görs där som bara inte går med hennes lilla...
Så vi kom på ikväll att om vi flyttar ut garderoben så blir rummet rymligare (att ha garderoben precis bredvid dörren har vi haft tidigare, det skapar också en rätt trång känsla att komma in så). Så ska vi låta henne få välja ny färg eller tapet på väggarna och göra om det ordentligt efter årsskiftet, när hon möblerat så det känns bra och vi har haft tid att fundera över färgval osv.
Så jag tror att om vi gör de här förändringarna kan det nog bli jättebra. Om några år kommer hon kunna få ett större rum på nedervåningen, det är idag gästrum och lekrum men när det inte behövs som lekrum längre så kan hon flytta ner dit, det rummet är betydligt större och fyrkantigare och inget snedtak.