Jag försöker hålla mig fokuserad på att inte snubbla eller trampa på honom när vi är på ute med koppel
Han far fram och tillbaka hela tiden. Snubbelrisken är hög. Försöker ha honom på vänster sida, men det går lite sådär...
Jag vet inte hur jag tänkte i storlek. Liten hund-pyttevalp
Fast 1 kg hund är ju inte heller så stort.
Det där med rätt valp är svårt. Framåtvalpen kräver sitt , men reserverade är också väldigt jobbigt. Min leonberger var väldigt reserverad som liten, och jag jobbade enormt mycket för att få bort det.
Jag tyckte valet var jättesvårt denna gången eftersom framåtvalpen var så busig och stimmig hela tiden. Milo var lugnare och lite avvaktande. Men när vi hämtade honom så var det full fart på honom med, nästan så man undrar om hon bytt halsband på dem och gett mig busvalpen
Jag tror tanken var tvärtom med kardborrhalsbanden, att de lätt ska lossna om de fastnar. Och för att hålla isär de olika, för det gick knappt att se skillnad.
Idag satt han vid dörren och pep för andra gången, Behövde ut och bajsa
Det går framåt. Han har också lärt sig sitt innan maten serveras.
Han lyssnar bra på sitt namn, och kommer oftast när jag kallar på honom, även ute. Tror det kommer bli en rolig hund att jobba med.
Han tuggade sönder en sko igår mindre bra...
Jag skulle vilja hitta en valpkurs till honom, men det verkar som det får bli till våren. Många ställen som tar uppehåll över vintern, och han är några veckor för ung för att börja de kurser som går nu...
Jag har provat förminska bilderna nu, men det gick inte heller.
Är du smart på datorer?