wildflowers skrev 2015-10-15 22:39:55 följande:
Kan meddela er ovan att det är precis lika tråkigt som man gör det. Det beror helt på DIN inställning som förälder och hur effektiv du själv är. Och jag jobbar med barn därför är det inga problem att packa ihop grejer, vagn osv och ta mig ut, ibland helt själv på sånt jag gillar (vara ute i naturen vandra osv) men även träffa vänner fika osv.
Det är du själv som sätter dina gränser. Jag vill ägna tiden åt BARNETS bästa, varje dag. Barnet är nummer 1 för mig, jobb och annat tjaffs nummer 2. Är också högskoleutbildad men just inom barn.
barn är inte gjorda för att gå på fsk förrän de är 3-4 år. Tyvärr så ser det inte ut så föf alla i vårt samhälle att man kan vara hemma 3-4 år som är det optimala.
Trots detta så har små barn inget behov eller utbyte av andra barn tills de nått denna ålder. Så att "leka av sig" är inte något de behöver. Det ända de behöver är förälderns lek och stimulans som räcker mer än gott. Vissa kan säga nej inte min unge hen klättrar på väggarna och är hyperaktiv. Ja då får man se till att ta ut dom och göra av med energi så är problemet löst!! Dessutom är världen helt ny för dEM så de blir inte uttråkade. Jag älskar föräldrarledigheten.
Jag har hela livet på mig att arbeta....pengar karriär allt det är sekundärt!! Tänker på dom som inte ens kan få barn...hur känner dom?
Man ska leva för att leva inte för att arbeta! Men jag vet hur viktig de första åren är för små barn. Det är så de behöver oss som mest!
Ha ha:) Ja, det spelar ingen roll hur utbildad du är, för varje barn som föds är det en egen individ.Min son var troligtvis inte i närheten av ditt barn. Vad bra att du kunde ta dig ut, det gjorde jag med, men den stora skillnaden är nog att mitt barn var missnöjd vad jag än gjorde fram tills han var 6 månader ungefär.
Sedan är vi ju även olika som vuxna, du kanske gillar bebisar. Jag ska vara ärlig och säga att jag är ingen bebismamma, bebistiden för mig är bara nödvändigt ont. Min 2 åring är mycket roligare! Jag tycker nog inte att det blev kul att vara förälder för ens han var ungefär 1,5 år. Det gör mig inte till en sämre förälder såklart, jag har alltid givit det han behöver i närhet, aktiviteter, utveckling, mat, kläder osv osv.
Min sambo vill ha 3-4 barn, men jag har sagt att det blir inte mer än 2, den största anledningen till det är just bebistiden. Jag vill ju gärna att mitt liv också ska innefatta mer än småbarnsår också. Men alla är vi ju olika, bra att du trivs!