• jiipi76

Kan hans ex förbjuda hans barn att träffa mig och mitt barn?

Hej!

Vi har varit ihop i 6 månader (särbo). Jag har en dotter, 3.5 år, han har två barn 4 och 1.5 år som han har varannan helg. Vi brukar ibland träffas på helgerna allihoppa tillsammans med barnen (hos mig eller hos honom). Det har alltid varit jätteroligt för barnen att träffas o leka tillsammans. Helt plötsligt säger hans ex att hon inte vill att barnen träffar mig och min dotter. Det har aldrig hänt någonting, jag misstänker att hon är svartsjuk eller känner sig otrygg på ngt sätt. Kan hon bestämma att hans barn inte få träffa oss? De har gemensam vårdnad om barnen. Tacksam för era svar!

• Svar på tråden Kan hans ex förbjuda hans barn att träffa mig och mitt barn?
  • Grus grus

Nope.

online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
  • blomman 2

Vad tråkigt att exet säger så! Låter ju toppen att era barn har så roligt tillsammans! Säkert är det det som sticker i ögonen på xet..barnen har väll berättat hur roligt de haft med de andra barnen.

• Yngla

Nej, hon har inte rätt att bestämma vem hennes ex träffar om det inte direkt är skadligt för barnen

• Johan70

Hon kan bara förbjuda det om det finns domstolsbeslut om saken, och det tror jag inte att hon kan få så länge ni är vettiga människor.

• FuckGoggleAskMe

Jo, det kan hon bestämma, om det är så att du och dina barn är heroinmisbrukare som har gruppsex och slår hans barn. Annars inte.

• Brumma
    FuckGoggleAskMe skrev 2015-10-31 10:05:25 följande:

Jo, det kan hon bestämma, om det är så att du och dina barn är heroinmisbrukare som har gruppsex och slår hans barn. Annars inte.

Fast vad skulle gruppsex ha med föräldraskap att göra?
  • FuckGoggleAskMe
    Brumma skrev 2015-10-31 10:19:24 följande:
    Fast vad skulle gruppsex ha med föräldraskap att göra?

Uttryckte mig lite otydligt kanske, menade alltså att om TS och hennes barn missbrukar heroin och har gruppsex med varandra medan de samtidigt slår hans barn, då är det inte någon lämplig miljö för hans barn.
  • Brumma
    FuckGoggleAskMe skrev 2015-11-01 09:19:32 följande:

Uttryckte mig lite otydligt kanske, menade alltså att om TS och hennes barn missbrukar heroin och har gruppsex med varandra medan de samtidigt slår hans barn, då är det inte någon lämplig miljö för hans barn.

Haha

Nä, då håller jag med ;D
  • LHF

Självklart kan hon inte det. Jävla dumheter bara.

Svar på tråden Kan hans ex förbjuda hans barn att träffa mig och mitt barn?