• Tacksamföreraråd

Ruvardag 5 men inga symtom

Hej!

Skulle vara tacksam för era tankar och erfarenheter kring följande:

Jag har precis genomgått mitt första IVF pga PcoS. Äggplock var 13 oktober, fyra ägg blev resultatet varav tre blev befruktade. ET i fredags, 16 oktober med ett tre-dagars fint embryo. Ruvardag 1-2 hade jag lite molvärk och kände mig svullen (antagligen sviter av ÄP och ET). Ruvardag 2 fick jag en rejäl kramp i vänster sida/ljumske när jag ställde mig upp från sittande. Ruvardag 2-3 gjorde det lite ont på ett ställe i livmodern när jag gick (precis när höger fot slog i marken). Ruvardag 4-5 har jag inga känningar alls, varken i bröst eller livmoder. Möjligtvis blir jag lite febrig till och från men det skulle kunna vara inbillning, har inte kollat med termometer. Är dock varm i ögonen när jag blundar. Innebär bristen på symtom att det är kört? Tar lutinus vagiatorer 3 ggr per dygn.

Jag blev gravid efter sprutstimulering i mars men fick missfall i vecka 8.

Är såklart väldigt orolig... Har lagt ner oändligt med tid på att försöka ta reda på vilken ruvar dag/när hcg börjar utsöndras i kroppen och man skulle kunna börja få symtom men inte hittat något svar. Någon som vet?

• Svar på tråden Ruvardag 5 men inga symtom
  • Jag är bara jag
    Cyanea skrev 2015-10-23 18:16:18 följande:
    Hurtigt, tycker jag som ligger på rygg på soffan :D 

Jag fastnade i fåtöljen,det räckte verkligen med den stunden! Det är ju dessutom fredag-"förbud" att jobba för hårt. Flört

• Cyanea
    Jag är bara jag skrev 2015-10-23 18:21:43 följande:

Jag fastnade i fåtöljen,det räckte verkligen med den stunden! Det är ju dessutom fredag-"förbud" att jobba för hårt. Flört

Haha - helt rätt!! Fredag MÅSTE MAN ta det lugnt ;) 
  • skatten12

Jag äter gravid vitaminer dricker 3 koppar kaffe och koffeinfritt kaffe på kvällen för jag ät sugen ;)
    Tränar inte men går promenader , leker på lekplatsen busar / dansar / handlar :städar och så.
    Inga panodil .... Ingen alkohol.. Ingen nikotin ... Äter heller inget som skulle va farligt vid graviditet :)

PS. Hade ni kunnat åkt och simmat ? I klor? Ivf läkarn säger de är ok.: men är feg
    Ha en go kväll !

• Tacksamföreraråd

Är det någon som kommer ihåg (jag har hjärnsläpp)om mensvärk är ihållande? Har molvärk till och från sedan igår men det kan vara uppehåll och försvinna helt i upp till 8 timmar för att sedan komma tillbaka...

• Sophie16

Folsyra x två tabletter ved ev tvillinggraviditet (satte in 2 st)

Tran

Tränar inte till vanligt o gör det inte nu heller.

Första 2 dagarna låg jag mkt i soffan

Igår o idag går på

Stan o lever normalt.

Dricker inte. Röker inte.

Äter inte rått kött o tvättar alla grönsaker en extra gång för undvika toxoplasmos.

Jag fick besked av min klinik att leva som

Om jag vore gravid.

• skatten12

Läste fel. Trodde du mena nu vid ruvning !

Mensvärk börjar ju med molande värk Sen ökar i styrka. Vissa känner mer vissa mindre !! Tänkte du på?

• mom2012

Jag började tjuvtesta kring RD8, men då mest svaga spökstreck. Jag fick ett starkt fint plus idag RD11.

• barnlangtanivf

Hej! Jag och en vän har startat en podd - Ruvarpodden - om barnlöshet, barnlängtan och IVF , där vi pratar fritt om våra känslor kring IVF och barnlöshet och vår resa mot barn - podden finns på Itunes, soundcloud, och Acast. Nytt avsnitt kommer varje torsdag! Vi tycker att det är ett så superviktigt ämne och att det måste bli mer öppet och lättpratat kring svårigheten av få barn, även för unga par. Hoppas ni vill lyssna och sprida vidare till andra! kram

Svar på tråden Ruvardag 5 men inga symtom