• Anonym (Den ovilliga)

Chockerande svar i frågespalt!

www.expressen.se/halsoliv/min-pojkvan-umgas-med-sitt-ex/

Är jag otroligt gammaldags som tycker detta är långt över okej-gränsen? Har ett liknande problem själv och googlade runt lite och fann då detta. "Umgås som en stor familj alla 3". Jag kan väl inte vara den enda som tydligen är "bitter"/svartsjuk? Vad tycker ni alla?

• Svar på tråden Chockerande svar i frågespalt!
  • Anonym (...)
    grind skrev 2015-10-27 19:17:39 följande:
    Jag läser tråden om en mängd begränsningar för umgänget med de manliga vännerna. Därav är det uppenbart att ni är som de flesta andra.

Sedan har kvinnor lättare att skilja på vänskap och attraktion. De tjejer som hade flest s.k. killkompisar var de som hade flest killar efter efter sig. När killarna fick nobben nöjde de sig med vänskap tills vidare.

Killarna som hade flest tjejvänner var dock i regel homosexuella.
    Vad för begränsningar? Kan ärligt säga att det inte finns saker som jag specifikt har som begränsning för mina manliga vänner?

Sedan kan jag tala om att det är väldigt lätt att se igenom killkompisar som egentligen vill mer. Det är inte dom man är nära vän med efter x antal år när man själv är gift och har familj, dom har sållats ut långt innan det.

Sedan vill jag fortfarande ha svar på hur man ska göra om man är bi?
  • grind
    Anonym (...) skrev 2015-10-27 19:23:40 följande:

Vad för begränsningar? Kan ärligt säga att det inte finns saker som jag specifikt har som begränsning för mina manliga vänner?

Sedan kan jag tala om att det är väldigt lätt att se igenom killkompisar som egentligen vill mer. Det är inte dom man är nära vän med efter x antal år när man själv är gift och har familj, dom har sållats ut långt innan det.

Sedan vill jag fortfarande ha svar på hur man ska göra om man är bi?

De bisexuella och homosexuella knullar ju runt lite hur som helst. Det viktiga är att de inte skaffar barn.
  • Anonym (...)
    grind skrev 2015-10-27 19:32:36 följande:
    De bisexuella och homosexuella knullar ju runt lite hur som helst. Det viktiga är att de inte skaffar barn.
    Men jösses vilken trångsynt människa. Bara för att min man är bi så knullar han självklart inte runt. Kan ju säga att jag är glad över att ha någon som honom som pappa till mina barn och inte en svartsjuk, trångsynt person som bara ser dåliga saker i allt. Snacka om pessimistiskt liv. Jag tycker synd om din familj...
  • grind
    Anonym (...) skrev 2015-10-27 19:36:49 följande:

Men jösses vilken trångsynt människa. Bara för att min man är bi så knullar han självklart inte runt. Kan ju säga att jag är glad över att ha någon som honom som pappa till mina barn och inte en svartsjuk, trångsynt person som bara ser dåliga saker i allt. Snacka om pessimistiskt liv. Jag tycker synd om din familj...

Tack för omtanken om min familj. Jag kan dock garantera dug att de är mycket lyckligt lottade. Livets sanningar är något som man måste lära sig själv. Barn och kvinnor har inte förnuft på att skilja mellan vad som är fakta och vad som är lämpligt att säga. Därav diskuterar jag aldrig kontroversiella ämnen med dem.
  • sextiotalist
    grind skrev 2015-10-27 19:17:39 följande:

Jag läser tråden om en mängd begränsningar för umgänget med de manliga vännerna. Därav är det uppenbart att ni är som de flesta andra.

Sedan har kvinnor lättare att skilja på vänskap och attraktion. De tjejer som hade flest s.k. killkompisar var de som hade flest killar efter efter sig. När killarna fick nobben nöjde de sig med vänskap tills vidare.

Killarna som hade flest tjejvänner var dock i regel homosexuella.

haha, tackar och bugar, men den statusen har jag aldrig haft (visserligen inte någon panelhöna men ändå).
    Däremot så var (och är för den delen) flera av mina manliga vänner riktiga 10-poängare. Och jag har varit vän med dem samtidigt som de har haft flickvänner och vi har bollat tankar och gett varandra råd.

När det gäller homosexuella, de homosexuella jag känner har varit lika mycket/lite ombytliga som de heterosexuella jag känner. Ingen som helst skillnad.

PS Det var när jag passerade 30 som jag började bli rätt attraktiv, både enligt mig själv och enligt mina manliga vänner
  • Anonym (pappa)
    Synd för dig då att vi redan har barn. Inte mindre än 4 st. Och jag dessutom är lärare (hjälp, jag förstör ju minst 100 ungar om året. Ni vet, när jag hjälper de med matten eller testar vad som händer när man suger vakuum runt en skumraket).

Sen har jag heller inte"knullat runt", och nästan ingen annan jag känner heller, som är homosexuell. Ok, kanske lite, men i snitt har vi (jag och mina homosexuella vänner, av båda kön) haft 10 sexpartners och 3 långvariga förhållanden sedan våra respektive sexdebuter. Vist finns det ett par som har haft 30+ sexpartners, men å andra sidan finns det ett par som haft 1. Personligen har jag haft 3 förhållanden, som jag redan skrivit om, och 5 sexpartners på nästan 20 år.

Dessutom har 14 av oss 18 vänner barn. Lyckliga, härliga, förståndiga, snälla, hjälpsamma, trotsiga, gapiga, skrattiga, bubbliga barn. I åldrarna 3 till 25 år.
  • EnAnonumius
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Jag skall hälsa detta till mina homosexuella och bisexuella vänner. Ty grind är ju den som sitter inne med sanningen, enligt grind själv.. 

Jag skall vara särskilt nogsamt mot min ena homosexuella vän att säga att han knullar runt och inte är så noga med att skaffa barn. Han kommer nog att skratta gott ÅT DIG och DINA infantila fördomar när han tittar på sitt domslut där han fick enskild vårdnad om sin biologiska dotter och lever i ett fast förhållande med sin trolovade MAN sedan 10år tillbaka. 

• EnAnonumius

Jag är också stolt över min vänkrets..
    Var hos en vän i dag hon är även min frisör, hon tyckte det var underbart att jag och min EXmake var ute tillsammans hos henne för att klippa oss. Hjälpte även min exman med att fixa bra bilder på hans nya frisyr så han kunde visa sin nya flickvän hur fin han blev efter klippningen.

Uch jag måste givetvis vara dysfunktionell och destruktiv som gör en sådan grej om man skall fråga den (så kallade) experten grind på hur det minsann skall vara och leva.
  • sextiotalist
    EnAnonumius skrev 2015-10-27 09:33:55 följande:

Oh blev helt varm i kroppen och hjärta när jag läste detta stycke. Ja skall vara ärlig det fick mig att fälla en en tår av rörelse med.

Åh jag tänker på henne ofta..en underbar kvinna som förlorade sin andra rond mot cancer. Det gick så snabbt. Fyra månader efter diagnos så fanns hon inte mer. Alltid ett leende.
  • EnAnonumius
    grind skrev 2015-10-27 19:46:16 följande:
    Tack för omtanken om min familj. Jag kan dock garantera dug att de är mycket lyckligt lottade. Livets sanningar är något som man måste lära sig själv. Barn och kvinnor har inte förnuft på att skilja mellan vad som är fakta och vad som är lämpligt att säga. Därav diskuterar jag aldrig kontroversiella ämnen med dem.
    Detta svar var ju en direkt beskrivning av dig själv. Byt ut "kvinna" mot "grind" i ditt inlägg så stämmer det inlägget perfekt på dig själv och hur du beter dig i denna tråden.

• grind
    EnAnonumius skrev 2015-10-27 21:54:54 följande:

Jag skall hälsa detta till mina homosexuella och bisexuella vänner. Ty grind är ju den som sitter inne med sanningen, enligt grind själv.. 

Jag skall vara särskilt nogsamt mot min ena homosexuella vän att säga att han knullar runt och inte är så noga med att skaffa barn. Han kommer nog att skratta gott ÅT DIG och DINA infantila fördomar när han tittar på sitt domslut där han fick enskild vårdnad om sin biologiska dotter och lever i ett fast förhållande med sin trolovade MAN sedan 10år tillbaka. 

Det var bra gjort. Noterar att jag skrev något oförskämt inlägg under gårdagen. Det var inte min avsikt och ber om ursäkt för det. Jag glömmer bort att det är mäniskor jag talar med över internet.
  • Ess

Det jag hänger upp mig på är när den sk vänskapen tar över, och det blir som i länken "lev som en stor familj", varför ska man göra det?
    Jag hade inte accepterat att dra ett större lass här hemma, för att han skulle umgås med sin vän hela tiden, det anser jag va fjortisfasoner.

Jag tycker ofta att det verkar som att kvinnliga ex använder den sk vänskapen till att sätta sig som en kil i hans nuvarande relation. Jag ser det mer som ett dominansbehov, att ropar jag så släpper han allt och kommer för att hjälpa mig. HaHa 1-0 till mig, det kändes gott för egot.

• EnAnonumius
    Ess skrev 2015-10-28 08:54:09 följande:
    Jag tycker ofta att det verkar som att kvinnliga ex använder den sk vänskapen till att sätta sig som en kil i hans nuvarande relation. Jag ser det mer som ett dominansbehov, att ropar jag så släpper han allt och kommer för att hjälpa mig. HaHa 1-0 till mig, det kändes gott för egot.
    Fy fan för sådan kvinnor och män. 
    Dock så finns det faktiskt män som kan bete sig på det sättet med. Så jag säger rent ut att det är knappast ett unikum för kvinnor. 
  • sextiotalist
    Ess skrev 2015-10-28 08:54:09 följande:

Det jag hänger upp mig på är när den sk vänskapen tar över, och det blir som i länken "lev som en stor familj", varför ska man göra det?
    Jag hade inte accepterat att dra ett större lass här hemma, för att han skulle umgås med sin vän hela tiden, det anser jag va fjortisfasoner.

Och det är nog det jag såg i trådstartens länk, inte ett vänskapsförhållande, utan något helt annat. Lite "jag är din första kärlek, alla efter är reserv för mig och det kan jag påvisa hela tiden", inget nytt tänk som man även möter på här på FL
  • Fjäril Vingad

Finns ingen orsak att per automatik bli "ovän" med ett ex. Visst kan det finnas ex man behöver bryta helt med pga olika saker som hänt, men kan man förbli vänner så är väl det att föredra? Vem behöver ovänner liksom??

Jag är vän med flera ex och det är ju helt underbart att vi kan umgås ibland även om vi inte längre vill vara ett par! 

Svar på tråden Chockerande svar i frågespalt!