• Anonym (Notariatet)

SD kartlägger asylboende åt mordbrännare

Det var alltså det här SD menade med utomparlamentariska metoder. Kartlägga och bränna ner flyktingboenden. Undrar när svenska folket ska vakna och resa sig mot detta antidemokratiska våldsverkarsektparti. Efter terrorattacken i Trollhättan kan det bara gå utför.

www.dn.se/nyheter/sverige/sd-kartlagger-flyktingboenden/

• Svar på tråden SD kartlägger asylboende åt mordbrännare
  • Digestive
    Rataxes skrev 2015-11-07 21:28:18 följande:
    Kolla i anförandelistorna för respektive ärende. I stort sett vartenda ett hade deltagare från SD.
    Precis.
  • Nerfherder
    Digestive skrev 2015-11-07 21:30:10 följande:

Lär dig navigera på riksdagens sida. Ett varmt tips i allmänhet.

Lär dig djuplänka, ett tips i all vänlighet.
  • Rataxes
    Nerfherder skrev 2015-11-07 21:33:02 följande:
    Lär dig djuplänka, ett tips i all vänlighet.
    En länk för varje ärende då?

Till och med jag lyckades navigera på riksdagens sida, då borde de flesta andra också göra det.
    Ödslar inte tid på anonyma nick.
  • Anonym (arschlen)
    Rataxes skrev 2015-11-07 21:41:02 följande:

En länk för varje ärende då?

Till och med jag lyckades navigera på riksdagens sida, då borde de flesta andra också göra det.

Fast om man länkar någonstans, då borde länken gå till det man pratar om. Annars länkar man som du säger till varje ärende.

Blir lite svårt att veta exakt vilket ärende man hänvisar till.

Lite grand som när folk hänvisar till källor och sen ber en googla.
  • Anonym (GB)
    Anonym (arschlen) skrev 2015-11-07 21:49:47 följande:
    Fast om man länkar någonstans, då borde länken gå till det man pratar om. Annars länkar man som du säger till varje ärende.

Använde du fel namn nu nerfie? *fniss fniss*
  • Digestive
    Anonym (arschlen) skrev 2015-11-07 21:49:47 följande:

Länken gick till själva överblickssidan för riksdagens arbete, där man just kan kolla upp huruvida Sverigedemokraterna medverkar i de aktuella ärendena, debatterna och besluten eller inte. Ser därmed ett större länkprojekt som väldigt onödigt.

Det handlade inte om ett specifikt ärende utan om Sverigedemokraternas riksdagsaktivitet överhuvudtaget.
  • Smecker
    Digestive skrev 2015-11-07 22:23:00 följande:

Länken gick till själva överblickssidan för riksdagens arbete, där man just kan kolla upp huruvida Sverigedemokraterna medverkar i de aktuella ärendena, debatterna och besluten eller inte. Ser därmed ett större länkprojekt som väldigt onödigt.

Det handlade inte om ett specifikt ärende utan om Sverigedemokraternas riksdagsaktivitet överhuvudtaget.

Intressant. Så nästa gång jag skall visa källa så räcker det alltså att jag länkar till Scopus.
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • todo nada
    Konstatera skrev 2015-11-07 18:09:34 följande:

Helt rätt. Däremot ska vi nog inte blunda för att olika kulturer de facto har olika syn på det här med jämnställdhet och könsroller. 

Angående det här med våltäkter utförda av utlandsfödda i Sverige. Well, det har inte förts statistik på detta på bra många år, utan den senaste rapporten som gjorts av BRÅ publicerades 2005. 

www.bra.se/download/18.cba82f7130f475a2f1800012697/1371914727881/2005_17_brottslighet_bland_personer_fodda_sverige_och_utlandet.pdf

Om ni bläddrar ned till sida 41, se kan ni se följande;

Våldtäkt/försök till våldtäkt

Inrikesfödda: 0,04%

Utrikesfödda: 0,22 %

D.v.s så är utrikesfödda 5.5 ggr mer representerade i våldtäksdomar, än inrikesfödda. 

Detta är som sagt, gammal statistik. Men nog finns det fog för att påstå att det finns en viss överrepresentation hos invandrare vad gäller sexualbrott. Samtidigt vet vi inget om huruvida det råder en överrepresentation vad avser muslimer kontra kristna, eller vilka nationaliteter som är överepresenterade. Vi finner ex höga sexualbrottssiffror även i många fattiga kristna länder. 

Självklart har tex säkert flera muslimska män En kvinnosyn som är förlegad. Det är där integrationen kommer in i bilden för de som tex kommer hit.

Om du ser till de muslimska länder som är mer moderniserade så formar även det kvinnosynen i positiv riktning i takt med att normer ändras. Kvinnor som mer och mer vågar börja ta plats, ifrågasätta och kräva förändringar.

Sexualbrott begås av människor, i huvudsak män, i alla sammhälle klasser, bland alla religoner och i alla länder som finns.
  • Digestive
    Smecker skrev 2015-11-07 23:02:49 följande:

Intressant. Så nästa gång jag skall visa källa så räcker det alltså att jag länkar till Scopus.

Nej. Förstår du verkligen inte skillnaden på att länka till alla riksdagsarbeten - i ärendet att se om Sverigedemokraterna fortfarande är aktiva i riksdagen - och på ditt förslag?

Hur skulle man ens kunna avgöra huruvida Sverigedemokraterna är lika aktiva i riksdagen eller inte, om jag hade länkat till enskilda ärenden? Ni som klagar så friskt över det här ber egentligen om en manipulerad bild - för ni får knappast en helhetsbild över Sverigedemokraternas aktivitet i riksdagen, om jag länkar till enskilda ärenden.
  • todo nada
    Anonym (Absolut) skrev 2015-11-08 00:27:27 följande:

Jag vet inte om du är någon wannabe av något slag men ditt uttalande var rasistiskt. Det var inte motsats till något alls i inlägget du svarade på, så du var enbart ute efter att uttrycka dig rasistiskt. Vad du har för hudfärg skiter jag fullkomligt i. Hur du uttrycker dig, på ett rasistiskt sätt, stör mig desto mer. 

Och nej, jag menar inget. Jag läser det du skriver.  Och det du skrev i det inlägget var rasistiskt. Vill du inte uppfattas som rasist skriv inte som en. 

Jag uttrycker mig rasistiskt..? Men du, jag ska ge dig lite perspektiv på saken, som den hyggliga människovän jag är.

Du ser under ditt anonyma nick som du har valt för att du inte vill skriva under ditt vanliga nick ( ), vid de inlägg du gjort finns det en "visa endast" funktion. Klicka på den, och läs igenom den skriftliga spillning du har producerat. Så ska du se att du kommer över att jag hade mage och skriva det rasistiska ordet "blekfisar" rätt omgående.

Varsågod.
  • Konstatera
    todo nada skrev 2015-11-07 23:32:42 följande:
    Självklart har tex säkert flera muslimska män En kvinnosyn som är förlegad. Det är där integrationen kommer in i bilden för de som tex kommer hit.

Om du ser till de muslimska länder som är mer moderniserade så formar även det kvinnosynen i positiv riktning i takt med att normer ändras. Kvinnor som mer och mer vågar börja ta plats, ifrågasätta och kräva förändringar.

Sexualbrott begås av människor, i huvudsak män, i alla sammhälle klasser, bland alla religoner och i alla länder som finns.
    Definitivt. Det gäller dock samtidigt att köra på en god integrationsmodell. Det går inte alltid per automatik, speciellt vid stora förändringar. Det är även därför som det kan vara intressant att jämföra statistik mellan olika grupper, eftersom att det kan ge indikationer på hur väl vår integration fungerar. Eftersom att det finns en kraftig överrepresentation på sexualbrott utförda av utrikesfödda, kan vi också konstatera att landet även kanske gör något fel? Eller vad beror det på, tror du?

När det kommer till brott, och inte specifikt sexualbrott som jag tror kan ha en liten bredare målbeskrivning, så finns det trots allt en tydlig trend. Fattigdom leder till brottslighet. Långvarig och konsekvent segregation leder inte heller till några jobb, vilket är vägen ur fattigdomen och med det, brottsligheten. 

Ibland tror jag det vore på sin plats, med lite självreflektion och självinsikt. Vilket regeringen faktiskt nu också visat, iom det delade flyktingsmottagandet kommunerna emellan. Jag tror att det kommer ha en mycket positiv nedåtgående trend vad avser brottsligheten och även på den aktuella arbetslösheten. Det är jätte bra att regeringen drivit igenom detta.

För att regeringen även fortsatt ska kunna driva igenom goda reformer, är det kanske även viktigt att vi inte alltid ser saker och ting i generella termer, eftersom att det kan omöjliggöra en problemlösning. Problembilden är ofta större hos särskilda grupper, och lösningen bör därför även vara rätt detaljerad, vilket också kräver en detaljer analys. 

Så låt oss inte blunda för obekväm fakta. Samtidigt är det mycket viktigt att vi inte använder en hetsig retorik i dessa frågor. Där går, inte minst många sverigedemokrater helt fel. Då är det förmodligen bättre att blunda för problematiken, som många icke-sverigedemokrater faktiskt också gör. 

Det finns inte heller ännu något muslimsk land, där kvinnan har samma rättigheter som här i Sverige. Inte ens nära. Det land som kommer närmast är förmodligen Indonesien, som ju också i mångt och mycket, är det närmaste en demokrati vi kommer i den muslimska världen. Men du har kanske rätt i att kvinnan börjar göra anspråk på större friheter. Det som oroar mig lite är det faktum, att vi i många länder snarare sett en återgång vad avser jämnställdhet. Stora delar av den muslimska världen, var ex mer liberala på 60-70-talet. Men vi håller tummarna. Islam har naturligtvis, alla möjligheter att följa i kristendomens spår. 
  • todo nada
    Konstatera skrev 2015-11-08 01:25:59 följande:

Definitivt. Det gäller dock samtidigt att köra på en god integrationsmodell. Det går inte alltid per automatik, speciellt vid stora förändringar. Det är även därför som det kan vara intressant att jämföra statistik mellan olika grupper, eftersom att det kan ge indikationer på hur väl vår integration fungerar. Eftersom att det finns en kraftig överrepresentation på sexualbrott utförda av utrikesfödda, kan vi också konstatera att landet även kanske gör något fel? Eller vad beror det på, tror du?

När det kommer till brott, och inte specifikt sexualbrott som jag tror kan ha en liten bredare målbeskrivning, så finns det trots allt en tydlig trend. Fattigdom leder till brottslighet. Långvarig och konsekvent segregation leder inte heller till några jobb, vilket är vägen ur fattigdomen och med det, brottsligheten. 

Ibland tror jag det vore på sin plats, med lite självreflektion och självinsikt. Vilket regeringen faktiskt nu också visat, iom det delade flyktingsmottagandet kommunerna emellan. Jag tror att det kommer ha en mycket positiv nedåtgående trend vad avser brottsligheten och även på den aktuella arbetslösheten. Det är jätte bra att regeringen drivit igenom detta.

För att regeringen även fortsatt ska kunna driva igenom goda reformer, är det kanske även viktigt att vi inte alltid ser saker och ting i generella termer, eftersom att det kan omöjliggöra en problemlösning. Problembilden är ofta större hos särskilda grupper, och lösningen bör därför även vara rätt detaljerad, vilket också kräver en detaljer analys. 

Så låt oss inte blunda för obekväm fakta. Samtidigt är det mycket viktigt att vi inte använder en hetsig retorik i dessa frågor. Där går, inte minst många sverigedemokrater helt fel. Då är det förmodligen bättre att blunda för problematiken, som många icke-sverigedemokrater faktiskt också gör. 

Det finns inte heller ännu något muslimsk land, där kvinnan har samma rättigheter som här i Sverige. Inte ens nära. Det land som kommer närmast är förmodligen Indonesien, som ju också i mångt och mycket, är det närmaste en demokrati vi kommer i den muslimska världen. Men du har kanske rätt i att kvinnan börjar göra anspråk på större friheter. Det som oroar mig lite är det faktum, att vi i många länder snarare sett en återgång vad avser jämnställdhet. Stora delar av den muslimska världen, var ex mer liberala på 60-70-talet. Men vi håller tummarna. Islam har naturligtvis, alla möjligheter att följa i kristendomens spår. 

Menar du att hemländerna gör något fel? Vems/vilkas felet är att tex kvinnosynen på vissa ställen i världen lämnar mer att önska, är nog omöjligt att säga. Det handlar dels om samhällsnormer, dels om utbildning skulle jag tro. Växer en man upp i Aftghanistans ödemark på en liten bergskant av två mycket konstevativa islamska föräldrar av den gamla skolan, så är det inte förvånande att den individen sedan som vuxen ser tex kvinnor som mindre värda. Det blir lika naturligt för honom, som motsatsen är för dig och mig. Sådant tänk kan bara botas med bättre vetande.

Fattigdom skapar brottslingar pga situationen. Människor i Sverige tex har inget behov av att tex prostituera sig eller stjäla för sin överlevnad.

Jag håller med dig ang fördelningen mellan kommunerna av flyktingarna som kommit. Faktum är att jag inte riktigt kan förstå varför en sådan fördelning inte tillämpats för länge sedan. Det är samma problem fast i mindre omfattning som höll på att ske inom EU iom flyktingströmmen. Att det ens ska behöva vara besvärligt att komma fram till ett beslut som gör att alla länder inom EU är med och okar en del av flyktingbördan är märkligt...

Problemet när man diskuterar denna typ av frågor är det eviga generaliserandet. Samt att vi som inte stryker skrien om "islamisering" och att muslimer är "galna våldtäktsmän" medhårs ofta blir påmålade epiteten att vi vill ta in hur många flyktingar som helst och glorifierar varenda en av dem. Vilket ju självklart inte är sant, vi vet alla att det säkerligen också kommer diverse drägg med flyktingströmmen också. Dessa kommer man inte ifrån någonstans i världen eftersom idioti är ett globalt fenomen.

time.com/3757526/afghanistan-farkhunda-protest-islam-lynching/ Detta är bara ett exempel av många.

Jag tror att internet öppnat många både bra och dåliga dörrar för mänskligheten. Den spridning av information som finns via webben nu mera existerade inte för 20 år sedan. Detta tror jag också har stor inverkan på att människor/kvinnor i förtryck till större grad kan aliera sig och vågar ifrågasätta.
  • Världsmedborgare

Dags att påminna om vad SD håller på med i sina "slutna rum", nu när ännu ett påtänkt flyktingboende har bränts ner.

http://goo.gl/KIrUJa

De vill sätta Sveriges flyktingboenden i brand.

På stängda forum för sverigedemokratiska anhängare hetsar medlemmarna till våld och nya brandattentat mot asylboenden.

• Anonym (tomas)

du är medveten om att det bara är du kvar i tråden eller hur ... alla andra gick

• Världsmedborgare
    Anonym (tomas) skrev 2015-11-11 13:12:50 följande:
    du är medveten om att det bara är du kvar i tråden eller hur ... alla andra gick
    Beror på att det varit problem med Nätet i stora delar av Sverige, dock inte här.
  • Anonym (tomas)

Anonym (tomas) skrev 2015-11-11 13:12:50 följande:
    i tre dagar då... knappast folket tappade intresset helt enkelt
Svar på tråden SD kartlägger asylboende åt mordbrännare