• Anonym (Johanna)

    Mensen oregelbunden efter missfall

    Hej! Jag fick ett missfall i v12 i juli. Mensen i augusti kom som den skulle (28dagar). Mensen i september hade en cykel på 35dagar. Och nu oktober mensen fick jag en cykel på 21dagar. Och jag är ganska (?) säker på att det inte är mellanblödning eller nidblödning då jag har kraftig mensvärk samt riklig mens.

    Är detta normalt efter ett missfall? Är det något jag borde kolla upp? Skulle det trots mensvärk/riklig mens kunna vara nidis?

  • Svar på tråden Mensen oregelbunden efter missfall
  • Aleksandra Barnmorska

    Hej! 

    Mensen kan vara oregelbunden i uppmot sex månader efter graviditet och missfall. Oroa dig inte. Blödningen du beskriver låter inte som en nidblödning.

    lycka till

  • JohannaSaGo

    Tack för svar. Nytt bekymmer fastän du skrive att det kan vara normalt upp mot 6 månader. Men eftersom mensen kom cirka 1-12 dagar för tidigt.. Har jag nu börjat få bruna flytningar igen, så som min mens brukar starta. Är det nu min egentliga mens kommer? För det passar ju mer in i min cykel..eller har min mens börjat komma varannan vecka? Bör jag vara orolig.. Kan det vara normalt det också?


    Aleksandra Barnmorska skrev 2015-10-28 13:36:19 följande:

    Hej! 

    Mensen kan vara oregelbunden i uppmot sex månader efter graviditet och missfall. Oroa dig inte. Blödningen du beskriver låter inte som en nidblödning.

    lycka till


Svar på tråden Mensen oregelbunden efter missfall