• Sariis88

Blödningar tidig graviditet

Hej,

jag är i 7:e veckan och det har kommit lite småblödningar i form av brunt och även rött/rosa. Är detta vanligt förekommande vid denna tiden i graviditeten utan att det är något farligt

• Svar på tråden Blödningar tidig graviditet
  • Fidelisen

Jag hade sådana blödningar hela min graviditet och var jätterädd hela graviditeten då jag vid graviditeten innan fick lika och då pga missfall.

• solros68

Det behöver inte betyda att det är något farligt/missfall, men tyvärr så kan det även betyda att det är missfall/ma. Svårt att veta utan en undersökning. Finns många som blöder mycket i sina graviditeter, och det går jättebra för dom. Håller tummarna för dig!

• gruvan

Jag har också haft så och fått mf och nu har jag så igen men hittills har det sett bra ut på vul. Är i v 8 nu. Läkaren på gynakuten där jag var igår sa att 20% av alla gravida blöder innan v 12 utan att det behöver vara något fel.

• drommardrommar

Jag är i vecka 6 (5+6) och jag har haft rosa/bruna flytningar och även lite blod då och då i snart 2 veckor. Ska på VUL i början av nov. Jag har inte ont i magen så jag tror och hoppas att allt är okej.

• Kasperina

Jag har varit gravid 5 ggr och enda gången jag inte hade småblödningar i v6/7 fick jag MA.
    Med dottern fick jag en störtblödning med klumpar i v9, och blödde sen som en kraftig mens i 6 veckor. Sen upphörde det. Min BM trodde att moderkakan satt lågt.

Svar på tråden Blödningar tidig graviditet