Blödningar tidig graviditet
Hej,
jag är i 7:e veckan och det har kommit lite småblödningar i form av brunt och även rött/rosa. Är detta vanligt förekommande vid denna tiden i graviditeten utan att det är något farligt
Hej,
jag är i 7:e veckan och det har kommit lite småblödningar i form av brunt och även rött/rosa. Är detta vanligt förekommande vid denna tiden i graviditeten utan att det är något farligt
Jag hade sådana blödningar hela min graviditet och var jätterädd hela graviditeten då jag vid graviditeten innan fick lika och då pga missfall.
Det behöver inte betyda att det är något farligt/missfall, men tyvärr så kan det även betyda att det är missfall/ma. Svårt att veta utan en undersökning. Finns många som blöder mycket i sina graviditeter, och det går jättebra för dom. Håller tummarna för dig!
Jag har också haft så och fått mf och nu har jag så igen men hittills har det sett bra ut på vul. Är i v 8 nu. Läkaren på gynakuten där jag var igår sa att 20% av alla gravida blöder innan v 12 utan att det behöver vara något fel.
Jag är i vecka 6 (5+6) och jag har haft rosa/bruna flytningar och även lite blod då och då i snart 2 veckor. Ska på VUL i början av nov. Jag har inte ont i magen så jag tror och hoppas att allt är okej.
Jag har varit gravid 5 ggr och enda gången jag inte hade småblödningar i v6/7 fick jag MA.
Med dottern fick jag en störtblödning med klumpar i v9, och blödde sen som en kraftig mens i 6 veckor. Sen upphörde det. Min BM trodde att moderkakan satt lågt.