Vad finns det för avlastning som förälder?
Hur får ni avslatning i vardagen som försälder? Nanny, städhjälp? Vad finns det för alternativ.
Vill vara förberedd=)
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-25 22:46
*Avlastning ska det stå
Hur får ni avslatning i vardagen som försälder? Nanny, städhjälp? Vad finns det för alternativ.
Vill vara förberedd=)
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-25 22:46
*Avlastning ska det stå
Faan vad en del ska vara duktiga då! Passa på att ta en städhjälp medan rutavdraget finns kvar.
Skaffa en babysitter. Den är bra att ha som avlastning. Du får händerna fria till att göra annat. Min lille tyckte mycket om den i alla fall.
Det funkar ju bara för aningen äldre bebisar eftersom väldigt små inte ska sitta långa stunder.. 5min här och en kvart där skulle inte jag kalla avlastning..!
Negativ? Jag påpekade bara att det inte var till för nyfödda eftersom det låtersom ts ska ha barn och inte har det än. Det är många som inte vet detta, så hur ska jag veta om du är en av dom? Du skrev ingen ålder i det första inlägget.
Sen utgick jag bara från mig sj, att den korta tiden inte skulle kännas som avlastning, dvs vad ordet innebär för mig.
Faan vad en del ska vara duktiga då! Passa på att ta en städhjälp medan rutavdraget finns kvar.
Det varken läser eller påstår jag någonstans.
Dock anser jag det vara mer eller mindre självklart att man kan få det mesta utfört för pengar.
Tror du att det handlar om att man vill vara duktig? På allvar?
Städhjälp var guld värt. Barnvakt var jag inte så intresserad av i början, men när de blir lite äldre är det trevligt med en nanny/mormor som kan hämta eller umgås nån dag i veckan.