Att ha barn på fritids på höstlovet - från gårdagens inslag av rapport!
Hej på er!
Någon mer än jag som såg inslaget på rapport igår angående kvinnan som beskrev hur dåligt samvete hon hade för att hon var tvungen att ha barnen på fritids under höstlovet eftersom hon inte hade råd att ta ledigt från jobbet, medans andra barn skulle åka utomlands under lovet.
Bara jag som reagerade på hennes inredning, hennes naglar och hennes ögonfransar. Om vi säger såhär, den kvinnan lägger myyyycket pengar på skönhetssalong och inredningsbutiker. Hon hade ögonfransförlängning, fixade naglar och en extremt modern och glammig inredning. Jag förstår inte hur folk kan påstå sig ha dåligt om pengar när dom bara spenderar alldeles för mycket pengar.
Samma med föräldragruppen jag går i. Jag själv ska vara hemma 2 år med min dotter då jag tycker tiden jag har möjlighet att få med henne innan hon börjar dagis är viktig. Efter det ska jag gå ner på 75% för att inte behöva hämta henne sent på eftermiddagarna. Och de andra föräldrarna undrar hur tusan jag kan vara hemma i två år, hur jag får ihop det. Jag köper inte massa onödiga saker!!! Jag behöver ingen batteridriven babysitter eller vagga, jag vaggar på den för hand. Jag behöver ingen babyvakt med kamera, jag kan gå in och kolla till dottern om jag hör henne gnälla. Jag behöver ingen vagn för 12.000, jag kan köpa en begagnad "vanlig" för en tusenlapp. Vad tänker ni med ni som spenderar massa pengar på onödiga saker och sen säger att ni inte har möjlighet att vara hemma med era barn?
Jag förstår att detta kan vara känsligt för många... Men låt oss diskutera sakligt! :)