• Cyanea

Ni som fött barn och tagit reda på kön innan, stämde det?

Hej! 

Jag väntar mitt första barn. På RUL trodde de att det är en flicka jag väntar, vilket är vad jag "kände på mig" (eller hade fått för mig i alla fall) innan också. För mig kvittar könet, jag är mest nyfiken för att jag vill veta så mycket som möjligt om den lilla människan i min mage :) 

Nu undrar jag om era erfarenheter. Stämde könet ni fick reda på vid ultraljudet med vad det faktiskt var, eller blev det fel? 

Någon som vet hur säker prognosen är på ett ungefär?

Tack :D 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ni som fött barn och tagit reda på kön innan, stämde det?
  • MissPin

Vi var på ultraljud i vecka 35 och då trodde läkaren att det är en flicka. Nu är jag i vecka 36 så snart får vi veta.

Med första barnet så stämde det i alla fall, men då var det en pojke och väldigt tydligt. Verkar vara svårare att se när det är en flicka.

• Mari80

Vi tog reda på könet på två av våra tre barn! Första sa man att det var en flicka och det var det! Nästa sa de att det var en pojke och det var det! Så de hade rätt bägge gånger ð???

• kayla23

Hoppar in i denna tråd.

Fick reda på i v 16 att det var en flicka och fick komma tillbaka på ytterligare ett rul då de flyttade mig ett par dagar. I v 20 kikade en läkare och även han säger att det var en flicka, själv sitter jag här och känner på mig att de har fel :-/

Har tre pojkar sedan tidigare och alla de kände jag tidigt att det var grabbar. Kan det vara att jag önskar mig så en flicka att jag vågar inte tro att det är en flicka som ligger där

• Cyanea

Det är jättespännande att läsa era berättelser, tack så jättemycket för att ni delar med er :) 

• milli79

Har 3 barn och alla rul visade rätt. Både jag och mannen såg tydligt att 1a och 3e var pojkar och på 2an såg vi ingen snopp och läkaren bekräftade att det till 99% var en tjej. 

• MissPin
    MissPin skrev 2015-10-29 17:47:23 följande:

Vi var på ultraljud i vecka 35 och då trodde läkaren att det är en flicka. Nu är jag i vecka 36 så snart får vi veta.

Med första barnet så stämde det i alla fall, men då var det en pojke och väldigt tydligt. Verkar vara svårare att se när det är en flicka.

Vi fick en flicka, så det stämde bra. :)
  • Cyanea
    MissPin skrev 2015-12-11 18:44:25 följande:
    Vi fick en flicka, så det stämde bra. :)
    Grattis!!! :D
  • banan123

Va på ultraljud i v 19, dom sa de var en liten pojke i magen. Och det var det med :) plus att jag kände det på mig hela graviditeten. Jag bara viste liksom.

• straw2008

Har 3 barn flickor o pojkar, de har sett till 100% rätt varje gång. 

I kinamockaskogen.....
  • Cupcake01
    På vårat RUL sa dom att det är en flicka. Alla i min omgivning trodde pojke, tom pizzeriagubben sa att det där är en pojke. Vi sa "Nej, vi har kollat, det är en tjej". Varpå han säger, Nej tro mig, Det är en pojke".. Jojo tänkte v och skakade på huvudet och tyckte att han var allmänt dryg..

Sen väl på BB och jag får upp bebisen på mage så säger min sambo: Mäh, hon har ju en snopp!!! Solig
Svar på tråden Ni som fött barn och tagit reda på kön innan, stämde det?