Orkar inte ordna kalas till min son. Kan skolan ordna det istället?
Jag orkar verkligen inte ordna ett barnkalas till mitt barn. Jag bor i ett fint hem på Östermalm i Stockholm, jag, min man och mina två barn. Mina barn är skötsamma, fina och prydliga. Vi har dyra möbler hemma och jag och min man arbetar ganska mycket. Jah pratade med vår barnflicka ifall hon kunde ordna ett kalas men det vill hon inte. Jag har aldrig ordnat ett kalas till mina barn. Vi har istället firat dem hemma med familjen. Nu fyller min son 7 år och jag känner att han borde få en födelsedag kanske. Men jag orkar inte ha en massa småbarn springandes i mitt hem, kladd och stök. Jag kan ju hyra en lokal, men vem ska städa? Vem ska laga mat? Vår städerska kommer inte komma till lokalen och städa. Vår barnflicka vill inte ordna kalaset. Vem ska ordna kalaset? Jag och min man har inte tid. Kana man istället ordna ett kalas i skolan? Han går i sexårs nu. Vi kan exempelvis betala skolan 10.000 om de ordnar några timmars kalas för min son. De håller kalaset i skolan. Med hans klasskamrater. Barnen ska få glass, tårta, lek och godis. Då slipper jag lägga ner tid på planering och städning.
Går det att göra så?
Finns det fler tips annars?