• Anonym (Fråga)

Orkar inte ordna kalas till min son. Kan skolan ordna det istället?

Jag orkar verkligen inte ordna ett barnkalas till mitt barn. Jag bor i ett fint hem på Östermalm i Stockholm, jag, min man och mina två barn. Mina barn är skötsamma, fina och prydliga. Vi har dyra möbler hemma och jag och min man arbetar ganska mycket. Jah pratade med vår barnflicka ifall hon kunde ordna ett kalas men det vill hon inte. Jag har aldrig ordnat ett kalas till mina barn. Vi har istället firat dem hemma med familjen. Nu fyller min son 7 år och jag känner att han borde få en födelsedag kanske. Men jag orkar inte ha en massa småbarn springandes i mitt hem, kladd och stök. Jag kan ju hyra en lokal, men vem ska städa? Vem ska laga mat? Vår städerska kommer inte komma till lokalen och städa. Vår barnflicka vill inte ordna kalaset. Vem ska ordna kalaset? Jag och min man har inte tid. Kana man istället ordna ett kalas i skolan? Han går i sexårs nu. Vi kan exempelvis betala skolan 10.000 om de ordnar några timmars kalas för min son. De håller kalaset i skolan. Med hans klasskamrater. Barnen ska få glass, tårta, lek och godis. Då slipper jag lägga ner tid på planering och städning.

Går det att göra så?

Finns det fler tips annars?

• Svar på tråden Orkar inte ordna kalas till min son. Kan skolan ordna det istället?
  • Anonym (A)

Haha, jag misstänker att detta kanske inte är helt seriöst. Men det finns ju alltid lekland och sådant som ordnar med barnkalas. Bara kasta pengar på dem så fixar de fika, lekar och städning så behöver du inte oroa dig över någonting gällande ditt barn ;)

• Anonym (trollis)
    Regndamen skrev 2015-10-30 13:11:00 följande:

Sexårs? Menar du förskoleklass? Och fyller sju?

det är en trolltråd, därav ingen koll på ålder och klass
  • Fjonken

Du måste vara bättre påläst om du ska kunna trolla...

• Anonym (Kalasgurun)

Prata med Bindefeldt.

Han kan säkert ordna något trevligt...

• Nightrod

Låter som du kanske är bekant med Noppes
    om inte annat så är det ju ett bra ställe att ordna sådana fester enligt nyheterna

">

• Anonym (Fråga)
    Regndamen skrev 2015-10-30 13:11:00 följande:

Sexårs? Menar du förskoleklass? Och fyller sju?

Ja han är sjunga går i sexårs. Han har gått om en klass eftersom vi var i utlandet ett år när jag och min man arbetade i Australien.
  • Anonym (Khgjhc)

Lekland ordnar med kalas. McDonalds gör väl det också. Här i Helsingfors kan man köpa barnkalas på museum, det har varit en hit bland barnen.

• Anonym (Fråga)
    Anonym (Khgjhc) skrev 2015-10-30 13:45:36 följande:

Lekland ordnar med kalas. McDonalds gör väl det också. Här i Helsingfors kan man köpa barnkalas på museum, det har varit en hit bland barnen.

Lekland kan vara en bra idé faktiskt. Tack för tipset.
  • Grus grus

Alltså fy f a n för dig! Vad är du för en förälder egentligen? Hoppas att någon ser dina stackars barn och skickar soc på er och tar dom ifrån er. ALLA vet att skolan tar minst 30 000 kr för ett kalas, och att du bara har mage att påstå att du bara ska betala tio är under all kritik. Är inte ditt barn värt ett riktigt kalas?? Va??

online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
  • Vattenlilija

Ja för man går om klasser på dagis och Australien har inte barnomsorg/skola för folk som jobbar där.

• Januaribarn11

Hahaha det var det värsta. Om du har så mycket pengar kan du väl anlita en kalasfixare och sen städare på bestämd lokal. Du borde inte gå på kalaset för du verkar inte vilja

• Voluptuous Shalimar

Jag blir faktiskt inspirerad på riktigt av denna tråd. Klart det finns föräldrar som inte har tid eller lust att ordna kalas för barnen, de har pengarna men vill inte heller ha kalas på McD eller lekland, utan kanske något mer skräddarsytt och speciellt... Vore det inte en kul idé med ett företag som sysslar med festplanering för barn, typ barn-events?

• Minimalen

Äsch. Ts har inga pengar och bor nog jävligt trångt. Och är nog rädd att barnen ska trampa på den lilla svanselansen.

• Sarasvaty
    Grus grus skrev 2015-10-30 14:32:30 följande:

Alltså fy f a n för dig! Vad är du för en förälder egentligen? Hoppas att någon ser dina stackars barn och skickar soc på er och tar dom ifrån er. ALLA vet att skolan tar minst 30 000 kr för ett kalas, och att du bara har mage att påstå att du bara ska betala tio är under all kritik. Är inte ditt barn värt ett riktigt kalas?? Va??

Ta det lugnt, det är en solklar trolltråd :)
  • Grus grus
    Sarasvaty skrev 2015-10-30 17:45:31 följande:

Ta det lugnt, det är en solklar trolltråd :)

Och du läste nog inte hela mitt inlägg.

Tråden ligger ju i sandlådan så ganska självklart att det är skoj, hallåååååå!
    online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
Svar på tråden Orkar inte ordna kalas till min son. Kan skolan ordna det istället?