Missed abortion - Kollega fått för sig jag är gravid
Efter sommarledigheten började jag hösten med en veckas sjukskrivning pga missed abortion i v.12 infektion och operation (skrapning).
Berättade aldrig för jobbet om graviditeten eller MA.
Under en planeringsdag med jobbet några veckor därefter fick en kollega för sig att jag var gravid, var väldigt påstridig trots att jag vid upprepade tillfällen sa att nej, det är jag inte. Hon gav sig aldrig och gratulerade slutligen till graviditeten inför alla.
Jag ville bara försvinna, men höll ihop och bröt ihop fullständigt då jag kom hem. Det var som att allt kom ikapp mig först så. Har efter det mått jättedåligt.
Nu ytterligare några veckor senare (varav också en hel del VAB mm) så fortsätter hon vara påstridig och återigen gå på om att jag skulle vara gravid. Granskar mig odiskret från topp till tå.
Jag har hamnat i ett läge då det känns jättejobbigt att befinna mig på jobbet samtidigt som henne och mår skit efter varje arbetspass hon går an på detta vis.
Jag förstår att jag bör säga ifrån på skarpen till henne (hon förstår uppenbarligen inte bättre än att gå på på detta vis med känsliga privata frågor), men blir aldrig av då jag är rädd för att bryta ihop och inte vill att alla ska få veta om att jag genomgått ett MA.
Jag har börjat undvika henne på jobbet, sökt semester strödagar, tagit på mig all VAB istället för att dela mm. Det håller inte i längden...
Hur skulle ni hantera situationen?! Några tips?