svartsjuka mellan barnet
hej jag kalls Dino och är en tjej på 20 år som har nyss slutat skolan, och är arbetslös. min styvfar jobbar och min mamma har börjat jobba jämnt nu.jag har en lillebror med autists som är 6 år och sen syster som är 4 , en liten pojke på ett år.
problemet är att tösen hemma här är svart sjuk som fan, för att store bror med autist har nyss börja prata, blöjfri, och så vidare. och att vi har fått en till liten pojke i familjen som tar plats.
för att komma till saken är ja då barnvakt hela veckan, och att passa 3 barn var en är svart sjuk på de andra 2.
tösen är allmänt elakt mot båda storebror och lille bror. speciellt mot lillebror
jag har märk att det hjälper inte bara att säga (nu är du snäll mot lillebror) då har jag själv var lika elak mot henne så som hon va mot lillebror. då har det inte vart lika kul längre. när jag gjorde samma sak.
men det man inte får glömma att den stora pojken har autist han behöver extra stöd, ställa för höga krav på en med autist det går inte, jag vet det.
så var ska jag göra men den svartsjuka tösen ?
låta henne få sitta och vara sur...'eller vad?
tösen gör all för att krångla också, jag åkrar fan inte med henne så då har jag bara jämnt fått ut henne ur köket som jag oftast är i. gör jag fel eller vad ska jag göra?