• Nandez

Vad läser ni just nu?

Just nu läser jag Blomsterkronan av Minette Walters.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-12-01 17:16
    Berätta gärna lite kortfattat om bokens intrig.

• Svar på tråden Vad läser ni just nu?
  • Eurydike
    Aniiee skrev 2025-03-30 20:47:16 följande:
    Jag har tappat bort min Life And Times of Scrooge McDuck Gråter
    Jag har faktiskt aldrig läst hela, men serierna om Joakims liv av Don Rosa är mina favoriter 🤩
  • Eurydike
    Aniiee skrev 2025-03-30 20:46:29 följande:

Jag läser Border vol 1 idag. Manga om ett litet gäng "bröder" (tre fosterbröder och en av dessas kusin) som hjälper polisen att lösa diverse brott. Och just exakt nu slår det mig att de påminner mig om "bröderna" i FFXV. 

Så, brott, deras relationer till varandra, deras historier om hur de blev bröder, och sex. För det är yaoi, så, det måste vara sex. Men inte mellan dem, då. Bara en av dem som har sex. 

I övrigt har jag idag totalförstört min Goodreads så jag kan bygga upp den igen från grunden. Så nu måste jag kategorisera dryga 2100 böcker igen, och fler ska läggas till. Fun times!

Även det sista låter ju som en mardröm! Då har du något extra att göra på kvällarna nu då 😮
  • Eurydike

Nu läser jag en kär gammal vän! Förutom vissa inslag, som är mina ofavoriter, så är den här novellen en av mina favoriter. Jag är tyvärr en svår läsare på så vis att jag i princip alltid hittar något som jag stör mig på. Novellen är det bästa och det sämsta på samma gång. Jag pratar förstås om Skuggan av H.C. Andersen 👤

• Nandez

Precis lästa klart Sällsamt kloka varelser av Shelby van Pelt. En mysig och ömsint bok om vänskap med en bläckfisk i centrum.

• LFF

Lyssnar på Drums of Autumn av Diana Gabaldon. 

Läser en massa "smut" på mobilen... 

• Nandez
    LFF skrev 2025-09-21 18:41:52 följande:

Lyssnar på Drums of Autumn av Diana Gabaldon. 

Läser en massa "smut" på mobilen... 

Är den bra, inte läste nåt av henne 
  • LFF
    Nandez skrev 2025-09-22 18:19:34 följande:
    Är den bra, inte läste nåt av henne 
    Ja, Outlander-serien, där den ingår, är bra. Men den förutsätter att man är ok med ett visst mått overklighet då den innebär tidsresande. 

Har läst böckerna flera gånger. Just nu har jag inte ro i hjärnan för att läsa något som kräver tankeverksamhet och då är ljudbok bra när jag städar eller promenerar. Kan absolut inte lyssna på en intressant bok när jag är still, då somnar jag på nolltid. 

TV-serien ska också vara bra, tycker även de som läst böckerna. Jag retar dock upp mig på allt som utelämnas.
  • Nandez
    LFF skrev 2025-09-22 20:25:12 följande:
    Ja, Outlander-serien, där den ingår, är bra. Men den förutsätter att man är ok med ett visst mått overklighet då den innebär tidsresande. 

Har läst böckerna flera gånger. Just nu har jag inte ro i hjärnan för att läsa något som kräver tankeverksamhet och då är ljudbok bra när jag städar eller promenerar. Kan absolut inte lyssna på en intressant bok när jag är still, då somnar jag på nolltid. 

TV-serien ska också vara bra, tycker även de som läst böckerna. Jag retar dock upp mig på allt som utelämnas.
    Tack för att du tog dig tid att svaraGlad
  • Tyra myra

Har just börjat läsa "Studie i mänskligt beteende" av Lena Andersson. Har läst flera av hennes böcker.

• Nandez
    Nandez skrev 2025-09-23 16:58:49 följande:

Precis börjat läsa Mitt i natten av Riley Sager

Otroligt bra bok med många vändningar. Gillar hans böcker
  • Nandez
    Tyra myra skrev 2025-11-11 14:41:27 följande:

Har just börjat läsa "Studie i mänskligt beteende" av Lena Andersson. Har läst flera av hennes böcker.

Tycker du att den är bra?
  • Tyra myra
    Nandez skrev 2025-11-11 15:20:04 följande:
    Tycker du att den är bra?
    Har inte hunnit läsa så mycket men jag har sett fram mot att läsa denna bok och hittills är uppfyller den förväntningarna. 

Har du själv läst den ?
  • Anonym (Mary)

Läser just nu Uppdrag Hail Mary av Andy Weir. Det är nog fjärde gången jag läser den, en av mina favoritböcker.

• Aniiee

Jag skrev av ett par sidor av julkapitlet i Madicken härom dagen, så nu är jag på en Astrid Lindgren-kick.

Omae no mono wa watashi no mono, watashi no mono mo watashi no mono
Svar på tråden Vad läser ni just nu?