• Nandez

    Vad läser ni just nu?

    Just nu läser jag Blomsterkronan av Minette Walters.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-12-01 17:16
    Berätta gärna lite kortfattat om bokens intrig.

  • Svar på tråden Vad läser ni just nu?
  • Eurydike
    Tecum skrev 2024-04-06 15:05:06 följande:
    Visst är det en fin berättelse! Och nu blir slutet snarare bitterljuvt än sorgligt. 
    Ja, det är en fin berättelse! Jag är glad att jag läste den 😊
  • Eurydike
    Nandez skrev 2024-04-10 16:12:13 följande:
    Ja, historisk roman som beskriver hur det varit förr i tiden
    Det låter intressant! Jag brukar tycka om historiska romaner, men det var länge sedan jag läste någon nu. Min sjukaste läsbedrift är att ha läst hela Sagan om Isfolket högt. Har för mig att det är 48 böcker i första delen, tjugo böcker i andra och ytterligare 20 böcker i tredje. Ska jag vara riktigt ärlig så har jag faktiskt inte fått tag på den sista boken ännu, så jag har läst hela serien högt, minus en bok. Så irriterande! Det var böcker jag läste i tonåren, men sedan började jag läsa dem högt för mitt ex. Trots att serien har fått stämpeln tant/gubbsnusk, så finns det mycket historiska referenser.
  • Nandez
    Eurydike skrev 2024-04-13 17:54:04 följande:
    Det låter intressant! Jag brukar tycka om historiska romaner, men det var länge sedan jag läste någon nu. Min sjukaste läsbedrift är att ha läst hela Sagan om Isfolket högt. Har för mig att det är 48 böcker i första delen, tjugo böcker i andra och ytterligare 20 böcker i tredje. Ska jag vara riktigt ärlig så har jag faktiskt inte fått tag på den sista boken ännu, så jag har läst hela serien högt, minus en bok. Så irriterande! Det var böcker jag läste i tonåren, men sedan började jag läsa dem högt för mitt ex. Trots att serien har fått stämpeln tant/gubbsnusk, så finns det mycket historiska referenser.
    Bara en bok kvar för dig i serien då, snubbla inte på målsnöret😀
  • Nandez

    Läst En ovanligt vanlig familj av David Foenkinos. underhållande, lekfull roman om att skriva, läsa och att varje människa har en berättelse att berätta

  • Eurydike
    Nandez skrev 2024-04-14 17:40:07 följande:
    Bara en bok kvar för dig i serien då, snubbla inte på målsnöret😀
    Nej, det vore faktiskt synd att göra det! Efter så mååånga böcker 😃
  • Eurydike
    Nandez skrev 2024-04-14 17:46:05 följande:

    Läst En ovanligt vanlig familj av David Foenkinos. underhållande, lekfull roman om att skriva, läsa och att varje människa har en berättelse att berätta


    Jag gillar tanken om att alla människor har en berättelse att berätta, för så är det ju verkligen 🤔
  • Eurydike
    fultextad användarhandbok skrev 2024-04-14 19:34:14 följande:

    Har läst ut Vårt matematiska universum av Max Tegmark.


    Vad tyckte du om den? 😊
  • Nandez
    fultextad användarhandbok skrev 2024-04-14 19:34:14 följande:

    Har läst ut Vårt matematiska universum av Max Tegmark.


    Var den bra?
  • Nandez
    Eurydike skrev 2024-04-17 22:14:03 följande:
    Nej, det vore faktiskt synd att göra det! Efter så mååånga böcker 😃
    😀
  • Nandez
    Eurydike skrev 2024-04-17 22:16:00 följande:
    Jag gillar tanken om att alla människor har en berättelse att berätta, för så är det ju verkligen 🤔
    Ja, så är det verkligen😀
  • fultextad användarhandbok
    Nandez skrev 2024-04-18 20:56:46 följande:
    Var den bra?
    Jag tyckte att den var bra och intressant, även fast jag inte delar hans synsätt eller håller med om de teorier som lades fram i boken. Man ska inte bara läsa sådant som man håller med om, då får man ju inte riktigt prova sina egna idéer och får inte lika mycket perspektiv heller.
  • fultextad användarhandbok
    Eurydike skrev 2024-04-17 22:17:16 följande:
    Vad tyckte du om den? 😊
    Den var helt välskriven och intressant. Han skrev lite om sig själv, lite information om hans tidigare efternamn som han klart tyckte om, Shapiro. Lite sådant som gjorde boken mer personlig liksom. Klart intressanta teorier om bland annat att verkligheten är matematisk, att det kanske finns ett oändligt antal parallella universum och därmed ett oändligt antal många jag, bland annat. Så svaret är att den var bra enligt mig. Däremot delar jag inte hans förhållningssätt eller de teorier han har presenterat i den. 
Svar på tråden Vad läser ni just nu?