• Nandez

Vad läser ni just nu?

Just nu läser jag Blomsterkronan av Minette Walters.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-12-01 17:16
    Berätta gärna lite kortfattat om bokens intrig.

• Svar på tråden Vad läser ni just nu?
  • Nandez
    Eurydike 87 skrev 2026-03-10 01:10:24 följande:
    Det där sista skulle vara en isbjörn!
    Ibland så blir det ett frågetecken
  • Nandez
    Eurydike 87 skrev 2026-03-10 01:18:36 följande:
    Härligt att du också fastnade så pass att du ville läsa fortsättningen!
    Dom är bra, historia och skönlitteratur är en bra mix. Den tredje och avslutande del har inte kommit ut ännu😀
  • fultextad användarhandbok

Jag har kommit över en trave finska och svenska tidningar, Starlet, SinäMinä, Mitt Livs Novell, Julia och lite annat. Det är fint att se in i vardagshistoriska insändare och annonser av diverse slag och enklare berättelser. Dessutom kom jag samtidigt över en reservdelskatalog till ett par skördetröskor, tryckt 1972. Den var däremot inte spännande, inte läst hela. Nostalgiskt gulnad pärm med historiska oljiga  fingeravtryck på, fint! 

Böcker på inkommande: Fri vilja och mänskligt ansvar: illusion eller verklighet. Jag dör inte, jag träder in i livet: en bok om döden och evigheten. Spectral Theory and its Applications. Bokcirkeln vid världen ände.

• Vester
    Eurydike 87 skrev 2026-03-10 01:09:53 följande:

Har läst färdigt den första boken om polarexpeditionen nu och saknar den redan 🥲 Måste ge mig ut på jakt efter den fristående uppföljaren Vitön 🐻?❄️

Också bra men mer bokslut än äventyrsskildring.
  • Nandez
    Nandez skrev 2026-03-10 22:34:09 följande:
    Dom är bra, historia och skönlitteratur är en bra mix. Den tredje och avslutande del har inte kommit ut ännu😀
    Den var mycket bra, bara att vänta på den tredje delen nu
  • Eurydike 87
    Nandez skrev 2026-03-10 22:34:09 följande:
    Det är det verkligen! Hoppas att den tredje och avslutande delen kommer snart 😃
  • Eurydike 87
    Vester skrev 2026-03-13 05:38:30 följande:
    Också bra men mer bokslut än äventyrsskildring.
    Idag hämtade jag ut ännu ett bokslut! Den andra delen Vitön. Boken är stor, tjock och otroligt fin. Full av spännande bilder 🤩
  • Eurydike 87
    Vester skrev 2026-03-13 05:40:21 följande:

James Joyce - Ulysses. Bokreafynd. 

Läste lite om den och den verkar spännande!
  • Eurydike 87
    fultextad användarhandbok skrev 2026-03-12 20:27:39 följande:

Jag har kommit över en trave finska och svenska tidningar, Starlet, SinäMinä, Mitt Livs Novell, Julia och lite annat. Det är fint att se in i vardagshistoriska insändare och annonser av diverse slag och enklare berättelser. Dessutom kom jag samtidigt över en reservdelskatalog till ett par skördetröskor, tryckt 1972. Den var däremot inte spännande, inte läst hela. Nostalgiskt gulnad pärm med historiska oljiga  fingeravtryck på, fint! 

Böcker på inkommande: Fri vilja och mänskligt ansvar: illusion eller verklighet. Jag dör inte, jag träder in i livet: en bok om döden och evigheten. Spectral Theory and its Applications. Bokcirkeln vid världen ände.

Det låter som trevlig läsning! Vardagshistoriska insändare berättar en hel del om sin tid, tidningen som valde att publicera dem och den som skrev dem. Ibland påminner du mig så mycket om en annan användare här att jag har svårt att förstå att ni inte är samma person. Hon är inte aktiv på forumet längre, men hon läste en instruktionsbok till en harv. Steget är inte så långt till en reservdelskatalog till skördetröskor. Kan tänka mig att det inte var så spännande att läsa, men fint beskrivet med avtrycken från andra läsare. Kanske borde du också lämna ett avtryck innan/om du skickar den vidare!
  • Eurydike 87
    fultextad användarhandbok skrev 2026-03-12 20:27:39 följande:

Mobilen är döende här, så jag delade upp svaret i två innan allt försvann. Måste ladda snart. Många intressanta titlar där på slutet som jag ska kolla upp! Nu måste jag rassla iväg och ladda mobilen 😅
  • Vester
    Eurydike 87 skrev 2026-03-15 01:55:40 följande:
    Läste lite om den och den verkar spännande!
    Mycket! Jag gillar stream of consciousness men man får hålla sig på tårna för att navigera de idoga allusionerna. 
  • fultextad användarhandbok
    Eurydike 87 skrev 2026-03-15 02:03:50 följande:
    Det låter som trevlig läsning! Vardagshistoriska insändare berättar en hel del om sin tid, tidningen som valde att publicera dem och den som skrev dem. Ibland påminner du mig så mycket om en annan användare här att jag har svårt att förstå att ni inte är samma person. Hon är inte aktiv på forumet längre, men hon läste en instruktionsbok till en harv. Steget är inte så långt till en reservdelskatalog till skördetröskor. Kan tänka mig att det inte var så spännande att läsa, men fint beskrivet med avtrycken från andra läsare. Kanske borde du också lämna ett avtryck innan/om du skickar den vidare!
    Då var det inte jag, till någon harv har jag inte, men det låter udda. Jag köpte den alltså inte separat, utan den ingick tillsammans med ett par andra lite mer udda kataloger, i en hel kartong med tidningar. Kanske jag lämnar ett litet avtryck jag med! Och nu är det söndagens bestyr!
  • Nandez

Läser Lucia är död av Katarina Wennstam. Läst de två tidigare böckerna i hennes serie Sekelskiftesmorden

• Eurydike 87
    fultextad användarhandbok skrev 2026-03-15 11:36:51 följande:
    Då var det inte jag, till någon harv har jag inte, men det låter udda. Jag köpte den alltså inte separat, utan den ingick tillsammans med ett par andra lite mer udda kataloger, i en hel kartong med tidningar. Kanske jag lämnar ett litet avtryck jag med! Och nu är det söndagens bestyr!
    Nej, ni skiljer er åt på många sätt också, men har vissa likheter. Båda är/var färgstarka personer 🎨 Jag förstår! Spännande med en så varierad samling av udda kataloger! Hoppas det gick bra med bestyren 💪
  • Eurydike 87
    Vester skrev 2026-03-15 07:19:45 följande:
    Mycket! Jag gillar stream of consciousness men man får hålla sig på tårna för att navigera de idoga allusionerna. 
    Förstår det och kan tänka mig att man måste vara uppmärksam som läsare för att snappa upp allt! Kom gärna med ett boktips om du har tid och lust! Än så länge är jag fjättrad på Vitön tillsammans med de tre äventyrarna och deras öde, men sedan ska jag ge mig på något nytt.
  • Eurydike 87
    fultextad användarhandbok skrev 2026-03-15 11:38:22 följande:

Tack för tips med övriga böcker.

Säger detsamma! Det är en bra tråd om man vill ha tips på intressanta böcker 😃
Svar på tråden Vad läser ni just nu?