• Sbo1982

Lasagne

Hej,

Jag ute efter lasagne som blir fastare och går att frysa in. Jag portinerar lasagnen efter gräddning. och fryser in allt. Men när jag värmer upp den i ugnen efter tining så blir lasagnen för löst och lasagne pastan blir överkokt. Plus att bechamelsåsen skär sig.

Jag använder förkokta lasagne plattor

Gör bechamelsåsen med grädde och mjölk

Mvh

• Svar på tråden Lasagne
  • Farfallos

Pasta är problematiskt eftersom den tenderar att bli överkokt vid andra uppvärmningen. En naturlag tror jag

• Annelie 76

Du får undergrädda så plattorna är nästan klara men inte helt. Då blir de färdiga i mikron.
    Men jag tycker det är svårt med pasta i matlådan. Det blir gärna överkokt. Ris, matvete, mathavre osv funkar bättre. Min favoritmatlåda är köttfärspaj med matvete blandat i köttfärsen för att få det matigare. Den är nästan godare uppvärmd än direkt från ugnen och det är ju perfekt för en matlåda.

• sextiotalist

Måste göra fel när jag gör lasagne för min går utmärkt att värma som igen. Den är fortfarande fast och såsen skär sig inte

• Sbo1982

Tack för er hjälp. Skall testa med okokt pas

Skulle tro att grädde i bechamelsås gör att såsen skär sig. Skall testa göra bechamel utan grädde.

• sextiotalist
    Sbo1982 skrev 2015-de-10 07:24:32 följande:

Tack för er hjälp. Skall testa med okokt pas

Skulle tro att grädde i bechamelsås gör att såsen skär sig. Skall testa göra bechamel utan grädde.

Jag använder grädde, färsk pasta och har inte dina problem
Svar på tråden Lasagne