• Angie72

Inte så sportintresserad 8 åring

Hallå där!
    Jag har en son som visserligen inte har några problem med att utöva sport (i grupp), men som egentligen går på träningarna för att träffa "polarna". Han har mer fokus på att snacka än att faktiskt träna. Flört

Jag är helt med på att alla inte kan vara så sportintresserade, så min tanke med det här inlägget är att se om jag kan få några tips på andra aktiviteter som inte är så sportinriktade utan mer inne på "att göra något tillsammans". Kom t ex att tänka på Scouterna, men ni kanske har flera tips.

Ha det gott allesammans.

• Svar på tråden Inte så sportintresserad 8 åring
  • anyhere

Parkour. Är träning men ingen sport och mer som lek. Vet inte om det finns åldergräns eller så men min väns son på 10 älskar det och har aldrig varit intresserad av fotboll/innebandy/vanliga sporter.

• Alexi

Fast alla behöver ju motionera, så någon form av sportig aktivitet bör han ju fortsätta med, oavsett intresse för det.

I övrigt finns ju scouter som är jättebra verksamhet eller musikinstrument/orkester/kör.

• Filiplopp

Min son är inte sportintresserad. Så han slipper tvingas till att vara med i någon sportklubb. Motionerar gör han varje dag när han cyklar till o från skolan. Springer runt på raster mm. Vi åker o simmar eller cyklar o promenerar. Han går på musikskolan o lär sig spela gitarr. Och går i scouter. Han är 9 år. Vem vet. Han kanske blir intresserad av någon sport när han blir lite äldre.

• No Logo

Scouter

Drama

Schack

4-H klubb

Författarkurs/klubb

Golf, socialt , individuellt, lågintensivt

Ridning, många sociala aktiviteter runtomkring

• whitestar

Min son är inte heller intresserad av sport. Han går i IogtNtos barngrupp 1g/ vecka, junis heter det. Han är genomsvettig när jag hämtar då dom brukar leka tafatt, kurragömma o andra lekar:) annars kanske kyrkan har nån aktivitet för barnen där du bor? Här måste man vara 9 för att få gå scouterna så sonen får vänta 1 år till!

Svar på tråden Inte så sportintresserad 8 åring