Tidigt ultraljud, vad ser man
Hej!
Jag ska på ett tidigt ultraljud imorgon då jag haft ont i magen längre tid och är orolig (första barnet).
Är 8+5 imorgon och undrar lite vad man ser då på ultraljudet?
Hej!
Jag ska på ett tidigt ultraljud imorgon då jag haft ont i magen längre tid och är orolig (första barnet).
Är 8+5 imorgon och undrar lite vad man ser då på ultraljudet?
Skulle tro att du ser en bild som en jordnöt och ett pickande hjärta
Jag tror du kommer se ganska mycket! Jag var på tidigt ultraljud i 7+6, och då syntes både armar och ben och formen på huvudet. Det var otroligt häftigt och jättestor skillnad mot t.ex. sjätte veckan då det bara såg ut som en liten geléböna.
(Är 8+6 idag, så vi är ju förresten nästan lika långt gångna, vad kul!)
Jag gjorde ett i v 10 och det såg ut som en klump i mina ögon. Barnmorskan kunde dock peka ut huvud, käke och en arm. Det viktigaste var att få se hjärtat ticka.
Vecka 8 såg vi en böna där bara hjärtat rörde sig och vecka 11 en liten nalle som viftade på armar och ben.
Tack för era erfenheter och vad ni har sett! Spännande att de är lite olika för alla, men som sagt viktigaste är ju att hjärtat tickar :)
Åh va kul att vi är lika långt gångna! :)
Jag har gjort vul i v 7+2 och v 8+6. Första gången såg jag tydligt huvud, kropp och ett tickande hjärta. Andra gången en grå/vit klump med nåt som rörde sig i mitten (hjärtat). Det tidigare vulet var alltså mycket tydligare än det andra så det beror på var man gör undersökningen (jag gjorde dem på olika ställen) och hur bra kameran är. Men du kommer se hjärtat iaf och det är viktigast!
(Är 8+6 idag, så vi är ju förresten nästan lika långt gångna, vad kul!)
9w0d är ju 9+0, så det är vecka tio som börjar skulle jag säga.