Vad tycker ni om insemination för ensamstående kvinnor?
Vad tycker ni om insemination för ensamstående kvinnor? Är ni för eller emot? Varför? Tycker ni det ska vara tillåtet i Sverige eller inte?
Vad tycker ni om insemination för ensamstående kvinnor? Är ni för eller emot? Varför? Tycker ni det ska vara tillåtet i Sverige eller inte?
Jagvser ingen direkt skilnad mellan insemination på kvinnor som är i en relation med en annan kvinna eller en ensamstående kvinna.
Ska man ha en särskilnad bör det i så fall vara att det är mannen som formellt tar emot spermiedonationen eftersom att det är han som har det medicinska problemet och har behov av hjälp av medicinska skäl. Men om en man av medicinska skäl får ta emot en sån donation borde det väl vara upp till honom vem han sen "ger" sina sprrmier till precis som det gäller män som inte behöver denna hjälp.
Fast en spermadonator är inte en förälder, annat än i genetisk bemärkelse.
Det här är ett typexempel på att man endast ser det ur förälderns perspektiv och inte ur barnets perspektiv.
Självklart för eftersom jag själv har skaffat barn på detta sättet.
Jag är mot, tycker barn ska ha två föräldrar, oavsett kön. Tycker man sätter barnet i en utsatt situation om det skulle hända föräldern något (sjukdom/olycka etc.). Men också för att barn har olika relation till sina föräldrar och därför har nytta av två föräldrar.
Därför att fokus ligger på att FÖRÄLDERN är en bra förälder. Föräldern kan vara den bästa föräldern i världen, men det är ändå inte avgörande för huruvida barnet känner en tomhet i att inte veta sitt ursprung, eller att det finns en avsaknad av en annan förälder. Vissa saker går inte att fylla med substitut, hur mycket man än försöker. Självklart ska alla föräldrar göra så bra dom bara kan, men det räcker ju inte alltid hela vägen för att fylla barnets känslomässiga behov.
Jag är helt för. Har själv haft en frånvarande far och skulle hellre haft ingen pappa alls än en som fanns där men inte brydde sig ett skit!!
Jag är emot. Jag tycker att det bör vara ett absolut minimum för barnanskaffande att man kan komma tillräckligt väl överens med en annan människa för att hinna göra en bebis på det vanliga sättet. Egentligen bör man också vara två om att planera och välkomna ett barn. Sen vet jag att det inte alltid ser ut så ändå, men det betyder ju inte att man måste hjälpa sådana dysfunktionella familjebildningar på traven.
En kvinna som inte ens kan hitta en man att knulla henne för kvällen kan ju vara fullständigt jävla outhärdlig och omöjlig att ha runt andra människor. Nu menar jag inte att jag tror att alla som vill insemineras är det. Men som sagt, någon sorts absoluta minimum garanterar det ju att damen åtminstone måste hitta en karl som står ut med henne länge nog för att doppa.
Jag tycker inte att staten ska medverka till och finansiera att barn som får växa upp utan en förälder kommer till. Barn har rätt till sitt ursprung, även när de är under 18.
Jag tycker inte att staten ska medverka till och finansiera att barn som får växa upp utan en förälder kommer till. Barn har rätt till sitt ursprung, även när de är under 18.
Insemination