Känner mig ensam
Hej,
Första gången jag skriver här och hoppas att jag kan få lite fler tankar efter detta. Är gravid i 8:onde veckan med min man som jag vart tillsammans med i 8 år.
Vi fick beskedet för ca 3 veckor sedan och det var "planerat" (alltså, vi sa att händer det så händer det").
Så, nu till det som jag tycker känns så jobbigt... Jag upplever inte min graviditet som den mest fantastiska upplevelsen ännu som jag vart med om... Jag har haft väldigt ont, vart vaken mycket på nätterna, ont i huvudet och jag har gått upp cirka 1 kilo i veckan. Allt detta kommer så plötsligt och känner mig så oförberedd på allt. Anledningen till att jag känner mig så ensam (hoppas ni kan förstår, eller ta mig på rätt sätt) är att killen bara "kör på som vanligt".... Självklart förstår jag att det inte är konstigt, men känner någon här till känslan av att man känner att man själv går igenom så mycket ENSAM och han inte avstår en grej i sitt liv, när jag måste redan nu ändra om på ALLT i MITT liv...är det bara jag som känner såhär? Den känslan av att uppleva sig själv i graviditeten och att han då inte offrar något gör självklart att jag börjar fundera på om våra rätta sidor kommer fram nu.. Asså, att vi inte bryr oss om varann.
Ett exempel;
Jag har uttryckt hur förändringarna tar på mig just nu, och situationen att ingen vet om graviditeten gör att jag inte kan pratat med någon annan än min kille.
Idag skulle han ut med en klient, och sa att han skulle komma hem runt 10 tiden. De slutar med att han är hemma kl 02.00 för då hade han mött upp arbetskamrater o festat vidare. Exakt en sån här situation för mig har vart ledsam nu för att det inte ens fanns en tanke hos han att komma hem till mig(?)
Jag har självklart pratat med killen om detta men han verkar inte kunna förstå alls.
Tack på förhand
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-14 04:14
Kan tillägga att Jag hör till dem som inte heller "förstått" ännu att jag är gravid, utan det är ett faktum.. Därför tänker jag att killen och jag "borde" kunna ligga på samma nivå i graviditeten..