ska jag låta mina barn vara mer hos sin pappa nu?
Jag har 2 döttrar 8 och 10 år. Jag och deras far separerade för 1,5 år sedan.
Nu i sommras så flyttade jag ihop med min nya. Såklart kan man diskutera om det var för tidigt eller inte men det fanns också andra omständigheter som gjorde att vi tog det beslutet. Han har också 2 barn sedan innan dom är yngre.
Nu är det kris. Mina barn trivs inte i vårt nya hus. De tycker det är jobbigt med nya syskon även om de går väldigt bra ihop. De beklagar sig vääääldigt mkt hos pappa och gråter och vill inte komma hit har jag fått info om. Till största delen tycker jag att det fungerar bra när de är här. Tjafs ibland men så är det för alla. Jag får känslan av att de är i en väldigt känslig åler och den minsta har tagit separationen hårdast. Iom att de är så känsliga så tror jag att de utnyttjar situationen hos pappa och spär på allting eftersom de där får en massa sympati. Nu har det kommit ett förslag om att de ska vara hos pappa fler veckor än hos mig (vi kör vv nu).
Det gör sååååå ont i mitt hjärta över det här och jag vill inte att de ska må dåligt. Jag gör verkligen allt för att de ska trivas men det räcker tydligen inte.
Vad tycker ni att jag ska göra?
Låta de få bo hos pappa mer och hoppas på att de börjar längta hit eller fortsätta och se om det blir bättre?