• annacnummertre

hur är det möjligt? ingen graviditet trots flera plus.

jag plussade förra söndagen, tydligt. ÄL +8 var det då. fortsatte sedan ha starkare plus hela veckan, testade senas i torsdags. idag tog jag ett nytt test och deet var svagare, blev jätteorolig och sökte kvinnokliniken.
    där kissade jag negatgivt samt att VUL inte ens visade tecken på graviditet, slemhinnan såg ut som inför mens. vafan?
    har jag varit gravid? vad har hänt? 
    är helt förstörd, var så glad över plusset....

• Svar på tråden hur är det möjligt? ingen graviditet trots flera plus.
  • annacnummertre
    Cyanea skrev 2015-11-17 12:01:21 följande:
    Har följt tråden och också blivit upprörd över att du uppmanats att ta tabletter så tidigt trots att det inte går att se graviditet ännu... 

Vad var det för läkare som gjorde ultraljudet? Var det en gynekolog, allmänläkare eller underläkare? De flesta har inte så bra kunskaper om detta, tyvärr, och kan säga alla möjliga dumheter. 

Det mkess skriver låter väldigt klokt, det är troligen så läkaren resonerat. 

Jag hade nog låtit det gå ett par veckor innan nästa VUL, så ska du kunna se mer än en t.ex. fostersäck. Olidlig väntan, jag vet, men än så länge finns inget som direkt tyder på att något är fel. 

Lycka till! 
    fst idag tog jag ett digitalt där det står "Inte gravid" så någonstans har det blivit fel :( 
  • annacnummertre

får fortfarande utslag på andra test dock. vet inte hur jag ska gå vidare med detta, men jag antar att det är kört eftersom jag fick gravid 1-2 på cb förra veckan och idag fick jag "ej gravid". 
    ingen blödning heller.
    gud vill bara bli av med skiten, vad det nu är...

• Cyanea

Vilken tid på dygnet tog du testet? Just CB digital är väldigt beroende av morgonurin. 

Svårt att säga :( Jag personligen hade nog testat igen om en vecka. Skulle det fortfarande vara positivt hade jag velat ha ett VUL ännu en vecka senare och få reda på om det vuxit eller inte. Men det gör du självklart som du vill. Tycker inte att du ska känna dig "dum" om du beslutar dig för att ta tabletterna, det är du som lever i din kropp och vet hur du känner dig. Jag förstår helt och fullt om du vill komma igång snarast möjligt. 

Hur tänker du kring detta? 

• annacnummertre
    Cyanea skrev 2015-11-17 15:02:19 följande:

Vilken tid på dygnet tog du testet? Just CB digital är väldigt beroende av morgonurin. 

Svårt att säga :( Jag personligen hade nog testat igen om en vecka. Skulle det fortfarande vara positivt hade jag velat ha ett VUL ännu en vecka senare och få reda på om det vuxit eller inte. Men det gör du självklart som du vill. Tycker inte att du ska känna dig "dum" om du beslutar dig för att ta tabletterna, det är du som lever i din kropp och vet hur du känner dig. Jag förstår helt och fullt om du vill komma igång snarast möjligt. 

Hur tänker du kring detta? 

jag tog med morgonurinet...alla plus är sååå svaga nu mot förra veckan så jag tog faktiskt tabletterna idag. har lite rosa slemklumpar på pappret nu. hoppas att det blöder ut fort och sen tänker vi köra igen. 
    någonstans anade jag att allt inte var ok. mina tidigare graviditeter har känts på ett annat sätt och jag har fått fullt utslag på gravt-testerna redan på BIM-3 typ. Nu fick jag ju aldrig så, bara lagom starkt i några dagar som sen blev svagare...
  • Cyanea
    annacnummertre skrev 2015-11-17 15:08:04 följande:
    jag tog med morgonurinet...alla plus är sååå svaga nu mot förra veckan så jag tog faktiskt tabletterna idag. har lite rosa slemklumpar på pappret nu. hoppas att det blöder ut fort och sen tänker vi köra igen. 
    någonstans anade jag att allt inte var ok. mina tidigare graviditeter har känts på ett annat sätt och jag har fått fullt utslag på gravt-testerna redan på BIM-3 typ. Nu fick jag ju aldrig så, bara lagom starkt i några dagar som sen blev svagare...
    Skönt att du kunde ta ett beslut, tycker jag. Jag håller tummarna för att det går snabbt och att kroppen snart är sitt gamla vanliga jag så ni kan försöka igen :) 
  • annacnummertre
    Cyanea skrev 2015-11-17 15:11:47 följande:
    Skönt att du kunde ta ett beslut, tycker jag. Jag håller tummarna för att det går snabbt och att kroppen snart är sitt gamla vanliga jag så ni kan försöka igen :) 
    tack snälla rara du :)
    det hoppas jag med!
  • annacnummertre
    Melinoe skrev 2015-11-17 17:53:55 följande:

Beklagar verkligen :( Hoppas det går nästa gång.

TACK snälla du, det hoppas jag med :)
  • Gummiz26

Hej.. Detta hände mig i maj i år... Min mens var dock sen 1 v och mina test var jättesvaga.. Och tog ett digetalt test o det visade 'ej gravid' jag tror jag hede en kemisk graviditet... Beklagar verkligen att det inte blev nåt och hoppas ni snart är gravida igen...

• annacnummertre
    Gummiz26 skrev 2015-11-17 18:14:10 följande:

Hej.. Detta hände mig i maj i år... Min mens var dock sen 1 v och mina test var jättesvaga.. Och tog ett digetalt test o det visade 'ej gravid' jag tror jag hede en kemisk graviditet... Beklagar verkligen att det inte blev nåt och hoppas ni snart är gravida igen...

TACK! Hur har det gått för dig?
  • Gummiz26

Har inte blivit gravid efter det... Men jag har inte legat i heller???? Men mensen o äl var som vanligt månaden efter så det finns goda chanser för dig att bli gravid... Håller mina tummar för dig...

• annacnummertre
    Gummiz26 skrev 2015-11-17 18:34:10 följande:

Har inte blivit gravid efter det... Men jag har inte legat i heller???? Men mensen o äl var som vanligt månaden efter så det finns goda chanser för dig att bli gravid... Håller mina tummar för dig...

Skönt att maskineriet funkade så snabbt!
  • mom2012

Jag tycker du ska ge feedback kring primolut tabletterna. De ska inte skriva ut sådana och ge till patienter som har tydliga plus på urinsticka. De måste utreda mer och ta HCG serie (3 tester på blod varannan dag 1 vecka). Stegrar sig HCG är det verkligen en pågående graviditet.

Blir arg! Tänk om du tagit dem... och avslutat en fin graviditet?!

• mom2012

Läste nu att dina plus minskat och att du fått ej gravid.
    Beklagar detta!

Om du vill vara säker på om graviditeten avstannat så kan du be läkaren om HCG serie. Då ser du att det avtar/minskar för varje provtillfälle. Då vet du med säkerhet att graviditeten avstannat.

• mom2012

Läste nu att dina plus minskat och att du fått ej gravid.
    Beklagar detta!

Om du vill vara säker på om graviditeten avstannat så kan du be läkaren om HCG serie. Då ser du att det avtar/minskar för varje provtillfälle. Då vet du med säkerhet att graviditeten avstannat.

Svar på tråden hur är det möjligt? ingen graviditet trots flera plus.