• qpad

FN:s säkerhetsråd har röstat ja till att bekämpa ISIS

''Alla medlemmar i FN:s säkerhetsråd har idag, enhetligt, röstat JA till Frankrikes förslag att bekämpa ISIS. Förslaget “calls upon member states that have the capacity to do so to take all necessary measures ... on the territory under the control of ISIL ... in Syria and Iraq”.

Det här betyder alltså att alla 193 länder som är medlemmar i FN (Inklusive Sverige) är skyldiga att gå samman för att bekämpa ISIS i enlighet med det som står i Frankrikes förslag.''

i vilket menas att 193 länder går samman för att bekämpa is 3 av dessa är bland annat Usa,ryssland,kina.
    och ni som fortfarande tror att isis överlever detta har fel, chansen av att en  Islamisk stat någonsin skulle kunna existera är inte en möjlighet längre de visar fn klart och tydligt i detta. 

diskutera. 

• Svar på tråden FN:s säkerhetsråd har röstat ja till att bekämpa ISIS
  • Gert

Sverige borde först och främst bekämpa IS på hemmaplan i moskéer där muslimer radikaliseras.

Give ´em Hell!
  • ninasord

Har ingenting att säga förutom att jag är mycket nöjd med beskedet! Skrattande

I'm not your driver
  • Mentat

Nej, medlemsländerna är inte skyldiga att göra något alls, det är direkt sakfel. Däremot är de tillåtna att göra det trots att de då ingriper på annan stats territorium och FN uppmanar dem att göra det. Huruvida de verkligen gör det eller inte är ett beslut som varje land fattar självt.

Var hittade du f.ö. texten? Den finns inte utlagd på FN:s säkerhetsråds sida i skrivande stund, där är den senaste resloutionen just nu 2248: www.un.org/en/sc/documents/resolutions/2015.shtml

• ninasord
    whitetiger skrev 2015-11-21 20:26:51 följande:

Vad hjälper det att "bekämpa" när vi är redan invaderade?

Det kan väl handla om hur man vill dö? Glad
    I'm not your driver
  • Gert

13:40 in i klippet. Karma! Skrattande

Give ´em Hell!
  • ninasord

Meh Gert!
    Det kanske inte är så lägligt att provocera på det viset.

I'm not your driver
  • CarinaL26
    whitetiger skrev 2015-11-21 20:26:51 följande:

Vad hjälper det att "bekämpa" när vi är redan invaderade?

Invaderade av?
  • ninasord
    CarinaL26 skrev 2015-11-21 22:12:58 följande:
    Invaderade av?
    Ursäkta, jag vet inte hur whitetiger menade, men vi har agenter och spioner även i Sverige sedan en lång tid tillbaka.
    I'm not your driver
  • CarinaL26
    ninasord skrev 2015-11-21 22:17:06 följande:
    Ursäkta, jag vet inte hur whitetiger menade, men vi har agenter och spioner även i Sverige sedan en lång tid tillbaka.
    Hur många? Kan man kalla det en invasion?
  • CarinaL26
    whitetiger skrev 2015-11-21 22:19:47 följande:

Vi har varit så självupptagna sen vi "skapade fred" att vi har glömt vår historia.

http://www.dailymail.co.uk/news/article-3328005/Shadow-bloody-past-centuries-Islam-Christianity-locked-brutal-conflict-forgotten-horror-historian-argues-jihadis-s-real-today-Middle-Ages.html

Det syns långa vägar vad för mentalitet vi bjuder in till vårt annars fredliga pacificerade feministiska land.

http://www.svd.se/radikal-islamism-drabbar-alla

Så hur "bekämpar" man sina grannar?

Du lyckades inte att svara på frågan.
  • ninasord
    CarinaL26 skrev 2015-11-21 22:21:39 följande:
    Hur många? Kan man kalla det en invasion?
    Ännu fler som går andras ärenden ofrivilligt.
    I'm not your driver
  • CarinaL26
    ninasord skrev 2015-11-21 22:25:47 följande:
    Ännu fler som går andras ärenden ofrivilligt.
    Förtydliga gärna. Och svara gärna på frågan.
  • ninasord
    CarinaL26 skrev 2015-11-21 22:28:15 följande:
    Förtydliga gärna. Och svara gärna på frågan.
    Alltså personer betalda för att samla information.
    I'm not your driver
  • CarinaL26
    whitetiger skrev 2015-11-21 22:19:47 följande:

Vi har varit så självupptagna sen vi "skapade fred" att vi har glömt vår historia.

http://www.dailymail.co.uk/news/article-3328005/Shadow-bloody-past-centuries-Islam-Christianity-locked-brutal-conflict-forgotten-horror-historian-argues-jihadis-s-real-today-Middle-Ages.html

Det syns långa vägar vad för mentalitet vi bjuder in till vårt annars fredliga pacificerade feministiska land.

http://www.svd.se/radikal-islamism-drabbar-alla

Så hur "bekämpar" man sina grannar?

Dailymail är en värre skvallerblaska en någon svensk kvällstidning, förvånad att du faktiskt anger den som trovärdig källa.

I Svd:s artikel står ingenting om hur stor "invasionen" är. Att det finns några sympatisörer i Sverige är inget nytt men visa mig "invasionen" tack.
  • CarinaL26
    whitetiger skrev 2015-11-21 23:01:14 följande:

Tack att du visar noll källkritik, det är ganska talande för omgivningen.

När hälften av interna muslimer önskar att stort skita i vårt lag till förmån av sharia så kan man kanske tycka invasionen är redan lyckad, i alla fall så länge svensken inte sätter foten i marken.

Jag visar noll källkritik? Vet du var ordet ens betyder? Det är du som ger källor som saknar stöd för dina påståenden. Du tolkar snarare än visar på fakta.
  • CarinaL26
    whitetiger skrev 2015-11-22 10:24:19 följande:

Jag vet, i motsatsen till många i Sverige som viftar bort fakta för att dom postades i deras ögon fel sida.

Eller vifta bort fakta som postades på "rätt" länk men dessa gick inte ihop med den "världsbilden" man redan hade.

Fakta kvarstår att vi står mitt i en musliminvasion av episka mått, ingenstans i historien har vi mött såna volymer, ingenstans i historien har vi bara lagt oss platt och ingenstans i historien har vi tillåtit separata muslimska samhällen i eu som hade önskan att skita i allt vi står för och tvinga sina värderingar på oss.

Du likställer muslimer med IS, är det så jag ska tolka dig?
  • CarinaL26
    tempel knight skrev 2015-11-22 18:43:40 följande:

Herregud, klicka på länkar som presenteras för dig innan du gör bort dig.

Inlägg elva har redan bemött det ser jag snabbt, jag förstår att folk inte går genom 100 tals inlägg innan man lägger ett svar men i en tråd på två sidor kan man ta sig tiden.

Endast ett par länkar kan anses hyfsat trovärdiga och ingenstans där framgår det att Sverige invaderats av ISIS. Många muslimer har kommit till Sverige, ja. Det finns ISIS sympatisörer i Sverige ja. Men jag ser inga indikationer i någon länk att Sverige invaderats av ISIS. Det enda sätt man kan komma fram till detta är om man sätter likhetstecken mellan muslimer och ISIS. Vilket är idioti. Har du någon annan trovärdig länk som visar att ISIS invaderat Sverige? Om inte, lägg ner!
Svar på tråden FN:s säkerhetsråd har röstat ja till att bekämpa ISIS