• Isabiten

Trött på övervikten!!!Är du det med???

Jag har under sommaren gått ner 20 kilo men jag har mycket kvar. Jag väger idag 143kg och vill gärna väga tvåsiffrigt men har tappat sugen. Nu börjar jag imorgon måndag med Montignacmetoden/GI för att kunna fortsätta ner i vikt. Det vore roligt om vi var fler som kunde peppa varandra!!! Spelar ingen roll vilken metod du använder, bara vi hjälper varandra! Är du med???

• Svar på tråden Trött på övervikten!!!Är du det med???
  • stenbock85

Har fortfarande inte öppnat cocacolan men tog ett glas julmust igår till middagen, då vi var bortbjudna.

Har inte heller haft något sug efter chips eller godis, tror och hoppas på att det beror på att jag varit noga med maten och mellanmål denna vecka.

Hoppas verkligen att det visar sig på vågen också på måndag.

• Mooomin

Vad duktigt av dig! :)

Jag har ätit dåligt denna vecka, för lite och helt fel. Jag är nervös inför att väga mig! :/

stenbock85 skrev 2015-12-05 20:51:38 följande:

Har fortfarande inte öppnat cocacolan men tog ett glas julmust igår till middagen, då vi var bortbjudna.

Har inte heller haft något sug efter chips eller godis, tror och hoppas på att det beror på att jag varit noga med maten och mellanmål denna vecka.

Hoppas verkligen att det visar sig på vågen också på måndag.

• stenbock85

Håller tummarna för dig.

Har ätit tre knäck ikväll som jag kunde ha hoppat över, var nog inte ens sugen men tog för att sambon gjorde det.

Konstigt hur man tänker och gör ibland.

• stenbock85

-2,4kg!! Är supertaggad inför denna vecka nu.

Har två kalas i helgen som kommer men jag ska försöka att bara ta något litet, vill ju inte förstöra något nu när jag vet att jag kan hålla mat- och mellistider, gör jag det så blir jag inte sugen på något sött.

• Mooomin
    stenbock85 skrev 2015-12-07 06:18:42 följande:

Har två kalas i helgen som kommer men jag ska försöka att bara ta något litet, vill ju inte förstöra något nu när jag vet att jag kan hålla mat- och mellistider, gör jag det så blir jag inte sugen på något sött.

Men jääävlar vad bra jobbat! Vad kul! :D

För min del blev det bara -100g på vågen denna vecka. Men jag hade nästan räknat med att ha gått upp så det känns bra ändå. :) Jag har nämligen ätit för lite denna vecka och helt fel grejer. Det är på nåt sätt ändå lite kul att få ett sorts kvitto på att det man gör/brukar göra fungerar. Nya tag denna vecka. :)

Nu kör vi! Jag blev oxå jättepeppad av din viktnedgång för jag vet hur härligt det känns när man får såna resultat! :)
  • Erica01
    stenbock85 skrev 2015-12-07 06:18:42 följande:

Ville bara säga: riktigt bra jobbat!!! All kraft och pepp till dig att fortsätta!
  • stenbock85
    Mooomin skrev 2015-12-07 10:25:23 följande:

Men jääävlar vad bra jobbat! Vad kul! :D

För min del blev det bara -100g på vågen denna vecka. Men jag hade nästan räknat med att ha gått upp så det känns bra ändå. :) Jag har nämligen ätit för lite denna vecka och helt fel grejer. Det är på nåt sätt ändå lite kul att få ett sorts kvitto på att det man gör/brukar göra fungerar. Nya tag denna vecka. :)

Nu kör vi! Jag blev oxå jättepeppad av din viktnedgång för jag vet hur härligt det känns när man får såna resultat! :)

Tack.

Vågen visade ju minus för dig iaf och det är ju bra det.
    Erica01 skrev 2015-12-07 12:55:46 följande:

Ville bara säga: riktigt bra jobbat!!! All kraft och pepp till dig att fortsätta!

Tack så mycket.
  • stenbock85

Hur går det för er?

Tycker den här veckan har gått bra så här långt men är lite orolig inför helgen, har kalas både lördag och söndag.

Har ni några tips på hur jag kan tänka när det gäller fikat?

• stenbock85

-1,6kg. Detta trots två kalas i helgen.

Har inte druckit cola på två veckor men tog lite julmust igår när vi fikade. Har faktiskt inget sug efter cola vilket är skönt.

Hoppas det går bra för er andra också.

• Mooomin

Väldigt bra jobbat! Jag har varit på tidigt julfirande bl.a och hade "bara" gått ner 0,5kg. Men ändå! :) vi är duktiga!

stenbock85 skrev 2015-12-14 06:12:12 följande:

-1,6kg. Detta trots två kalas i helgen.

Har inte druckit cola på två veckor men tog lite julmust igår när vi fikade. Har faktiskt inget sug efter cola vilket är skönt.

Hoppas det går bra för er andra också.

• stenbock85
    Mooomin skrev 2015-12-14 09:11:36 följande:

Väldigt bra jobbat! Jag har varit på tidigt julfirande bl.a och hade "bara" gått ner 0,5kg. Men ändå! :) vi är duktiga!

Det håller jag med om. Man måste ju kunna unna sig lite godsaker även om man kämpar med vikten annars orkar man inte fortsätta.
  • CatMan

Jag hänger på i tråden.

TS och ni andra, superduktigt av er att kämpa på i dessa dagar av pepparkakor, glögg, julmat och godis.

Jag väger nu 116kg och är 184 cm lång

• stenbock85

De senaste två dagarna har inte alls gått bra. Har vaknat vid tretiden av barnen och inte kunnat somna om. Så har småätit båda dagarna och inte har det varit nyttigt heller. Enda gången jag ångrar att jag bakat julgodis.

Men det är väl bara att ta nya tag och hoppas på att jag inte gått upp i vikt av detta bakslag.

• Mooomin

Precis samma här! Varit vaken sedan 02.00 inatt.. Två knäckemackor kl 04, sen ingenting förrän lite fika vid kl 15.. Ingen mat alls idag och sen fika igen nyss. Känns så onödigt, var inte ens sugen, bara hungrig och behövde snabb energi. Känns piss!

stenbock85 skrev 2015-12-16 21:19:06 följande:

De senaste två dagarna har inte alls gått bra. Har vaknat vid tretiden av barnen och inte kunnat somna om. Så har småätit båda dagarna och inte har det varit nyttigt heller. Enda gången jag ångrar att jag bakat julgodis.

Men det är väl bara att ta nya tag och hoppas på att jag inte gått upp i vikt av detta bakslag.

• Micki01

På följande sida finns många tips för hur man kan gå ner i vikt:

http://www.banta.diet

Banta.diet

Den metod som fungerat bäst för mig är LCHF.

Med den har jag gått ner 6 kg på ett halft år. Inte speciellt mycket, men jag har i alla fall inte behövt vara hungrig.

• Mooomin

Ok :) Jag räknar kcal.. För mig funkar inte lchf optimalt eftersom jag tränar mycket i vanliga fall..

Micki01 skrev 2015-12-17 21:42:35 följande:

På följande sida finns många tips för hur man kan gå ner i vikt:

http://www.banta.diet

Banta.diet

Den metod som fungerat bäst för mig är LCHF.

Med den har jag gått ner 6 kg på ett halft år. Inte speciellt mycket, men jag har i alla fall inte behövt vara hungrig.

Svar på tråden Trött på övervikten!!!Är du det med???