• Linutis

2veckor sen mens!! Läs och hjälp?

Hej! Min mens är 2 veckor sen. Alltid hat jag haft regelbunden. Testat 3 grav test med ett fett MINUS! Några dagar innan den beräknade mensen skulle komma hade jag molvärk. Dagen mensen skulle komma MASSVIS MED MOLVÄRK! tänkte : nu jäklar kommer den! Det har varit lätta molvärkar dock. Men nej...nu är det 2 veckor sen min tant röd skulle komma. Har inte molvärk längre...bara ytterst mega lite bara som kommer o går. Vi planerar barn....de på gym sa till mig att de inte ville göra en vanlig gyn kontroll? De sa : kom tbx om 2 månader om inte mensen kommit. Helt sjukt...gotländska pissvård. Vill ju se att allt står rätt till eller om jag kan vara gravid? Vad tror ni de låter som? Vi hade massvis med sex vid ÄL

• Svar på tråden 2veckor sen mens!! Läs och hjälp?
  • Linutis
    Cfmilla skrev 2015-12-12 13:10:35 följande:

Fan va värdelöst!!! Hoppas att den kommer nu då! Jag brukar ha ömma bröstvårtor innan mens, hoppas det ärr samma för dig, eller att du plussar. Ingen mens för mig heller, men är bara 6dagar sen...

Tappa inte hoppet!!! Alltså molvärkar hit o dit. Plussade i vecka 8! Det finns stor risk att det finns en liten parvel där ;)
  • Cfmilla

Men oj!! Shit, då ska jag inte hänga läpp!!

Lite värk har jag men den är knappt märkbar. Känns mest om jag ligger ner, som jättelätt mensvärk. Och så har jag vita tjocka flytningar. Hehe fräscht!

• Linutis
    Cfmilla skrev 2015-12-12 18:16:24 följande:

Men oj!! Shit, då ska jag inte hänga läpp!!

Lite värk har jag men den är knappt märkbar. Känns mest om jag ligger ner, som jättelätt mensvärk. Och så har jag vita tjocka flytningar. Hehe fräscht!

Det är inte försent! Hur länge sen hade du mens? :)
  • SecretlyMe

På vul kommer du se hur långt gången du är men v8 stämmer inte riktigt då du mycket troligt hade sen ägglossning

Grattis till graviditeten!

• Cfmilla
    Linutis skrev 2015-12-14 09:37:53 följande:

Idag är jag 8 dagar sen... Så det är ju inte super mycket, men ändå så att jag undrar. Köpt cb nu så det blir till att testa sedan!
  • Cfmilla
    Linutis skrev 2015-12-14 09:37:53 följande:

Hoppas jag är som du... 10dagar sen idag alltså på dag 41 i cykeln. Hoppas också på ett sent pluss.
  • Linutis
    Cfmilla skrev 2015-12-16 10:35:06 följande:

Hoppas jag är som du... 10dagar sen idag alltså på dag 41 i cykeln. Hoppas också på ett sent pluss.

Hej! Jag tog ett grav test, är gravid! Tog det för 5 dagar sen. Plussade alltså i vecka 7!
  • Linutis
    Linutis skrev 2015-12-16 16:47:42 följande:

Hej! Jag tog ett grav test, är gravid! Tog det för 5 dagar sen. Plussade alltså i vecka 7!

Men gud hur räknar jag.....vafan!

Mitt minne är helt konstigt. Antar det är pga graviditeten hahahah

Hoppas du hänger med. Ta ett nästa vecka!
  • Linutis
    Linutis skrev 2015-12-16 16:49:30 följande:

Men gud hur räknar jag.....vafan!

Mitt minne är helt konstigt. Antar det är pga graviditeten hahahah

Hoppas du hänger med. Ta ett nästa vecka!

Är fort i vecka 8. Snart 9
  • Cfmilla
    Linutis skrev 2015-12-16 16:50:49 följande:

Är fort i vecka 8. Snart 9

Haha tack det ska jag!
  • Villtro1
    Jag är bara jag skrev 2015-11-26 19:17:27 följande:

Det är mycket ovanligt att inte få plus så pass sent, men visst det kan hända. Mer troligt är att äl uteblev eller var senare än du tror. Finns det ingen privat gyn att gå till? Annars är det bara att vänta-antingen är du gravid ändå eller också kommer mensen förr eller senare.

Ikke! Relativt vanligt att plussa några veckor efter bim. Inte "mycket ovanligt". Står överallt på internet. Störst chans att få + är nån vecka efter utebliven mens.
  • Villtro1
    Cfmilla skrev 2015-12-16 16:54:10 följande:
    Haha tack det ska jag!
    Hur gick det? Är du gravid? Kram
  • Cfmilla
    Villtro1 skrev 2016-03-09 00:00:26 följande:

Hur gick det? Är du gravid? Kram

Jag fick min mens 15dagar efter bim, så gissar på att jag inte haft någon äl.

Blev gravid nu i feb men fick missfall. Nu väntar jag pp äl igen!
  • Villtro1
    Cfmilla skrev 2016-03-09 09:22:48 följande:
    Jag fick min mens 15dagar efter bim, så gissar på att jag inte haft någon äl.

Blev gravid nu i feb men fick missfall. Nu väntar jag pp äl igen!
    Oj så sent. Ja har hört att de kan vara så.. Hoppas inte min kropp också hoppat över en ägglossning.

Åh, vad tråkigt att höra.. Tur att du har så bra inställning och försöker direkt igen. Jag hejar på dig! :)
  • Cfmilla
    Villtro1 skrev 2016-03-09 11:43:14 följande:

Oj så sent. Ja har hört att de kan vara så.. Hoppas inte min kropp också hoppat över en ägglossning.

Åh, vad tråkigt att höra.. Tur att du har så bra inställning och försöker direkt igen. Jag hejar på dig! :)

Tack! Ja jag är nöjd över att jag vet att vi kan bli gravida. Och nu fick vi ett tidigt missfall, så då har vi fyllt kvoten och då kommer det inte ske igen.

Lycka till själv!!!!!!
  • Cyanea
    Villtro1 skrev 2016-03-08 23:58:53 följande:
    Ikke! Relativt vanligt att plussa några veckor efter bim. Inte "mycket ovanligt". Står överallt på internet. Störst chans att få + är nån vecka efter utebliven mens.
    Det är mycket som är vanligt på internet som inte är vanligt i verkligheten. Bara för att man kan hitta det på internet betyder det inte att det är sant. Rent krasst kan du hitta precis exakt vad som helst på nätet. Det är ett vanligt internetfenomen att plussa sent, men det är inte vanligt i verkliga livet. 

Men ja, chansen är störst att få plus när du passerat beräknat datum för mens, men det beror på att många ägglossar senare än de tror och därför testar tidigare än de tror och därför riskerar att ha för låga halter hCG när de testar. Mensen är ingen säker tidpunkt eftersom den inte spelar någon roll för graviditeten. Det är hur lång tid efter ägglossning och befruktning man är som är relevant. Eller egentligen från när ägget fäste, eftersom det är först då hCG börjar produceras. 
  • Villtro1
    Cyanea skrev 2016-03-09 12:31:14 följande:
    Det är mycket som är vanligt på internet som inte är vanligt i verkligheten. Bara för att man kan hitta det på internet betyder det inte att det är sant. Rent krasst kan du hitta precis exakt vad som helst på nätet. Det är ett vanligt internetfenomen att plussa sent, men det är inte vanligt i verkliga livet. 

Men ja, chansen är störst att få plus när du passerat beräknat datum för mens, men det beror på att många ägglossar senare än de tror och därför testar tidigare än de tror och därför riskerar att ha för låga halter hCG när de testar. Mensen är ingen säker tidpunkt eftersom den inte spelar någon roll för graviditeten. Det är hur lång tid efter ägglossning och befruktning man är som är relevant. Eller egentligen från när ägget fäste, eftersom det är först då hCG börjar produceras. 
    Fast nu vet jag väldigt många som plussat sent, i verkliga livet också ;) så jag vet vad jag pratar om. Negativa saker kan man även hitta överallt på internet, så att du vet ;) vi behöver inte det här också. Dessa tjejer behöver höra positiva saker, de vet nog alla negativa odds själva. Nu sprider vi positivitet här tjejer och inte negativitet!
  • Cyanea
    Villtro1 skrev 2016-03-09 12:38:02 följande:
    Fast nu vet jag väldigt många som plussat sent, i verkliga livet också ;) så jag vet vad jag pratar om. Negativa saker kan man även hitta överallt på internet, så att du vet ;) vi behöver inte det här också. Dessa tjejer behöver höra positiva saker, de vet nog alla negativa odds själva. Nu sprider vi positivitet här tjejer och inte negativitet!
    Häftigt att du känner väldigt många. Då är de antingen en stor del av det begränsade antal människor som har låga nivåer hCG i tidig graviditet, eller så har de helt enkelt inte haft 100% koll på ägglossningen, vilket väldigt få egentligen har. Ägglossningstester är inte alls säkra, och de flesta behöver inte ens använda dem så hur skulle man då kunna veta säkert? Det är inte vanligt att hCG ökar långsamt, jag är ledsen. Men som sagt, ägglossar man inte när man trodde så plussar man också "sent" beräknat på vad man förväntat sig. 14 dagar efter ägglossning kan nästan alla få ett korrekt plus på test. Inte alla, men nästan. 

Personligen är jag både utbildad biolog som läser mycket modern forskning och har varit inne i fertilitetskarusellen inom vården där jag pratat med fertilitetsläkare om detta, och de säger samma sak. Så jag vet vad jag pratar om. 

Jag tar inte min fakta från bloggar, pseudovetenskapliga sidor eller forum, så jag sållar bort "negativa saker" till förmån för så ren fakta jag möjligen kan få tag på, tack så mycket.

Jag har också varit där du/ni är och letat hopp under varje liten sten och blivit besviken för svar som inte varit att jag var gravid. Men vad jag fått lära mig den hårda vägen, och många av mina medsystrar också, är att det inte nödvändigtvis är det bästa sättet att peppa genom att ignorera fakta och späda på ogrundade förhoppningar. 20% av alla som försöker lyckas inte inom det första året och många av dem kan behöva försöka ännu längre. För dem är det extremt destruktivt att varje månad hålla på så, att hoppas så man går sönder och försöka leta kryphål tills det är ett faktum att man inte blivit gravid. För alla oss är det bättre med ren fakta. Pepp är inte alltid att tala om det någon vill höra, utan att hitta de ljuspunkter som faktiskt finns och belysa dem. 

Jag har dessutom inte varit negativ. Jag påpekar att man kan plussa sent om ägglossningen är senare än man tror. Varför är det en mindre trolig förklaring än att man är en av de extremt få som har för låga halter hCG för att mäta? Det är jättevanligt att ägglossningen är försenad, så varför är det en sämre förklaring än ett ovanligt fenomen? Hoppas så mycket du vill, det är bra med hopp och man behöver det verkligen under processen att bli med barn, det har jag inte sagt något emot. 
Svar på tråden 2veckor sen mens!! Läs och hjälp?