Hej! Sådär höll min son på tills han var nästan 4 år. Det var så frustrerande och jobbigt för både oss och honom. Han blev torr runt 2.5 år på dagen och 3 år på natten. Vi prövade allt, verkligen allt. Mutor, nerdräkning, belöning, låta honom vara och inte tjata i perioder, säga att blöjorna är slut - då höll han sig i många dagar. Han visste inte riktigt själv varför han inte ville. Vi försökte oxå med tekniken att först vara inne på toan med blöja, sen sitta på toan med blöja och successivt ta av den, funkade inte heller. (Finns att läsa på nätet) Jag tror det låg mkt i att han ville stå - han visste helt enkelt inte hur man skulle göra när han satt. Hur som, förra julen så la vi upp en gameplan - vi fick stanna hemma i några dagar ge lösande mat och ingen blöja vad som än händer. Sa att han fick bajsa hur och vart han ville inne på toan men det blev ingen blöja. Efter typ 4 dagar och många tårar lyckades jag övertala honom att stå över pottan och lyckan var total!! :) Sen satte han sig på den nästa gång och nästa gång ville han pröva toaletten med lite uppmuntran av en ny spidermandräkt :) Sen dess har det aldrig varit ngt problem mer. Det var en spärr han behövde komma över. Det var några jobbiga dagar men så värt det, vi hade prövat allt innan och inget funkade. Njuter fortf när han säger att han ska gå på toaletten och bajsa :D Så mitt råd är: lägg upp en plan, stanna hemma några dagar, inga blöjor, lösande mat och avdramatisera det hela, det gör inget om det inte kommer i toan - det viktigaste är att han märker att det inte "händer ngt farligt" i det fria fallet lixom ;)