• Lilaa

Jag ska bara köpa julklappar åt ett barn iår

Jag är så trött på min 12 åriga dotter. Hon blir aldrig glad för nått, jag anstränger mig men får inget tillbaka. Nu jag jag fått nog, hon förtjänar inga julklappar. Jag tänker bara köpa till min son. Kan man göra så? Är det elakt? Jag har gjort paketkalendrar till barnen och köpt chokladkalendrar till dem som jag alltid gör och jag försöker skapa mysig stämning när hemma, genom att vi tittar på julkalendern tillsammans, tänder ljus, fikar osv MEN varje dag nu så är hon helt ointresserad av att vara med familjen, hon suckar och gnäller, allt är tråkigt, hon har taskig attityd, sitter och surar, öppnar kalendern efter mycket tjat och blir inte glad. Jag tycker det är då tråkigt och hon förstör julstämningen. Jag har ingen lust att köpa julklappar bara för att hon ska sitta sen på julafton och bara gnälla och sura. I år tänkte köpa till min son som uppskattar paketen och är positiv. Min dotter kan få nått av tomten men thats IT,

• Svar på tråden Jag ska bara köpa julklappar åt ett barn iår
  • Vanja
    Anonym (bondgard) skrev 2015-12-07 19:38:21 följande:

Jag laste om nagon som hade lantgardsdjur/figurer i varje paket och pa julafton fick barnet sjalva lantgarden.

Det var ju en mysig idé! Jag såg nån som hade köpt 24 begagnade böcker och slagit in och varje kväll fick barnet öppna ett adventapaket som dom läste tillsammans innan det var sovdags.
  • Anonym (km)
    Vanja skrev 2015-12-07 19:09:41 följande:

Sådär har jag med gjort! Min dotter som är sådär lagom intresserad av dockor drunknar snart i dockor, kläder, vagnar o allt vad de e.. :) jag tycker det är skitku?!

Det tycker jag också om :) som tur är är inte mina killar särskilt förtjusta i mina dockor så jag får oftast ha dom ifred :) och då snackar vi dockor från 80-talet. Mina Spice Girls dockor iallafall :) de andra dockorna får killarna låna och dom är så försiktiga så :) har du kvar dockor från din barndom? Jag hade så enormt mycket. Nu bara ett fåtal kvar :/
  • Anonym (km)
    Anonym (km) skrev 2015-12-07 20:03:46 följande:

Det tycker jag också om :) som tur är är inte mina killar särskilt förtjusta i mina dockor så jag får oftast ha dom ifred :) och då snackar vi dockor från 80-talet. Mina Spice Girls dockor iallafall :) de andra dockorna får killarna låna och dom är så försiktiga så :) har du kvar dockor från din barndom? Jag hade så enormt mycket. Nu bara ett fåtal kvar :/

Har dock inga klänningar kvar :/ det hade varit roligt faktiskt
  • Vanja
    Anonym (km) skrev 2015-12-07 20:05:05 följande:

Har dock inga klänningar kvar :/ det hade varit roligt faktiskt

Har ingenting kvar, jag hade inte jättemycket som barn heller. Tror att det kan vara därför jag köper en massa till dottern. Sånt jag aldrig fick typ.. :) vad kul att du har sparat dina dockor! Var rädd om dom, dom kanske blir värda nåt en dag :)
  • Anonym (km)
    Vanja skrev 2015-12-07 20:11:50 följande:

Har ingenting kvar, jag hade inte jättemycket som barn heller. Tror att det kan vara därför jag köper en massa till dottern. Sånt jag aldrig fick typ.. :) vad kul att du har sparat dina dockor! Var rädd om dom, dom kanske blir värda nåt en dag :)

Förstår precis hur du menar :)
  • MASolokvist
    Vanja skrev 2015-12-07 18:28:44 följande:
    Det tycker jag du ska göra! :) finns massor av fina varianter att köpa men många gör sin egen med.. Jag köpte en mest för att den var så väldigt dekorativ. Var nog mer för min skull än barnens.. :)
    Barn är ofta klokare än sina föräldrar. Miljösmartare. Klimatsmartare. Konsumtionssmartare.

För sin egen skull...? Öh. Det måste väl finnas en miljon stämningsfulla pynt att dra till med, istället för en paketkalender!
  • Vanja
    MASolokvist skrev 2015-12-07 21:08:32 följande:

Barn är ofta klokare än sina föräldrar. Miljösmartare. Klimatsmartare. Konsumtionssmartare.

För sin egen skull...? Öh. Det måste väl finnas en miljon stämningsfulla pynt att dra till med, istället för en paketkalender!

Men jag har ju inget emot Paketkalendrar så varför inte? :)
  • MASolokvist
    Vanja skrev 2015-12-07 20:11:50 följande:
    Är inte detta liiiite OT?

Lycka till med era dockor! Finns forum för kvinnor med barnasinnet kvar! Tror de anordnar lekstunder också.
  • Vanja

Du va mig en sur människa..

MASolokvist skrev 2015-12-07 21:15:52 följande:

Lycka till med era dockor! Finns forum för kvinnor med barnasinnet kvar! Tror de anordnar lekstunder också.

• Anonym (km)
    Vanja skrev 2015-12-07 21:17:41 följande:

MASolokvist skrev 2015-12-07 21:15:52 följande:

Bäst vi passar oss nu. Familjelivs egna lilla polis har vaknat och hon är riktigt purken idag
  • Vanja
    Anonym (km) skrev 2015-12-07 21:23:04 följande:

Bäst vi passar oss nu. Familjelivs egna lilla polis har vaknat och hon är riktigt purken idag

Jo.. :)
  • MASolokvist
    Vanja skrev 2015-12-07 21:17:41 följande:

The Grinch! Moahahahaaaa!
  • KCL

Ja, gör du så TS. Din relation till din dotter lär ju garanterat bli ännu bättre. 

• Mooomin
    Vanja skrev 2015-12-07 19:43:22 följande:

Det var ju en mysig idé! Jag såg nån som hade köpt 24 begagnade böcker och slagit in och varje kväll fick barnet öppna ett adventapaket som dom läste tillsammans innan det var sovdags.

Härlig ide med böckerna! :D
  • Vanja
    MASolokvist skrev 2015-12-08 21:18:49 följande:

The Grinch! Moahahahaaaa!

Nåt sånt.. :)
Svar på tråden Jag ska bara köpa julklappar åt ett barn iår