• thimpan08

När ska man ringa egentligen?

Alltså mina förvärkar denna kväll har bara blivit intensivare. Håller i sig ca 1 minut med två minuters mellanrum, och det känns. Har även ett litet tryck neråt.. men ska jag ringa eller ska jag bara låta det vara? Det är min tredje graviditet men känns som att jag är nybörjare. Går in i v 38 på måndag, om två dagar alltså. Och jag har dessa förvärkar varje dag, men har alltid kommit på kvällen. Just idag började de i morse, tog en paus under dagen och har nu håll på sen ca 19.00 och blivit mer intensivare. De va det jag blev paff över, att dom startade annorlunda idag.

Vad säger ni? Hur hade ni gjort?

• Svar på tråden När ska man ringa egentligen?
  • thimpan08
    emelieen skrev 2015-12-04 23:26:55 följande:

Fast det är väl inte förvärkar om det kommer med två minuters mellanrum? Kommer dem så tätt så är det hög tid att ringa.

Det är ju det där jag blir lurad på. Jag har haft sammandragningar varje dag redan från v 23, dock inga som gjorde ont, utan vanliga sammandragningar. Men sen för ca 5-6 veckor tillbaka har jag hafy förvärkar med dessa mellanrum. Dock har dom inte håll i sig såhär länge. Utan då kom dom och jag fick några förvärkar sen var det bra för den dagen liksom, sen samma sak nästa dag. Det är just idag dom har börjat på morgonen för att ta en paus på dagen och nu håll i sig med samma mellanrums tid sen kl 19.00 ungefär. Innan har dom bara kommit på kvällen några gånger och sen försvunnit. Därför jag blir lite osäker. Och sen tycker jag med att dom är ganska täta eftersom de är så kort mellanrum?
  • thimpan08
    Meeela skrev 2015-12-04 23:14:34 följande:

Bättre att ringa och åka in en gång för mycket. Jag hade förvärkar i en vecka till och från åkte in två ggr, den andra gången blev jag kvar med morfin under natten på sjukhuset öppnade jag mig 5cm