I STORT behov av snabb hjälp. Starta eget eller inte vad gäller SGI
Jag har fått veta att jag är gravid, men i ett väldigt tidigt skede, så alltid är såklart oklart. Men har före sommaren gått klart min ut min utbildning, var arbetslös tom augusti, fick ett jobb och jobbar där nu, men inte jättehög lön då jag gör praktiktjänstgöring i nio månader.
Fick höra att det vore smartare att starta eget ju, jobba som konsult där jag jobbar och iom startanden av företaget uppge hög förväntad inkomst kommande år.
Har inte varit till BM än så försäkringskassan har inte fått sådana uppgifter. Bara varit till gynekolog.
Till saken hör att jag dessutom nu har ett fysiskt krävande jobb, har fått diskbråck med ordentliga ischias smärtor ner i foten och är rädd att jag inte kommer kunna jobba hela graviditeten ut.
Snälla är det någon som kan hjälpa mig. Vågar inte ta kontakt med FK för att fråga då jag gjort så tidigare iom sjukskrivning och dom vände min rådfrågning till att jag inte fick ersättning tillslut. Man får passa sin tunga där givetvis beroende på vilken handläggare man tilldelas. Känns som ett lotteri.
Så borde jag skynda mig att starta eget, uppge vad en etablerad i samma yrkeskategori, kan förvänta sig i lön och därmed höja min SGI?
Otroligt tacksam om ngn som varit i samma situation kan hjälpa mig eller ngn som jobbar/jobbat med dessa frågor.