• Anonym (orolig....)

kan man hitta tillbaka o hur???

Jag älskar verkligen min man, men vi har ingen närhet längre... Han lägger sig alltid senare än mig för han fastnar vid datan (mindcraft). Det gör att han alltid är trött. Vi har sex max 1 gång i månaden. Och et känns som vi har det mest för att jag "tjatat" om det. Visst pussas vi o kramas. Men han håller inte om mig när jag är naken eller så annat än vid sexet. Han har svårt att ge komplimanger... Detta gör att jag känner mig ful o oattraktiv... Han säger att det inte är så. Och när vi väl har sex så känns det så påtvingat och jag kan inte slappna av. Plus att vi knappt har nåt förspel.Går det att få tillbaka ett normalt sexliv och hur??? Eller är allt kört? Snälla hjälp mig!!!

• Svar på tråden kan man hitta tillbaka o hur???
  • Anonym (orolig....)

Puffar...

• Samma lika som du

Jag tror tyvärr ni är för olika era behov. Om ni inte har barn föreslår jag att ni går olika vägar

• Underhill

Klart det går! Prata med varandra! Tala om och visa vad du vill och önskar :)

E vi överens så kör vi
  • Anonym (R)

Jag tror det går, men det förutsätter att båda vill det också och som du beskriver det så verkar ju inte din man ens se problemet.
    Och då vet inte jag hur ni ska göra?
    Sen vet jag inte riktigt vad du vill ha för förändring.
    Vill du känna dig älskad? 
    Åtråvärd
    Få ett bättre sexliv? 

Jag tror också att män och kvinnor funkar lite olika här, män lägger manken till när han ska "erövra och vinna" kvinnan.
    Men när relationen väl är etablerad så är det liksom klart, då vet man ju vart man har varandra, det är liksom inget mer att orda om.
    Och män får ständigt bekräftelse i och med att dom är män som lever i ett patriarkat som konstant stöttar dom, och gör dom till norm.
    Dom har inte samma behov som kvinnor oftast av bekräftelse och har därför svårt att förstå varför hon ska ha det när han tycker det är så självklart. 
    Sånt behöver ni nog prata om, och du behöver vara extremt tydlig och han måste vara extremt öppen för att hans perspektiv inte är det enda valida i det här.
    Ditt är lika viktigt om relationen ska vara bra. 

• Underhill
    Anonym (R) skrev 2015-12-09 20:18:50 följande:
    Jag tror det går, men det förutsätter att båda vill det också och som du beskriver det så verkar ju inte din man ens se problemet. Och då vet inte jag hur ni ska göra? Sen vet jag inte riktigt vad du vill ha för förändring. Vill du känna dig älskad?  Åtråvärd Få ett bättre sexliv?  Jag tror också att män och kvinnor funkar lite olika här, män lägger manken till när han ska "erövra och vinna" kvinnan. Men när relationen väl är etablerad så är det liksom klart, då vet man ju vart man har varandra, det är liksom inget mer att orda om. Och män får ständigt bekräftelse i och med att dom är män som lever i ett patriarkat som konstant stöttar dom, och gör dom till norm. Dom har inte samma behov som kvinnor oftast av bekräftelse och har därför svårt att förstå varför hon ska ha det när han tycker det är så självklart.  Sånt behöver ni nog prata om, och du behöver vara extremt tydlig och han måste vara extremt öppen för att hans perspektiv inte är det enda valida i det här. Ditt är lika viktigt om relationen ska vara bra. 

What?
    E vi överens så kör vi
  • Anonym (Vet hur det är)

Jag vet hur du har det ts. Sitter i samma sits fast mycket värre än dig.

Lämna honom är mitt råd, jag borde göra det mot min men är fast med honom pga barn ihop. (Bebis).

• Underhill
    Anonym (Vet hur det är) skrev 2015-12-09 20:28:02 följande:
    Jag vet hur du har det ts. Sitter i samma sits fast mycket värre än dig. Lämna honom är mitt råd, jag borde göra det mot min men är fast med honom pga barn ihop. (Bebis).

Du har säkert dina skäl, men lämna!? Hur skulle det hjälpa läget o relationen menar du?
    E vi överens så kör vi
  • Anonym (Jenny)

Jag har varit i din sits. En sambo som ÄLSKAR att spela datorspel. Så jag tog saken i egna händer och började reta honom när han spelar och distraherade honom.

Visst nu kräver jag inte förspel eller långt sex utan jag vill liksom bara komma typ. Så när han spelar så börjar jag leka med mig själv bredvid honom, eller börjar suga av honom. Till slut blir han så galen att han följer med till sovrummet eller så kör vi bara där vi är typ.

Men ja, vill man ha förspel och långt sex så kanske det krävs lite andra metoder.
    Tycker du ska prata med honom, fråga ifall han har några nya saker han vill att ni provar eller berätta om fina fantasier för honom.

• Anonym (Morgon)

Jag har det lika som du fast det är min fru som inte har någon lust. Jag har pratat med henne och hon tycker att det inte är några fel på vårat sexliv. Vi har tre barn och bor i en villa och resten av livet är bra så jag har inga planer på att lämna henne. Man får njuta extra dom gånger det händer. Det är säkert många som tycker att man får skylla sig själv om man är kvar.

• Anonym (orolig....)

Tack för era svar o råd. Lämna honom vill jag ju helst inte göra eftersom jag älskar honom. Men samtidigt vill jag ju ha mer närhet.

Varje gång jag vill prata om detta problemet så blir han sur och det har blivit ett infekterat ämne...

Och sen säger han att det stressar honom och då får han ännu mindre lust. Jag förstår det så oftast säger jag inget. Men då går det bara ännu längre mellan gångerna. * Suckar för mig själv*

• Anonym (bra)
    Anonym (Jenny) skrev 2015-12-10 16:16:19 följande:

Jag har varit i din sits. En sambo som ÄLSKAR att spela datorspel. Så jag tog saken i egna händer och började reta honom när han spelar och distraherade honom.

Visst nu kräver jag inte förspel eller långt sex utan jag vill liksom bara komma typ. Så när han spelar så börjar jag leka med mig själv bredvid honom, eller börjar suga av honom. Till slut blir han så galen att han följer med till sovrummet eller så kör vi bara där vi är typ.

Men ja, vill man ha förspel och långt sex så kanske det krävs lite andra metoder.
    Tycker du ska prata med honom, fråga ifall han har några nya saker han vill att ni provar eller berätta om fina fantasier för honom.

Här har vi en som löser problem på ett vettigt sätt! Bra att du inte gör en alltför stor grej utav det - och jag kan garantera att det blir mer och mer att han tycker att sex är viktigare när du gör på det sättet!
  • Anonym (Jenny)
    Anonym (bra) skrev 2015-12-11 02:35:39 följande:
    Här har vi en som löser problem på ett vettigt sätt! Bra att du inte gör en alltför stor grej utav det - och jag kan garantera att det blir mer och mer att han tycker att sex är viktigare när du gör på det sättet!
    Ja jag ser ingen anledning med att göra så stor grej av det då jag vet att spelandet är en hobby. Sen spelar jag lite själv så förstår grejen lite, t.ex att man inte vill avbryta mitt i ett game. Men kan säga att han dissar spelet ganska direkt efter man satt igång haha.

Det blir liksom lite som en tävling, jag försöker teasa han så länge som möjligt för sexet blir så grymt mkt roligare när han bara vill slita av kläderna. Haha :)
  • Anonym (Prata)

Vad säger ni om familjerådgivning? Tror det skulle kunna vara ngt.

• Anonym (krille)

Det beror på hormoner. Dagens unga män är förstörda av allt som släpps ut i naturen. Dom saknar den starka sexualdrift som män tidigare haft i alla tider.

Jag tror inte det här förekom för trettio år sedan. Då var en man alltid kåt och hade lust efter sin partner. Då behövde inte kvinnan anstränga sig för att få sex, mera att hon fick säga ifrån ibland.

• Anonym (k)

Hej TS.

Har varit i samma situation, fast jag var den som inte hade lust inte för att jag inte älskade min man "jag älskade honom otroligt mycket" men kunde inte visa det pga andra saker, jag blev lämnad, han kom tillbaka och jag släppte alla mina hämningar och vi hade sex ofta men tyvärr hjälpte det inte så han lämnade mej igen för en annan.....Jag älskar honom ännu och hoppas....Önskar att få börja om från början med honom igen o dejta, lära känna honom på nytt och glömma allt gammalt groll, jag har växt som person.

Svar på tråden kan man hitta tillbaka o hur???