Spartacus skrev 2015-12-09 21:26:26 följande:
Vi gjorde inga på våra 3... av den enkla anledningen att vi inte ville hantera svaret. Vi tar de barn vi får.
Förstår det, lite så vi känner också.
DevilsDaughter skrev 2015-12-09 21:29:12 följande:
Vi valde kub. Men jag var inte stressad över att det skulle vara något fel på barnet. Jag gjorde testet men kände mig inte stressad över resultatet. Om det hade varit ett dåligt resultat så hade vi gjort fostervattensprov. Nu fick ju vi ett bra resultat, men hade det varit ett sämre och vi hade varit tvungna att göra fostervattensprov så hade jag såklart tyckt att det varit jobbigt och stressigt, men då hade vi fått ta det helt enkelt.. För oss var det en självklarhet att göra testet.
Vad skönt att inte känna sig stressad över det! Önskar jag kunde känna likadant.
amalie79 skrev 2015-12-09 21:31:06 följande:
Jag gjorde kub, men bara för att jag fick det pga över 35. Hade inte betalat för det.
Vet vad det innebär, min bästa väninnas dotter har downs syndrom. Hon föddes utan att de visste om hennes kromosomfel, gjorde inga tester.
Hon gjorde flera ultraljud under graviditeten och ingen anade ds. Man kan kolla efter näsben, ev se avvikelser på hjärta, mm, men långtifrån alla barn med kromosomfel har alla fel.
OK, ja då hade vi nog också gjort det, kostar ändå 1900 kr och det är mycket pengar när man sparar till barnvagn och annat. Kommer säkert hinna våndas en del över det här beslutet, men har bara en vecka på mig att ändra mig nu så. Jobbigt när det inte syns något på ultraljudet sådär! Gör ju att man blir ännu mer nojig :/