• Goodwillhunt

Laptop för ca 25 000-30 000 kronor

Hejsan!

Jag är trött på att drömma om en riktigt bra laptop så jag vill köpa en nu efter alla dessa år. 

Min budget ligger ungeför på 30 000 kr. Jag vill köpa en SMAL laptop max 2KG. Jag vill att den har minst 4K distpay! 5 eller 6 Generationen i7 processor, 32GB ram. 2-4 GB grafikkort.

Nå? Var finns den?

Jag provade lenovos hemsida men de kan inte erbjuda mina förväntningar.

Ge mig tips på hemsidor där jag kan bygga egen laptop eller ge min tips på liknande jag skrev.

Mvh

• Svar på tråden Laptop för ca 25 000-30 000 kronor
  • Aniiee

Alienware 18 kanske?

Why do christians celebrate the birth of a jewish baby on the day of a pagan festival?
  • Aniiee

Eller en Zenbook

Why do christians celebrate the birth of a jewish baby on the day of a pagan festival?
  • Zombie von Rymmen

Känner du för att lägga de pengarna är Macbook Pro ett bra val.

Det går visserligen inte att få 32GB RAM till en sådan, men för en laptop är det helt onödigt. Det är ingen arbetsstation man ska göra 3D-film eller tung CAD på. För sådant får man ha en riktigt (stationär) arbetsstation.

Du får dock en förhållandevis väldigt tunn dator som är jäkligt stabil. Pekplattan är fortfarande bäst. Skärmen är grym för en laptop, vikten är 2kg, processorn bland de bättre, liksom GPU.

• kalmarpiraten

Vad är det som får dig att köpa en ny laptop för 30K kronor? Om mindre än ett år är den knappast värd 15K kronor.

Dell Latitude 14 Core i5 8GB 256GB SSD 14" är väl ett hyfsat (skapligt) köp.
    https://www.dustinhome.se/product/5010891450/latitude-14-rugged-5404

Men personligen skulle jag aldrig köpa en laptop utan hellre satsa på en stationär dator. Laptops skapar problem i överflöd och värdet rasar i värdet lika snabbt som en isbit förvandlas till vatten i rumstemp.

• Farfallos

Använd www.prisjakt.nu och fyll i vad du önskar angående prestandan så får du reda på vilka maskiner som möter dina krav. Alternativt konfigurerar du din egen hos de leverantörer som erbjuder den möjligheten.

• Farfallos

Det där med 4k... Om du verkligen ska ha något glädje av 4k när datorn ligger i knäet så behöver ju skärmen vara så stor att 2 kg blir svårt att komma under. Jag köpte den vassaste zenbook man kunde hitta för snart två år sedan (ca 14000 kr) men full HD på 13 tum (eller vad det är) är högre upplösning än nödvändigt. Har istället två 26-tummare (full-HD) på skrivbordet kopplade till den nu.

Svar på tråden Laptop för ca 25 000-30 000 kronor