• joel89

    Present till min dotter, 1år

    Hej FL!

    Min dotter fyller snart 1år, vad tror ni går hem? Hade först tänkt köpa något litet och sätta in pengar på hennes aktiekonto men det förbli båda två.

    Så alla tips mottages, vad har era döttrar blivit gladast av?

    Mvh Joel

  • Svar på tråden Present till min dotter, 1år
  • BCH52

    Det som mina barn tyckte var roligast när de fick presenter vid födelsedagar och jul de två första åren var att få prassla med pappret och leka med snören.

  • BCH52
    joel89 skrev 2015-12-13 14:19:17 följande:

    Så massa tomma paket alltså? :)


    För att vara lite mer seriös i mitt svar (fast hon kommer att tycka det är jättekul med tomma paket också). Köp sådant ni vet att hon behöver eller är bra för henne. Kläder som hon kan använda lite längre fram (de växer fort som du säkert märkt) och sagoböcker. Gör flera paket, en strumpa i varje t.ex. använd silkepapper också det prasslar jättemycket.
  • Alexi

    Köp sånt som hon kommer vilja leka med närmsta året, när de börjar släppa rena bebisgrejor. Tex gåvagn, spis med tillbehör, bilar osv.

  • Vestra

    Böcker funkar alltid. Man köper hela tiden nya åldersanpassade böcker. Så det är mitt tips. 


    Något meningsfullt, imponerande och gärna lite skrytsamt.
  • Lena

    Bobbycar. Dotterns favorit under de senaste tre åren. Hon var 10 mån när hon fick den.

  • Det kommer bli bra

    Som sagt, massor med prassligt papper och härliga färgglada snören att dra i.

    Sen av erfarenhet: inte för mycket grejer. Min dotter fick till sin första f-dag ch första jul alldeles för många paket. Hon blev liksom nöjd efter de första två och ville prassla vidare med pappren/göra annat. Men då var liksom hela släkten där och ville se henne öppna just deras paket... Hon var inte så intresserad av det alls just då.

    Eftersom det snart kan tänkas komma (mer) snö så kan kanske en pulka vara en bra present? Annars älskar de ju allt som blinkar och låter i den åldern (men om du köper nåt sånt så se till att det finns en volym-knapp eller knapp där ljudet kan stängas av helt). Bollar var och är min helt tokig i. Böcker går alltid hem. Min fick också ett fiskespel, sånt med metspö och magneter på fiskarna. Det har hon fullkomligen älskat och fixade att fiska trots att det står på spelet att det är från 1,5 år. Klossar har min gillat också i den åldern.

  • mammalovis

    Läragå-vagnen åkte fram långt innan 1-årsdagen, då de gick vid 10,5-11 månader, men hade kul med länge ändå. Spisen tillsammans med matgrejerna används fortfarande (2,5 och 5 år), mest servisen dock. Knoppussel är också en utmaning, liksom plocklådan så småningom. Bultbrädan blev kul vid 1,5 vill jag minnas. Böcker funkar alltid, men det förnyar vi vid bokrean. Vi gjorde även en fotobok med familjen och farmor, mormor m fl. En balansgunga och bobbycar kom också till användning runt 1,5 år.

    Sedan stämmer det att barnet får öppna paket i etapper för att behålla intresset.

  • aleydis

    Jag skulle vilja köpa tågbana åt mitt barn :). Jag tänker leksaker i bra kvalitet som man kan leka med länge.

  • Dockan

    Vår ettåring fick en aktivitetskub med kulram på ena sidan, tic tac tor på ena, sorterings hål med klossar till på ena, labyrint med par på en, samt en såndär snurrlabyrint med kulor man drar ovanpå. Uppskattad, håller ett bra tag men fortfarande rolig direkt. Dessutom snygg med fina färger och i trä. Prisvärd, tror vi gav typ 450 och han fick enbart den, ändå 5 leksaker i ett.

    Sorteringslådor (1-10), duplo (vi bygger - han bygger isär) och böcker samt gåvagn är det i leksaksväg som är roligast.

  • joel89

    Oj, tack för alla svar, väldigt bra tips! återkommer med hur det gick och vad det blev.

Svar på tråden Present till min dotter, 1år